Kawasaki Vn 1600 Classic

Tutaj umieszczamy artykuły z gazet np. ŚM, M i podobnych, przekroje silników, ciekawostki, informacje o motocyklach, historii, modyfikacjach itp

Kawasaki Vn 1600 Classic

przez Bibol_Vn15 » 31 sierpnia 2008, o 21:05

SPECYFIKACJA VN 1600 Classic

Typ silnika - czterosuwowy, chłodzony cieczą, dwucylindrowy w układzie V
Pojemność silnika [cm3] - 1552
Średnica x skok tłoka [mm] - 102 x 95
Stopień kompresji - 9,0:1
Układ rozrządu, zawory - SOHC, 8 zaworów, 4 zawory na cylinder
Moc maksymalna [kW (KM) / obr. min] - 49 (67) / 4700
Maksymalny moment obrotowy [Nm] - 127 / 2700
System zasilania w paliwo - wtrysk paliwa
Skrzynia biegów - manualna, 5 biegów
Wyprzedzenie i kąt pochylenia główki ramy [o/mm] - 32 / 168
Opony: przód / tył - 130/90 16 / 170/70B 16
Hamulce: przód - Podwójne tarcze, 300 mm, zaciski dwutłoczkowe
Hamulce: tył - Pojedyncza tarcza, 300 mm, zacisk dwutłoczkowy
Długość x Szerokość x Wysokość [mm] - 2505 x 1040 x 1130
Rozstaw osi [mm] - 1680
Wysokość siedzenia [mm] - 680
Pojemność zbiornika paliwa [l] - 20
Masa "na sucho" [kg] - 307

Koncepcja modelu Jeżeli atrakcyjność krążownika można zmierzyć jego wysokością i długością, to nowy długi i niski VN1600 jest tak atrakcyjny, jak to tylko możliwe. Nowa rama z większym rozstawem osi i mniejszą wysokością siedzenia tworzy całość z rozwierconym silnikiem VN1500. Otrzymujemy niski, potężny motocykl z uciągiem lokomotywy, którego kierowcom krążowników jest zawsze mało. Nowy motocykl jest nie tylko bardziej atrakcyjny niż jego poprzednicy, ale jest również znacznie bardziej wygodny, dzięki wielu przemyślanym modyfikacjom. Generalne założenia silnika VN1500 pozostają takie same. Skok tłoka został powiększony o 5mm co dało wzrost pojemności skokowej z 1470cm3 do 1552cm3. Ta "drobna" zmiana owocuje wzrostem mocy i momentu obrotowego w średnim zakresie prędkości, czyli tam gdzie duże krążowniki spędzają najwięcej czasu. Wygląd silnika również uległ zmianie, tak by pasować do nowego, atrakcyjniejszego wyglądu całego motocykla. Zostało zmienione wykończenie głowic i bloku silnika, zmianie uległ również kolor silnika z czarnego na srebrny. Kolor srebrny sprawia, że cały silnik wygląda ładniej i czyściej. Inne modyfikacje obejmują: wtrysk paliwa, który będzie potęgował moment obrotowy przy ograniczeniu emisji spalin, zmianę czasów rozrządu i wzmocnioną skrzynię biegów. Głównym celem projektu było podniesienie komfortu jazdy. Przekonstruowanie ramy polegało na jej obniżeniu i wydłużeniu. Nowa rama, z centralną belką nośną, opiera się na dłuższym wahaczu i na większych rurach nośnych przedniego widelca. Inne punkty mocowania tylnych amortyzatorów poprawiają pracę zawieszenia i podnoszą jakość jazdy. Na elementy podkreślające klasyczny charakter motocykla składają się odlewane, aluminiowe koła; wyciągnięty, pozbawiony przegród zbiornik paliwa; nowe błotniki i wiele innych, wysmakowanych zmian, które sprawiają, że VN1600 Classic należy do najwyższej klasy w kategorii dużych krążowników. Punkty kluczowe · Więcej mocy za sprawą zwiększonej do 1552cm3 pojemności silnika · Dłuższe i niższe podwozie · Zupełnie nowe nadwozie · Podwójne, przednie tarcze hamulcowe · Odlewane koła · Wał napędowy · 170mm tylna opona · Nowy, pozbawiony wewnętrznych przegród zbiornik paliwa, z wypukłym emblematem · Stacyjka zapłonowa umieszczona na szczycie zbiornika, z możliwością wyjęcia kluczyka przy włączonym zapłonie Główne elementy Silnik · Nowy silnik, oparty na tym z VN1500N, ma skok tłoka większy o 5mm, co podniosło pojemność do 1552cm3. Mocny, chłodzony cieczą silnik w układzie V został zestrojony pod kątem mocy przy niskich i średnich obrotach. Dostarcza "soczyste" przyspieszenia w zakresie prędkości 100-130 km/h. · Nad-kwadratowy silnik (102 x 95mm = średnica x skok tłoka) zapewnia pewną reakcję na dodanie gazu i szeroko dostępna moc. · Wtrysk paliwa daje łatwy rozruch, gładką pracę, wysokie osiągi i niską emisję szkodliwych gazów wydechowych. · Posiada czujniki podciśnienia w układzie dolotowym, temperatury płynu chłodzącego i zasysanego powietrza. · Głowice silnika o swobodnym przepływie, z jednym wałkiem rozrządu SOHC i 4-zaworami zapewniają satysfakcjonujące osiągi w całym zakresie obrotów. · Użycie zmienionych tłoków pozwoliło na utrzymanie kompresji na tym samym poziomie co w VN1500N, czyli 9:1. Inne zmienione części to korbowody i wał korbowy. · Zmieniony kształt wałków rozrządu podnosi osiagi. · Silnik został poddany szeregowi modyfikacji poprawiających jego wygląd. Kształt i liczba żeber na głowicach i bloku jest zmieniona; nowe pokrywy silnika i filtrów powietrza; kolor silnika z czarnego na srebrny; nierdzewne śruby i zapinki; nowe rozłożenie przewodów olejowych - mniej skomplikowany wygląd. · Modele na rynek USA posiadają nowo zaprojektowane tłumiki wydechowe - bez komór, ze skośnie ściętymi końcami. Przeprogramowany elektroniczny wtrysk daje odczucie większej mocy. Katalizator wbudowany w każdy z tłumików zapewnia przestrzeganie norm emisji spalin. Modele na rynek europejski i australijski mają zmodyfikowane tłumiki od VN1500, w związku z normami głośności. Pojedynczy katalizator w komorze dba o właściwą czystość spalin. · Elektroniczny moduł sterujący kontroluje elektromagnetyczny zawór drugiego obiegu powietrza, dla dalszego ograniczenia szkodliwej emisji. · Pięciobiegowa skrzynia, z miękką zmianą przełożeń, została zestrojona pod kątem niskich prędkości obrotowych silnika przy prędkościach przelotowych. Mocniejsze zęby i twardsze wykończenie ich powierzchni kompensuje wzrost mocy nowego silnika. · Użycie tarcz ciernych opartych na korku, z większą ilością nacięć poprawia wyczucie sprzęgła i redukuje sklejanie się tarcz przy zimnym silniku. · Solidny napęd wałem jest czysty, cichy i wymaga minimalnej ilości czynności obsługowych. · Wałek wyrównoważający ogranicza wibracje silnika i daje miękką pracę. · Wysoko-wydajna pompa oleju dostarcza duże ilości oleju w czasie dłuższych okresów jazdy z większą prędkością i w wysokiej temperaturze, zapewniając pewne i skuteczne smarowanie. · Pionowa pompa paliwa, z zaworem odcinającym powrót, umieszczona w zbiorniku, zapewnia ciągłość w dostawach benzyny przy mocnym hamowaniu lub przyspieszaniu. · Chłodnica o dużej objętości od VN1500P (20mm wyższa, 10mm węższa) gwarantuje efektywne chłodzenie. Nowy pierścieniowy wentylator jest cichszy i wydajniejszy. · Niska "obsługowość" oznacza automatyczną kompensację luzów zaworowych, samoistne napinacze łańcuchów rozrządu i elektroniczny zapłon, dzięki czemu VN1600 spędza czas na drodze, a nie w serwisie. Rama · W nowej ramie użyto dwóch rur o kwadratowym przekroju (40x40mm) do stworzenia pojedynczej belki nośnej. Demontowalny prawy podciąg silnika ułatwia wyjęcie silnika. Dzięki pojedynczej belce nośnej można było zwiększyć objętość zbiornika paliwa. · VN1600 jest dłuższy i niższy niż jego poprzednicy. Większy rozstaw kół (powiększony o około 20mm) i dłuższy wahacz (o 30mm) zapewniają jeszcze większą stabilność w trakcie jazdy. Jazdy zgodnej z wizerunkiem prawdziwego klasyka. · Siodło obniżono, nadając nowemu Classic'owi zdecydowanie niską linię. · Tłoczone gniazdo główki ramy oznacza mniej spawów, co poprawia wygląd motocykla. · Łożyska kulowe, o dużej średnicy, w główce ramy dbają o stabilność i dużą sztywność podwozia. Zawieszenie · Nowy widelec teleskopowy w przednim zawieszeniu, o średnicy rur nośnych 43mm, zapewnia większą sztywność, świetne wyczucie prowadzenia i kapitalną jakoś jazdy. Poprzez zwiększenie rozstawu amortyzatorów (z 240mm do 270mm) i zmianę offsetu (z 10mm do 15mm) poprawiono stabilność jazdy. · Dwa, olejowe amortyzatory tylne dają świetny komfort, przy wysokiej stabilności. Zostały zamocowane w bardziej pionowej pozycji dla lepszej jakości jazdy. Hamulce / Koła / Opony · Dwie przednie tarcze hamulcowe, o średnicy 300mm (VN1500N miał jedną), i duża tylna tarcza, o rozmiarze również 300mm, dają w sumie potężną siłę hamowania, a przy tym wyglądają świetnie. · Talerzowe, odlewane koła zastąpiły szprychowe od VN1500N. Dodatkową zaletą tych kół, poza ich wyglądem, jest możliwość zastosowania opon bezdętkowych. Nowe koła mają następujące rozmiary: MT3,00-16M/C na przedzie i MT4,50-16M/C z tyłu. · Nowe opony bezdętkowe oferują zwiększoną odporność na wybuchnięcie. Rozmiar przedniej opony pozostał bez zmian, za to tylna o zwiększonej szerokości ( ze 150mm na 170mm ) nadaje VN1600 wygląd budzący respekt. Przednia opona to 130/90-16M/C, a tylna 170/70B16M/C. Nadwozie i stylizacja · Wraz z modyfikacjami ramy, VN1600 został poddany wielu zmianom nadwozia, podkreślających jego długą i niską sylwetkę. · Zbiornik paliwa pozbawiony wewnętrznych komór ma nowy, wydłużony kształt i powiększoną pojemność dla większego zasięgu. Wypukły emblemat dodaje smaczku. · Szersze błotniki podkreślają styl motocykla. Przedni błotnik jest na tyle szeroki, że umożliwia założenie szerszej opony. · Atrakcyjne, nowe pokrywy boczne wypełniają przestrzeń między zbiornikiem paliwa i silnikiem, no i dumnie prezentują logo "Kawasaki". · Przekonstruowane siedzenie oferuje niezrównany komfort i jest piekne. · Lusterka zostały przekonstruowane pod kątem ładniejszego wyglądu. Mają chromowany spód (zamiast aluminiowego) w celu lepszej ochrony przed korozją. · Rączki kierownicy w nowym stylu. · Składane podesty pod nogi dają pełnię komfortu i są ładniejsze. · Nowy sygnał dźwiękowy prezentuje się świetnie. Wyposażenie elektryczne · Nowy, zintegrowany zespół wskaźników ma obniżony profil dla lepszego wyglądu. Posiada zmieniony wyświetlacz ciekłokrystaliczny i stacyjkę zapłonową umieszczoną na zbiorniku (tak jak ta w VN1500P). Nowy wygląd świetnie się prezentuje i poprawia pewność. · Stacyjka umożliwia wyjęcie kluczyka w pozycji włączonej, chroniąc wypolerowany zbiornik przed porysowaniem przez breloczek od kluczyka zapłonowego. Przekręcenie stacyjki w pozycję OFF lub PARK (włączone światła pozycyjne) wyłącza silnik i zmusza do ponownego umieszczenia kluczyka w stacyjce w celu uruchomienia silnika. · Prędkościomierz z elektrycznym silnikiem krokowym jest lekki, bardzo precyzyjny i posiada lampkę ostrzegawczą układu wtryskowego. · Inne wskaźniki to wyświetlacz ciekłokrystaliczny z możliwością wskazywania poziomu paliwa, licznika kilometrów (przebieg dzienny i całkowity) i zegarka. Wskaźnik posiada lampki ostrzegawcze: poziomu paliwa, ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. · Duża, wielo zwierciadłowa lampa przednia dopełnia nowe ciało motocykla i rzuca szeroki snop światła, dla komfortowej jazdy w nocy. · Przednie kierunkowskazy mają stelaż pod dodatkowe lampy, dla łatwego montażu. · Tylna lampa od VN1500R wygląda świetnie i pasuje do nowego stylu. Modele europejskie mają również tylne światło pozycyjne. · Samo wyłączalne kierunkowskazy. Inne praktyczne usprawnienia · Nowa podpórka boczna posiada wyłącznik bezpieczeństwa. Uniemożliwia on uruchomienie silnika na biegu przy rozłożonej podpórce. Wrzucenie biegu przy rozłożonej podpórce wyłączy silnik. · Blokada kierownicy jest umieszczona na dole główki ramy, dla łatwego dostępu. · Zamykana, lewa pokrywa boczna kryje zestaw narzędzi i mały schowek.

Dostępne akcesoria to: szyba, sakwy, oparcie, stelaż pod dodatkowe lampy i rury chroniące silnik. Mogą one nie być dostępne na wszystkich rynkach.

Dostępne kolory
· Metaliczny, ciemno czerwony
· Metaliczny, ciemno brązowy
· Metaliczny srebrny (tylko USA, Kanada)
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 sierpnia 2008, o 16:20
Lokalizacja: Dar

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości