ZX6R bierze olej pomocy

Gotowe rozwiązania najczęstszych problemów, porady, opisy napraw i dane techniczne.
UWAGA!!
W tym dziale nie zadajemy pytań, tylko publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp.

ZX6R bierze olej pomocy

przez TomekZX6R » 13 marca 2017, o 13:32

Cześć,

mam problem z moją Kawką ZX6R rok 2000.
Otóż bierze mi około litr oleju na 1000km.
Zmierzyłem kompresję i mam odpowiednio 9,6,6,9.
Pytanie do bardziej doświadczonych mechanicznie, czy to może być przedmuchana uszczelka pod głowicą?
Niska kompresja jest na sąsiednich cylindrach, przez przedmuch może się wyrównywać w obydwu, a teoretycznie jeśli ma nieszczelność przy kanałach olejowych to by tłumaczyć mogło również branie oleju.

Czy Waszym zdaniem to raczej walnięte pierścienie na tłokach 2 i 3 i przez to niska kompresja i branie oleju?
Kompresja na próbie olejowej praktycznie taka sam 9;6,5;6,5;9.

Czy jeszcze jedna opcja, podparte zawory na cylindrze 2 i 3, przez co mniejsza kompresja, a ubytki oleju to zużyte uszczelniacze zaworowe w głowicy?

Generalnie moto odpala, jeździ żwawo, ale obroty trochę wariują...

Nie wiem czy już szukać innego silnika, czy ratować ten.

Będę wdzięczny za pomoc i Wasze opinie co może być przyczyną brania oleju.
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 marca 2017, o 13:11

Re: ZX6R bierze olej pomocy

przez Hajcu » 13 marca 2017, o 16:45

Jeżeli próba olejowa była wykonana prawidłowo, to pierścienie i dół silnika bym zostawił. Jeżeli zabierasz się za remont to głowica i tak będzie zdjęta - sprawdzisz sobie uszczelniacze zaworowe i luz na prowadnicach trzonków zaworów. Możesz wymienić uszczelniacze (strzelam 300-500 zł), dać nową uszczelkę pod głowicę (100-250 zł), zrobić planowanie głowicy 50-70 zł), podocierać zawory (ręcznie lub oddać do speca, ale to kolejne kilka stówek). Gdybyś robił większość prac własnoręcznie, to w tysiącu byś się zamknął. Ale musisz liczyć się z tym, że jak coś będzie w środku nie tak lub z czymś sobie nie poradzisz, to i tak moto trafi na stół do mechanika, a cena za zrobienie góry to coś między 500-1000 zł.
Jak to nie pomoże i trzeba będzie jeszcze robić dół, to koszty się mnożą. Także jeśli znajdziesz sprawny silnik w przyzwoitych pieniądzach (do 2k zł) to możesz się poważnie zastanowić nad jego wymianą.
 
Posty: 326
Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31

Re: ZX6R bierze olej pomocy

przez TomekZX6R » 13 marca 2017, o 17:16

Dzięki za odzew,
właśnie zrobiłem rozeznanie w kosztach części:
- kpl pierścieni na 4 tłoki : 640 zł
- uszczelka pod głowicę: 170 zł
- uszczelniacze zaworowe (16szt) : 310 zł
- uszczelka pod cylindry: 90 zł

graty w sumie 1210 zł

Plus planowanie głowicy, docieranie gniazd i zaworów około 400zł
Czy przy ewentualnej wymianie pierścieni należało by zrobić szlif/honowanie cylindrów czy może pokryte są nicasilem?

Wydając 2 tyś na remont miałbym pewność co mam, której brak przy kupnie drugiego pieca.
Warto?
Większość (rozebranie i złożenie) robiłbym sam.
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 marca 2017, o 13:11

Re: ZX6R bierze olej pomocy

przez Hajcu » 14 marca 2017, o 16:20

Jakbyś robił dół to dolicz sobie koszt nowych śrub na korbowodach, prawdopodobnie są rozciągliwe i nie można ich tam ponownie zamontować, nowe nakrętki korbowodów i segery zabezpieczające sworzeń tłoka ( ok. 200 zł całość). Być może po pomierzeniu trzeba będzie wymienić panewki (koszt jest duuży - ok 100 zł za jedną panewkę, a jest ich 9 - 4 korbowodowe i 5 na wale). A cylindry nie mam pojęcia jakie tam są, ale jeżeli nicasilowe, to cała impreza może się zrobić nieznośna i być może bezcelowa.
 
Posty: 326
Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31

Re: ZX6R bierze olej pomocy

przez TomekZX6R » 15 marca 2017, o 11:54

A nie da się zdjąć cylindrów i wymienić pierścieni bez ruszania korbowodów? Pewnie dostęp słaby, ale nie trzeba by silnika rozpoławiać.
Panewki raczej są OK, więc nie chciałbym ruszać korby.
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 marca 2017, o 13:11

Re: ZX6R bierze olej pomocy

przez TomekZX6R » 27 marca 2017, o 23:19

Hej,
przygód z piecem ciąg dalszy.
Silnik wyjęty z ramy, zauważyłem wyciek oleju z pod głowicy pomiędzy cylindrami 2 i 3.
Głowica zdjęta. Uszczelka raczej cała, ale w otworach od szpilek od strony wydechu pełno oleju... czy to normalne?
Tłoki zarzucone nagarem, coś na podobieństwo rdzy z olejem... To samo zawory.
Zalałem zawory naftą (oczywiście zamknięte, wymontowane wałki rozrządu) i po 15 minutach praktycznie nafty już nie było.
To chyba nie za dobrze świadczy o szczelności zaworów...
Dodatkowo na cylindrach 2 i 3 da się wyczuć delikatny próg od strony wydechu.

Teraz pytanie, czy to już beznadziejna padlina, czy jeszcze bawić się w ratowanie silnika przez szlifowanie/honowanie cylindrów, regenerację głowicy.
Trochę drogo to wychodzi, ale z drugiej strony nie mogę znaleźć drugiego silnika w dobrym stanie.
Co robić?
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 marca 2017, o 13:11

Re: ZX6R bierze olej pomocy

przez zosiros » 18 kwietnia 2017, o 16:05

xxxxxx
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 kwietnia 2017, o 16:04


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości