Strona 1 z 1

er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 21 września 2016, o 18:15
przez Norbi97
Witam, od pewnego czasu czaję się na używany wydech ixila do mojej kawy er6 z 2008r. Znalazłem jeden używany od kawy z rocznika 12-16 ( http://allegro.pl/tlumik-wydech-ixil-ka ... 36406.html ) i moje pytanie brzmi czy sama końcówka również nie podpasuje do mojego starszego modelu? Porównywałem z ixilem z mojego rocznika i poza tym że w starych wydechy są pionowo a w nowych poziomo to nie zauważyłem żadnej różnicy, wydaje mi się że mocowanie wypada w tym samym miejscu, co do średnicy nie udało mi się znaleźć wymiarów obu wydechów. Może ktoś miał z tym styczność albo znajdzie się na forum ktoś kto ma ochotę odsprzedać ixila od kawy 05-11r :D
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 21 września 2016, o 22:02
przez Dejv
Jest różnica :-) W przedlifcie kupujesz tylko końcówkę a w polifcie musisz cały układ z kolektorami.

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 22 września 2016, o 14:21
przez Norbi97
Jak to, przecież można założyć samą końcówke na oryginalne kolektory. Czy się mylę? Wiem że w nowych kawach oryginalny wydech nie jest łączony i trzeba by go było rozciąć aby założyć samą koncówke, ale w starych wydech jest łączony i samą końcówke można by zmienić, chyba że różnią się średnicą.
No ale jak nie mam pewności to będę musiał dalej oczekiwać na używke do mojego modelu..

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 22 września 2016, o 14:46
przez Dejv
Do przedliftowego kupujesz samą końcówkę i wymieniasz puche bo nie jest na stałe zespawana z dolotem i kolektorami. W przedlifcie ixil L3X jest pionowo a w polifcie poziomo. W polifcie w zestawie jak zamawiasz masz końcówkę i oddzielna paka kolektory z dolotem. Wiem bo wymieniłem w swoim w kwietniu. To sam zobacz czy opłaca się Tobie zamawiać zestaw od polifta żeby zamontować samą końcówkę. A cena się różni i to sporo :-P Kup wydech dedykowany zamiast kombinować, chodzi zapewne że rury wylotowe fajniej wyglądają w poziomie :-P


Jak będę miał chwilę to zmierze średnicę od końcówki w swoim wydechu i spr sobie czy będzie pasować na dolot od przedlifta. Z tej aukcji to tylko końcówka dobra chyba bo kolektory złom.

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 22 września 2016, o 19:53
przez Norbi97
Chodzi o pieniadze :D szukam uzywanego wydechu a udalo mi sie znalezc tylko od nowszej kawy :P Jesli srednica jest ta sama co w starej czyli 50mm to nowa koncowka powinna podejsc. Jedyna komplikacja jaka teraz mogla by sie zdazyc to taka ze ta koncowka bedzie haczyc o wahacz lub opone, ale nie wydaje mi sie.

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 23 września 2016, o 06:33
przez Dejv
Konstrukcja ramy uległa zmianie w poliftowym

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 23 września 2016, o 06:54
przez dayan
Widziałem nowe modele z wydechem od starszego modelu.

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 23 września 2016, o 21:16
przez Norbi97
No a ja potrzebuje odwrotnie :P Nowszy wydech do starej kawy :D

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 25 września 2016, o 23:09
przez Norbi97
Sprawa rozwiązana. Gdyby ktoś na przyszłość chciał tak robić to od razu powiem, po prostu wydech w nowszej kawie ma sonde wkręcaną w kolektory, a w starej sonde wkręca się w koncówke, i teraz żeby założyć do starszego modelu końcówke od nowszej wersji to trzeba by było przeszczepić/przespawać kawałek kolektorów od nowszej wersji. Jednym zdaniem gra nie warta świeczki :)

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 26 września 2016, o 08:15
przez dayan
Ale mówimy o przełożeniu całości, który w nowym modelu jest połączony (kolektor + końcówka). To chyba w ten sposób by pasowało w obie strony.
Co do ucinania i spawania to masz racje, szkoda czasu ;-)

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 26 września 2016, o 22:02
przez Norbi97
Możliwe ze by pasowało ale nie porównywałem kolektorów tylko końcówki więc nie wiem. Ktoś wcześniej pisał że geometria ramy uległa zmianie w nowszej werjsi więc możliwe też że kolektory się trochę różnią.

Re: er6n zmiana wydechu

PostNapisane: 27 września 2016, o 15:11
przez dayan
Cały wydech się różni.
W nowszym masz połączenie między kolankami czego nie masz w starym.
Całość jest połączona w jeden element.
Końcówka też ma inny kształt.

Ja tylko pisze co widziałem. A widziałem w nowej ramie kompletny stary wydech, w sumie to z silnikiem też starszym niż moto ;-)