Kawasaki Vn 2000

Tutaj umieszczamy artykuły z gazet np. ŚM, M i podobnych, przekroje silników, ciekawostki, informacje o motocyklach, historii, modyfikacjach itp

Kawasaki Vn 2000

przez Bibol_Vn15 » 1 września 2008, o 09:51

SPECYFIKACJA VN 2000

Typ silnika - czterosuwowy, chłodzony cieczą, dwucylindrowy w układzie V
Pojemność silnika [cm3] - 2053
Średnica x skok tłoka [mm] - 108 x 123,2
Stopień kompresji - 9,5:1
Układ rozrządu, zawory - OHV, 8 zaworów, 4 zawory na cylinder
Moc maksymalna [kW (KM) / obr. min] - 76 (103) / 4800
Maksymalny moment obrotowy [Nm] - 177 / 3200
System zasilania w paliwo - wtrysk paliwa
Skrzynia biegów - manualna, 5 biegów
Wyprzedzenie i kąt pochylenia główki ramy [o/mm] - 32 / 182
Opony: przód / tył - 150/80-R16 / 200/60-R16
Hamulce: przód - Podwójne tarcze, 300 mm, zaciski czterotłoczkowe
Hamulce: tył - Pojedyncza tarcza, 320 mm, zacisk dwutłoczkowy
Długość x Szerokość x Wysokość [mm] - 2535 x 1025 x 1155
Rozstaw osi [mm] - 1735
Wysokość siedzenia [mm] - 680
Pojemność zbiornika paliwa [l] - 21
Masa "na sucho" [kg] - 340

Koncepcja modelu W kategorii krążowników więcej znaczy zdecydowanie lepiej i tak nowy super boss VN2000 jest motocyklem V-Twin o największej pojemności na świecie. Ten mocarny okręt flagowy nie ma żadnego odpowiednika w kategorii krążowników. Poza tym na nowo definiuje DNA marki Kawasaki w tym ważnym rynku. Dopełnieniem masywnego silnika i imponującej mocy jest atrakcyjna stylizacja. Stylizacja będąca kombinacją elementów o nowoczesnym i tradycyjnym wyglądzie w olśniewającym i wysoce zintegrowanym wydaniu. Centralnym elementem niesamowitej stylizacji VN2000 jest opływowa lampa przednia, której kadłub kryje soczewkowe projektory. Pojemność silnika to niesamowite 2053cm3, czyniące VN2000 seryjnym V-Twin'em o największej pojemności w historii. Ta potężna jednostka napędowa nie dość, że produkuje wielkie ilości momentu obrotowego i mocy, to jest na dodatek jednym z najpiękniejszych silników V-Twin na świecie. Silnikiem z gigantycznymi, bogato ożebrowanymi cylindrami, których rozmiary są podkreślane przez długie osłony popychaczy i z pięknie wymodelowanymi pokrywami. Wyciągnięte, długie i niskie podwozie jest równie imponujące. Jako topowy model w programie produkcyjnym krążowników Kawasaki, każdy detal jest wyrazem najwyższej jakości, absolutnego komfort i pewności, której klienci oczekują od maszyny będącej okrętem flagowym. Kluczowe punkty sprzedaży VN2000 można streścić w następujących punktach: · Największy na świecie silnik V-Twin - Jego piękny wygląd odpowiada potędze i jakości mocy jaką wytwarza - chłodzony cieczą silnik V-Twin o rozrządzie OHV ma pojemność 2053cm3. Jego atrakcyjnie ożebrowane cylindry są rozchylone pod kątem 52 stopni. Ta mocarna jednostka napędowa jest wyposażona we wtrysk paliwa typu samochodowego i produkuje nieprawdopodobne ilości momentu obrotowego. Daje niesamowite poczucie mocy i z łatwością wyprzedza konkurencyjne krążowniki. Dodatkiem do pieszczącej zmysł słuchu muzyki, dobywającej się z dwóch skośnie ściętych tłumików, jest wyjątkowe, uwodzicielskie bicie serca silnika V-Twin w VN2000, nieosiągalne dla żadnego innego krążownika na dzisiejszym rynku. · Stylizacja, która wymusza respekt - Męska stylizacja VN2000 z "wydłużonym" zbiornikiem paliwa i cienkim, mocowanym na zbiorniku prędkościomierzem na nowo definiuje wygląd klasycznego krążownika, mimo to cały czas pozostaje zgodna z tradycjami tego gatunku. Kolejnym dowodem na to może być tylna część ramy, która wygląda jak "customowy" sztywny tył, a w rzeczywistości jest nowoczesną konstrukcją z pojedynczym amortyzatorem. · Pewne prowadzenie i luksusowa jakość jazdy - Niezależnie czy wolno manewrujesz na parkingu albo suniesz po autostradzie, niska wysokość siedzenia VN2000, cichy napęd paskiem i gigantyczne 200mm tylne koło dają kierowcy niewiarygodną pewność i stabilność. KLUCZOWE PUNKTY SPRZEDAŻY NAJWIĘKSZY NA ŚWIECIE SILNIK V-TWIN Silnik · Chłodzony cieczą, z rozrządem OHV, 8 zaworowy silnik V-Twin o pojemności 2053cm3 będącej efektem skoku tłoka równego123,2mm, a jego średnicy równej 103mm. · Ogromne, 46mm gardziele dolotowe są wyposażone w podwójne przepustnice zapewniające potężny moment obrotowy w dolnym i średnim zakresie obrotów, a ponadto gwarantują jedwabiście gładką charakterystykę mocy. · Użycie podwójnych przepustnic - pierwsza z nich sterowana jest bezpośrednio przez kierowcę, a druga przez silnik elektryczny - łagodzi gwałtowny wzrost momentu obrotowego i wygładza sposób oddawania mocy. · Wysoce atomizujące wtryskiwacze typu samochodowego poprawiają osiągi, obniżają zużycie paliwa i emisję spalin. Konwencjonalny wtryskiwacz tworzy mgłę paliwową z cząsteczkami o średnicy 120 mikronów. Wysoce atomizujący wtryskiwacz daje cząsteczki o średnicy około 70 mikronów. · Duża efektywność zapłonu to zasługa 4 zaworowych głowic z centralnie umiejscowionymi irydowymi świecami zapłonowymi, uruchamianymi przez wysoko napięciowe cewki. · Łańcuch napędza dwa wałki rozrządu, które współpracują z popychaczami biegnącymi po zewnętrznej stronie cylindrów, po prawej stronie silnika. · Ukryte przewody olejowe, biegnące do głowicy, poprawiają prezencję lewej strony silnika. · Lekkie, kute tłoki mają obniżony współczynnik tarcia o ścianki cylindrów, tak jak w wyczynowych silnikach, i krótki płaszcz, który pomaga zredukować wibracje. Stopień sprężania wynosi 9,5:1. · Pierwotne wibracje są niwelowane przez dwie przeciwwagi. Wibracje wtórne minimalizują lekkie tłoki i korbowody, a dobre wibracje pozostawiono dla radości kierowców. · Solidna, 5 biegowa skrzynia dostarcza niezawodności wymaganej dla potężnego momentu obrotowego generowanego przez silnik VN2000. Sensor w skrzyni biegów informuje ECU (Elektroniczna jednostka kontrolna) o wybranym przełożeniu. ECU dobiera czasy zapłonu i ilości paliwa w sposób idealny dla danego biegu i zakresu prędkości. · Napęd tylnego koła pasem jest cichy i efektywny. Szeroki pas jest bardzo trwały. STYLIZACJA, KTÓRA WYMUSZA RESPEKT Silnik · Zgodnie z charakterem całego motocykla, silnik VN2000 jest długi i niski. Mimo tego, że skok tłoka jest o 33mm dłuższy od tego w silnikach VN1500, to jednostka napędowa VN2000 jest tylko o 2mm wyższa. · Mrożony, czarny lakier na skrzyni korbowej pięknie komponuje się z wieloma chromowanymi pokrywami silnika. · Dla uzyskania pięknego dźwięku i dużej efektywności, dwa skośnie ścięte tłumiki łączą się dwiema rurami rezonansowymi. Wysokiej jakości powłoka chromowa na wydechach wygląda wspaniale. Lampa przednia i tylna. · Centralnym elementem niesamowitej stylizacji VN2000 jest spektakularna, opływowa lampa przednia, której kadłub kryje soczewkowe projektory. Konwencjonalna żarówka, znajdująca się pod trzema projektorami, pełni rolę światła długiego. · W porównaniu do standardowej lampy typu reflektorowego, trójprojektorowa lampa oferuje bardziej równomierne oświetlenie przedpola, co poprawia komfort jazdy w nocy. · Przy włączonym świetle drogowym - długim świecą wszystkie 4 punkty świetlne. · Duża, jedno żarówkowa lampa tylna wykorzystuje jasny, reflektor typu "Fiflex", który jest świetnie widoczny. Mocowanie bez użycia śrub dodatkowo podnosi jakość pięknie wymodelowanego klosza. Zbiornik paliwa · Duży, wydłużony i pozbawiony łączeń, ekskluzywny zbiornik paliwa zastał zaprojektowany i wykonany na takim poziomie, jakiego klienci oczekują od flagowej maszyny. · Długie, pozbawione zmartwień wycieczki to zasługa 21 litrów pojemności zbiornika. · Zestaw wskaźników jest napędzany silnikiem krokowym. Całość zamknięto w smukłej, cienkiej i lekkiej konsoli, która pasuje do eleganckich linii motocykla. · Na dużej, dobrze widocznej tarczy prędkościomierza umieszczono czytelny wyświetlacz ciekłokrystaliczny, na którym pokazywany jest wskaźnik poziomu paliwa i lampki ostrzegawcze. Rama · Tył motocykla wygląda tak, jak sztywny w maszynach typu "custom". To zasługa trójkątnego wahacz z ukrytym, pojedynczym amortyzatorem. · Super niskie umiejscowienie siedzenia przekłada się na opływowe kształty VN2000. · Cienka poduszka siedzenia pasażera dodaje kształtom motocykla łagodności. Koła i opony · Nowo opracowane, odlewane z aluminium koła mają dynamiczny, opływowy kształt. Te atrakcyjne, wysokiej jakości koła dopełniają luksusowy wygląd i wykonanie VN2000. · Super szeroka, tylna opona podkreśla potęgę motocykla. Jest namacalnym dowodem imponującej mocy tkwiącej w silniku. PEWNE PROWADZENIE I LUKSUSOWA JAKOŚĆ JAZDY Rama · Podwójnie kołyskowa rama wykonana jest ze stali. Odlewany element główki ramy został połączony z centralną belką nośną o dużej średnicy. · Wyprzedzenie wynosi 32°, a offset przedniego widelca 10mm. Te parametry stoją za zbalansowaną charakterystyką prowadzenia VN2000 i sprawiają, że jest on bardzo zwrotny przy niskich prędkościach i niesamowicie stabilny na autostradzie. · Wahacz wykonany jest z rur stalowych. Jego wysoka sztywność to zasługa struktury kratownicowej. Zawieszenie · Dobre maniery i pewność prowadzenia to w dużej mierze zasługa masywnych, 49mm rur nośnych przedniego widelca. · Prowadzenie przy bardzo niskich prędkościach jest lekkie i pozbawione podsterowności. Przy większej prędkości, przód motocykla daje poczucie absolutnej pewności i stabilności. · Pojedynczy, tylny amortyzator jest dyskretnie schowany pod siedzeniem. Posiada regulację siły tłumienia na dobiciu i odbiciu, a ponadto gwarantuje gładką i komfortową jazdę. Hamulce, koła i opony · Mocne hamowanie to zasługa podwójnych, przednich tarcz hamulcowych o średnicy 300mm zatrzymywanych przez czterotłoczkowe zaciski. · Do zwalniania tylnego koła służy duża tarcza hamulcowa o średnicy 320mm, współpracująca z dwutłoczkowym zaciskiem. · Radialne opony zwiększają stabilność prowadzenia. Ergonomia · Ultra nisko położone siedzenie - na wysokości 690mm, sprawia, że kierowca z łatwością może postawić stopy na ziemi. · Kombinacja szerokiej kierownicy i idealnej relacji odległości pomiędzy siedzeniem, kierownicą i podestami na nogi daje niesamowicie komfortową pozycję za kierownicą. · Ergonomicznie zaprojektowane przednie siedzenie ma wgłębiony profil i jest bardzo wygodne. INNE USPRAWNIENIA Silnik · Duży kąt rozstawu zaworów wynosi 35°, to pomogło uzyskać niewysoką głowicę (średnica zaworów ssących wynosi 40mm, a wydechowych 36mm). · Hydrauliczna regulacja luzów znajduje się na dźwigienkach zaworowych. Szklankowe popychacze zaworowe wykonano z wysokiej jakości materiału "SKD", który mało waży i jest bardzo wytrzymały. · Powłoka na gładzi cylindrycznej jest trwała i świetnie rozprasza ciepło. Płaszcz wodny tylko w części otacza dolną część cylindrów, dzięki czemu mają one atrakcyjny, zwężający się ku dołowi kształt o małej powierzchni podstawy. Zewnętrzne wykończenie powierzchni, takie jak na głowicach, jest estetyczne i funkcjonalne. · Temperatura tłoków jest pod kontrolą za sprawą dysz natryskujących olej na ich denka. · Niski poziom wibracji to między innymi efekt zastosowania lekkich aluminiowych korbowodów. · Wał korbowy ma ogromne, 220mm przeciwwagi, które zwiększają moment obrotowy na niskich obrotach. · Tłumik na lewym czopie wału korbowego eliminuje duże fluktuacje momentu i redukuje uderzenia siły w napęd pierwotny i skrzynię biegów. · Pierwotny napęd jest przekazywany za pośrednictwem łańcucha (HV), który nie hałasuje tak jak koła zębate, a ponadto daje odczuć kierowcy wspaniała pulsację V-Twin'a. · Sterowane linką sprzęgło pozwala na świetne wyczucie siły na ręcznej dźwigni. Klasyczny kształt silnika V-Twin osiągnięto przez przeniesienie sprzęgła na lewą stronę silnika. · ECU kontroluje następujące parametry pracy: czasy wtrysku, ilość wtryskiwanego paliwa, drugą przepustnicę motylkowe, czasy zapłonu, wentylator na chłodnicy, dekompresator, rozrusznik i pompę paliwa. · Użyto dwóch, autonomicznych pomp oleju: jedna w skrzyni korbowej, druga w obudowie sprzęgła. Każda z nich ma własny pobór oleju. · Wydajny i duży, bo o średnicy 226mm alternator umiejscowiono wewnątrz silnika, na czopie wału. Zwiększa on bezwładność wału. · Duża, jednoczęściowa skrzynia korbowa mieści w sobie 11 wałków, wliczając w to wałki rozrządu. Pompy oleju i cieczy chłodzącej są wbudowane w skrzynię, tym samym redukując ilość części. Skrzynia korbowa jest na sztywno umocowana w ramie. Jest elementem nośnym, przenosi obciążenia i zwiększa sztywność ramy. · Konstrukcja z półsuchą miską olejową eliminuje zewnętrzne przewody olejowe i oddziela olej od wirującego wału korbowego, zmniejszając straty momentu obrotowego. · Wszystkie pokrywy silnika są konstrukcjami 2- lub 3-stopniowymi, a chromowana pokrywa skrzyni biegów pełni również rolę zbiornika na olej. · Kompaktowy filtr powietrza z atrakcyjną, chromowaną pokrywą zlokalizowano pomiędzy cylindrami. · Rozruch jest prosty za sprawą automatycznego dekompresatora uruchamianego przez elektromagnes. · Katalizator typu plaster miodu zlokalizowany w tłumikach ogranicza emisję spalin, a dwie rury rezonansowe poprawiają efektywność wydechu. · Automatyczny system rozruchowy gwarantuje szybkie uruchamianie silnika, nawet w zimne poranki. Podwozie · Duże łożyska rolkowe w główce ramy dają wysoką stabilność i sztywność podwozia. · Odlew główki ramy i odkuwane elementy przy osi wahacza ograniczyły ilość spawów i zagwarantowały bardzo wysoką sztywność. Inne · Stacyjka zapłonowa pozwala na wyjęcie kluczyka po włączeniu zapłonu. W ten sposób, w trakcie jazdy breloczek przy kluczyku nie będzie mógł zniszczyć lustrzanego chromu na szczycie kadłuba lampy. Obrócenie obramowania stacyjki w pozycję "OFF" lub "PARK" (włączenie tylnej lampy) wyłączy silnik i wymusi ponowne włożenie kluczyka do stacyjki w celu uruchomienia silnika. · Automatycznie wyłączające się kierunkowskazy. · VN2000 został tak sprytnie zaprojektowany, że poziom oleju w silniku można sprawdzić siedząc na motocyklu za pomocą bagnetu umocowanego do korka wlewowego oleju. · Wygodny zaczep na kask znajduje się po lewej stronie motocykla. · Szeroki wybór dodatkowych akcesoriów pozwoli dopasować VN2000 do własnej osobowości i własnego stylu jazdy. Szyby przednie ( w różnych rozmiarach ), oparcie pasażera z bagażnikiem, grubsze siedzenie pasażera, podesty na nogi pasażera, sakwy, gmole i light bar to tylko niektóre z planowanych opcji.

KOLORY
· Metaliczny, ciemny purpurowy
· Metaliczny, majestatyczny czerwony
· Perłowy, lodowcowy niebieski
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 sierpnia 2008, o 16:20
Lokalizacja: Dar

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości