er6n 2011/2013 - roznice

informacje dla wszystkich którzy zaczynają przygodę z motocyklem

er6n 2011/2013 - roznice

przez saper01 » 15 maja 2016, o 12:23

Witam.
Planuje kupno er6n.
Mam pytanie: Czy modele z lat do 2012 roznia sie znaczaco od modeli po 2012.
Chodzi mi bardziej o geometrie, prowadzenie itp..
Roznice zewnetrzne sa widoczne.
Moze ktos jezdzil na wczesniejszym modelu a teraz przesiadl sie na nowsza wersje i chcialby podzielic sie wrazeniami..
Pzdr.
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15 maja 2016, o 12:16

Re: er6n 2011/2013 - roznice

przez Qczy » 17 marca 2017, o 12:10

Silnik jest inaczej przytwierdzony do ramy. Po lifie siedzi on na jakiś innych podkładkach, przez co wibracje nie są aż tak mocno odczuwalne. Ponadto sama kanapa po lifie jest wygodniejsza
Zdaje się właśnie po 2012r (ale co do daty mogę się mylić) moto ma odrobinę mniej momentu obrotowego ale więcej kucy (z 72 na 75 coś koło tego).
Avatar użytkownika
 
Posty: 46
Dołączył(a): 5 września 2016, o 10:27

Re: er6n 2011/2013 - roznice

przez nygus7 » 17 marca 2017, o 16:59

Podkładki gumowe były zastosowane już podczas pierwszego liftingu w 2009r. Wtedy też podobno powiększono chłodnicę.

Różnice III generacji ER-6n (od 2012r) to faktycznie inne zestrojenie silnika wymuszone ostrzejszymi normami spalin.
Zmienił się kąt główki ramy z 24,5 na 25 stopni. Wymiary oraz waga się zasadniczo nie zmieniły.
Moc została ta sama (72KM) lecz zmniejszył się moment obr. z 66Nm na 64Nm. Podobno charakterystyka silnika od 2012roku jest nieco łagodniejsza (w mojej ER-6n z 2009 czuć ewidentnie nagły przyrost mocy przy około 7tys. obrotów).

Więcej różnic między generacjami ER-6n opisałem ostatnio edytując Wikipedię:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_ER-6n
Avatar użytkownika
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16 lipca 2016, o 01:16

Re: er6n 2011/2013 - roznice

przez dayan » 20 marca 2017, o 08:54

Fajny opis na wiki :-)
Jak możesz to popraw rozstaw kół w tabeli u góry po prawej i możesz dopisać, że następcą jest Z650.
Avatar użytkownika
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 maja 2016, o 08:52

Re: er6n 2011/2013 - roznice

przez szafraanka » 15 maja 2017, o 13:41

Stary temat, ale może komuś sie przyda :) Jestem kobietą i niedawno szukałam ER 6n właśnie na pierwszy motocykl, zaraz po zdanym egzaminie. Mam 164 cm wzrostu, wiec wysokość i ciężar motocykla mają u mnie spore znaczenie..

Okiem laika (pierwsze moto), po siedzeniu na I, II i III generacji, widzę różnicę w położeniu ciężaru. II i III nie różnią się na papierze wagą, ale dla mnie osobiście po 2012 roku wydawały się istotnie cięższe. Doświadczony motocyklowo kolega miał podobne uczucie i orzekł, ze to kwestia zmian w konstrukcji ;) Pierwsza generacja najlżejsza ale przeciętnie wygodna, no i czuć już te lata. Trudno było nam w tym roczniku znaleźć zadbaną sztukę, nawet nie warto było się przejechać.

Najwygodniej siedziało nam się obydwojgu na modelach 2009-2011, ze względu na kanapę, wysokość, kierownicę, etc.

Ostatecznie kupiłam Er 6n z 2010 roku. Bardzo łagodny i ogarnialny motocykl dla początkującej osoby. Dla mnie nawet przyjemniejszy od tych, na których uczyłam się i jeździłam, czyli XJ6 oraz MT 07.
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 kwietnia 2017, o 11:23

Re: er6n 2011/2013 - roznice

przez nygus7 » 15 maja 2017, o 18:33

Po MT-07 czuć że jest nowszy - jest lżejszy, bardziej energicznie odjeżdża z dolnych obrotów, mniej pali. Ale też robi wrażenie zabawki, taki rowerek na miasto. Przynajmniej ja tak postrzegam ten motocykl w porównaniu z moim ER-6n z 2009r.
Avatar użytkownika
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16 lipca 2016, o 01:16


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron