Strona 2 z 3

PostNapisane: 6 października 2013, o 12:40
przez Kazi
nie w ASO dlatego pytam : P

PostNapisane: 6 października 2013, o 19:36
przez Kawasaki ZX10R
Ja go zamawiam koledze do Hondy 1000 CBR SC57b i powiem szczerze moto chodzi całkiem oki :-) Leje go dwa sezony i póki co problemów zero ;-) Ja bym polecił dobry olej dla osób które nie jeżdżą ciągle na czerwonym polu :-P

PostNapisane: 7 października 2013, o 19:30
przez Kazi
czyli dla mnie git :D

PostNapisane: 18 października 2013, o 00:15
przez gunter
Silkolene Super 4

PostNapisane: 18 października 2013, o 22:28
przez bonzo320i
Kaziątko napisał(a):
relakzstyle napisał(a): teraz leje motula 5100 - porażka. Skrzynia chodzi o dziwo duzo glosniej takie mam wrazenie. Nastepny bedzie luqui molly ludziska chwala


czy ktoś też ma takie wrażenie? jestem przed wymianą oleju i zastanawiałam się nad wyborem tego oleju...


I ja też nawet jestem tego pewny, że jednak Castrolu było dużo ciszej

PostNapisane: 20 października 2013, o 13:05
przez Kazi
aha, dzięki za info : )

PostNapisane: 20 października 2013, o 22:09
przez bonzo320i
Niby motul chwalony i dlatego Sie skusiłem, ale teraz tego żałuję :-( wrócę jednak do Castrola, chyba że ktoś mnie przekona do Valvo lub LM

PostNapisane: 3 stycznia 2014, o 16:11
przez Petereq ZX10
Bel Ray EXS

PostNapisane: 4 stycznia 2014, o 00:42
przez DeadlY
Orlen tylko dlatego, że prawdopodobnie jest nasz.
Śmieszne, że większość leje motul hc i sobie chwali.
Syntetyczne>półsyntetyczne>mineralne>hydrokrakowane - od najlepszego (i niezależnie od marki)
Ciekawe co w motulu oznacza technologia HC.... ;-)

PostNapisane: 9 lutego 2014, o 14:00
przez MMStore
AmsOil Motorcycle Oil 10W40

PostNapisane: 27 lutego 2014, o 12:13
przez szubi87
Motul 300V własnie zalalem świeżutki :mrgreen:

PostNapisane: 27 lutego 2014, o 21:48
przez antimatter
Przez prawie pełne 4 sezony do KLR 650C 99/00 lałem Motul 5100 Ester 10W40 4T, aż pewnego razu kupiłem IPONE 4000 offroad 10w40 w 5 litrowej bańce (nie jestem zwolennikiem kombinowania z olejami, staram się trzymać jednej marki - ale brakło motula został IPONE... więc wziąłem IPONE).

W paru słowach powiem tak: wlewając ten olej zauważyłem, że jest niesamowicie "tłusty"/"lepki", bałem się, że będzie mi sklejał sprzęgło jak Castrol do jakiego zawsze byłem przyzwyczajony, a z którego się wyleczyłem wraz z zakupem KLR-a przed kilku laty. Okazało się, że obawy były bezpodstawne, ponadto silnik niesamowicie się wyciszył na oleju IPONE, a skrzynia, która jak to w kawie chodziła jak masełko zaczęła chodzić jak masełko z miodem ;-)

Przy okazji wymiany łożysk na przednim wałku wyrównoważającym i wymianie tłoka miałem okazję zobaczyć jak świetnie i długo trzyma się film olejowy na częściach silnika.

Mimo tych samych parametrów co Motul, IPONE zdaje się nie "rozrzedzać" w czasie upałów.

ps. nie jestem związany z przedstawicielstwem IPONE :-) Nie wiem, czy to że ten olej jest taki ach i och to kwestia tego, że stara się podbić rynek i nie spocznie na laurach jak swego czasu Castrol?

ps2. każdy kto robił lub przymierza się robić szlif lub tulejowanie wie jaką renomą cieszy się warsztat pana Woryny z Katowic i kto jak kto ale ten gość nie robiłby z gęby cholewy i nie chwalił IPONE-a li tylko za srebrniki.

PostNapisane: 16 marca 2014, o 11:38
przez Kubek
Do tej pory 300V, ale po rozmowie z przedstawicielem MOTUL'a przy najbliższej wymianie wleje 7100.

PostNapisane: 16 marca 2014, o 13:40
przez antekzx6r
SILKOLENE PRO 4 10W-40

PostNapisane: 16 marca 2014, o 16:55
przez MsK
Kubek napisał(a):Do tej pory 300V, ale po rozmowie z przedstawicielem MOTUL'a przy najbliższej wymianie wleje 7100.


Możesz bardziej nawiązać co do wyboru? Dlaczego tak? Skoro to temat o olejach to i może warto dowiedzieć się czegoś ciekawego ;)

PostNapisane: 20 marca 2014, o 22:36
przez Kubek
Bardzo chętnie, chociaż konkretów tutaj będzie mało. W zasadzie chciałem potwierdzić lub zdementować krążący mit, że 300V jest wyścigowym olejem i można na nim robić max .2000 km. MIT został zdementowany-w sensie że nie musi być wymieniany częściej niż zwykły olej.

Dodatkowo dowiedziałem się że w zasadzie nie ma potrzeby lać 300V, 7100 jest wystarczająco dobrym olejem nawet przy szybkiej jeździe sportem.

Generalnie chodzi o to żeby olej był wymieniany. Dowiedziałem się jeszcze że można olej obserwować np. w oczku, albo sobie strzykawką i wężykiem pobierać. Ponieważ przy częstym odkręcaniu, może wystąpić potrzeba wymainy już przy 3 tys km. Generalnie zasugerował, żeby sobie co jakiś czas zerknąć, czy w oleju nie ma pływających metalicznych drobinek, czy olej jest w miarę czysty i klarowny.

Zdaje sobie sprawę że w starszych sprzętach które jeźdxiły na półsyntetyku to może być g.... widać , ale przekazuje co się dowiedziałem.

PostNapisane: 23 marca 2014, o 15:28
przez Homonto
Ja nie widze znaczacej róznicy pomiędzy olejami. najwazniejsze to czesto wymieniac razem z filtrem. lliczy się lepkosć oleju jak masz moto z duzym przebiegiem to lejesz kisiel 15w. zato w silnku z malym przebiegiem taki olej moze zaszkodzić.

moj kolega pracuje w firmie testujacej oleje. mowił ze oleje roznia się dodatkam, np. przeciw zakwaszeniu od przedmuchów spalin, dodatki rozbilajace sadze itp. najsilniej reklamowane oleje wypadaja slabo albo przecietnie, podobno castrol łatwo zakwasić, dosc dobrze wypada mobil, polaca liqui moly, motula nie testował

ja leje castrola 10w power

PostNapisane: 9 kwietnia 2014, o 22:45
przez GIENEK
witam wszystkich mam pytanko, kupiłem Kawę Z 750 2011r przebieg 7000 tys jakim olejem zalać ?

PostNapisane: 5 maja 2014, o 15:46
przez Legion
Kawasaki zaleca do swoich moto oleje Shella, do tej pory wlasnie na takowym jezdzilem bo tak ASO zalecalo. Dzis zamienilem pierwszy raz Shella ultimate tego zlotego pelny syntetyk 10w40 na motula 300v tez pelen syntetyk 10w40 i musze przyznac ze motul od razu obronil swoja opinie, zauwazalnie przyjemniejsza dla ucha praca silnika nawet na zimnym, lepsze wkrecanie na obroty, wrzucanie 1 z bardziej plastikowym kliknieciem niz pierdolniecie metalu o metal itd.

PostNapisane: 14 czerwca 2014, o 11:44
przez tiger666
Nikt nie wspomniał o Bellray, royal purle, czy Millers Oil, który biją wszystkie wymienione w temacie oliwy :)

PostNapisane: 15 czerwca 2014, o 11:42
przez mailo1
ASO Kawasaki do mojego leje Castrola 10w40 (półsyntetyk) bo taki zaleca producent.
Zaskoczyło mnie to, ale skoro tak zaleca to tak leje.

PostNapisane: 15 czerwca 2014, o 17:19
przez tiger666
motul castrol... najbardziej znane i najgorsze ścieki :) Do kawy lepiej pokusić się o coś lepszego :)

PostNapisane: 15 czerwca 2014, o 21:40
przez bazi
Agip 10W40 po wymianie. I póki co jest OK :-)

PostNapisane: 19 czerwca 2014, o 10:57
przez MMStore
tiger666 napisał(a):motul castrol... najbardziej znane i najgorsze ścieki :) Do kawy lepiej pokusić się o coś lepszego :)


pełna zgoda :) np. Amsoil

PostNapisane: 19 czerwca 2014, o 18:20
przez mailo1
motul castrol... najbardziej znane i najgorsze ścieki :) Do kawy lepiej pokusić się o coś lepszego :)


Kolego.
A na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Bo po prostu używasz innego ?

PostNapisane: 20 czerwca 2014, o 11:15
przez Legion
mailo1 napisał(a):ASO Kawasaki do mojego leje Castrola 10w40 (półsyntetyk) bo taki zaleca producent.
Zaskoczyło mnie to, ale skoro tak zaleca to tak leje.


Kawasaki zaleca SHELL nie Castrol

PostNapisane: 8 listopada 2014, o 08:57
przez stachu ceg
Siemano, mam zx9r z roku 1998 przebieg 33000, wiec opowiem co ja wlewam i dlaczego, przy kupnie napewno byl jakis syntetik, czarny, zużyty, wiec tak jak kawa chce 10W40 pół syntetik z castrola, bieg 3 juz nie wypadal ale zato sprzegło sie klejiło przy 160 kmh, wiec wsadziłem nowe podkladki sprzegła twr Lucas, i wlałem najtajnszy olej z Polo z niemiec 20W50 mineralny, wszystko sie trzyma , nic nie wypada ciagnie, jest ciszej. 3300 przejechalem i git.Raz ustawialem linke od sprzegla na poczatku.

Castrol z dodatkami syntetycznymi hc moze doprowadzic ze sie sprzeglo kleji albo slizga a po 1000 km jest ok
w suzuki gsx 750 ae lałem 10w40 półsyntetyk i super , a w kawie trzeba cos poszukac, castrol sie zmienił ma duzo niepotrzebnych dodatków, motul tez bym lał ale poco jak tez inne tanje to samo robia i git, a jak ktos chce to mozna do starego dodac płyn czyszczacy a do nowego oleju dodatek do oleju, nigdy nie bylo zmian, tylko w portfelu....

narazie

PostNapisane: 7 grudnia 2014, o 11:21
przez cbrxx
a ja używam MOTUL 5100 10W40

PostNapisane: 31 grudnia 2014, o 11:37
przez Kamell80
Leję japoński olej ENEOS . Użyłem pierwszy raz i to z polecenia kolegi bo miał podobnie jak ja Kawasaki i przetestował już wszystko. Polecam. W mojej pierwszej Kawie było czuć duża różnicę na plus w porównaniu do Castrola 10W40 ...
http://japparts.pl/nowa-linia-produkt%C ... s-oil.html

[ Dodano: 24 Luty 2015, 22:33 ]
Kolejne Kawasaki i też Eneos ( City Max ) - tym razem nie ma rewelacji , czuć mocniej zmianę każdego biegu . Być może trafiłem na podróbkę , teraz wypróbuję Liqui Moly 10W50 Racing.

PostNapisane: 11 marca 2015, o 17:21
przez vedell94
Motul 7100 ,
Bardzo dobrze się sprawdza :)