Strona 5 z 7

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 09:57
przez Biniek
Jeszcze prosciej zrobione niz myslalem :mrgreen: na diodach, ja myslalem zeby zrobic to na procku ;-) Ale wiadomo, ze jest wiele rozwiazan ;-)

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 09:59
przez Kamyk
No wlasnie - po co placic 150zl, jak mozna samemu wykombinowac.

A teraz do znawcow ER-ek - czy one maja czujnik luzu taki zeby wstawic jak w GS-ie?

Kolejnym krokiem jest przerobienie czujnika luzu tak aby dodać wyjścia na kolejne biegi. 1, 2, 3, 4, 5, 6. (luz już jest ) Sprawa może i nie trudna ale wymaga olbrzymiej dokładności. Należy nawiercić czujnik w 6ciu miejscach tak aby obracający się w skrzyni bolec stykał się z każdym miejscem.

Pozdrawiam,

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 15:40
przez Kura
spr co napisalem wyzej...oraz w innych moich postach
NIE da sie tego wmonotwac do silnika od er gpz itp
czujnik luzu jest inaczej zbudowany - znajdz moj post na forum bo pisalem o tym
a czujnik w gsie je taki sam jak np w gn..

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 19:54
przez elmar
w gpz oraz er da się takie ustrojstwo zrobić TYLKO i wyłącznie mierząc stosunek obrotów koła (np przedniego) oraz obroty silnika. By zmierzyć obroty koła należy zamontować czujnik podobny do takiego jak mutuję się w licznika rowerowych, lub mutując hallotron w prędkościomierzu, był gotowy projekt na elektrodzie do gpz poszukaj tam. Taki układ zrobi tylko na procesorze np ATmega8, a do tego potrzeba środowisko programistyczne np AVRstudio i jazda. Wymaga to dużo pracy wiec pochłania to trochę kasy- wiec posty ze coś takiego zrobi za 10zł są co najmniej nie na miejscu.

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 20:09
przez Biniek
Nie liczac kosztow programatora i oprogramowania, to moge sie zalozyc, ze bym sie zamkna w jakis 20zl. Ale to nie byloby zrobione na zasadzie predkosci obrotowej kola i silnika. Jest tyle rozwiazan, ze o ja nie moge. Ostatnio wpadlem na chyba najlepszy pomysl i jak bede mial czas i pieniadze to sprobuje cos zkminic.

EDIT: Tak na szybko policzylem mniej wiecej ile by to wynioslo i wyszlo mi ok 24zl nie liczac juz jakis kabelkow itd, tylko same bazowe elementy z czysta plytka drukowana.

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 20:58
przez Kura
elmar, czytalem ten watek na elektrodzie, sprytne lecz nie kazdy potrafi i ma mozliwosci programowania procka i jakos mnie to nie przekonuje ten stosunek obrotow itd.. najlepszym i najpewniejszym rozwiazaniem jest przerobka czujnika luzu ale w naszych silnikach niestety sie nie da.. przynajmniej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak to zrobic.. choc juz rozkrecilem z ciekawosci czujnik..

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 21:13
przez Biniek
Ja mam pewien pomysl, ale musze jeszcze to skonsultowac z paroma kumplami ;-) Jak potwierdza moje rozumowanie to zabiore sie za skladanie wszystkiego do kupy :mrgreen:

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 23:07
przez Kura
no to czekamy :)

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, o 23:53
przez elmar
Biniek, spoko czekamy z niecierpliwością co stworzysz. mnie tylko delikatnie sfrustrowało podejście do tematu, ze kupie sobie elementy polutuje i jako będzie :D tylko nikt nie liczy czasu poświęconego na oprogramowanie, zaprojektowanie płytki i takie inne tam pierdoły. A człowiek się napracuje zrobi wszystkie wymienione czynności potem będzie chciał odrobinę zarobić wystawiając swoje dzieło na allegro i co spotka się z opinią ludzi ze chce z nich zedrzeć kasę bo części to tanie są a każdy się zna na profesjonalnym projektowaniu .Idąc tym tropem to kawasaki tez z nas zdziera bo 200 kg aluminium kupisz za nie Całę 2000zł a za nowy motocykl musisz wybulić 45000 zł. nie pije do nikogo nie znam tez gościa co to robi, wypowiedziałem swoje zdanie a przecież do tego jest forum.
Kuraś, masz racje nie jest to rewelacyjne rozwiązanie po wciśnięciu menaty sprzęgła gubisz wszystko, fajnie było by badać obroty kosza sprzęgłowego i tylnego koło wtedy jesteś w domu masz wszystko, tylko niezła ingerencja w silnik.

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 00:23
przez Biniek
Nie no spoko rozumiem Cie elmar, ale mowie, ze samemu jak ktos ma pojecie to moze sobie takie cos zrobic o wiele taniej ;-) Osobiscie jestem na takim kierunku studiow, ze caly czas jestem zmuszany do rozwiazywania problemow czy to sterowania czy realizacji jakiegos zadania. Przeanalizowalem duzo sposobow zrobienia takiego wyswietlacza do gpz i dzisiaj mnie olsnilo :mrgreen: no ale pozyjemy zobaczymy, juz pare pomyslow poszlo sie je...kochac ;-) ten wydaje sie najprostrzy, najtanszy i wymaga najmniejszej ingerencji w mechanike motocykla ;-) W weekend bede grzebal przy moto to zobacze jak to tam dziala przy zmianie biegow ;-)

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 07:35
przez Kamyk
Biniek - w takim razie czekamy na wyniki dzialan.

Jesli chodzi o kolesia z allegro to tak jak zostalo napisane. Wymyslil i sprzedaje, na pewno kosztowalo go to troche pracy wiec jesli ktos nie chce sie bawic to wydaje kase. Ja mam zaciecie elektronika, wiec gdyby nie ograniczal mnie jak narazie (bo tez sie zastanawiam) czujnik luzu to bym cos takiego zrobil. Prosta sprawa, ale moze nie dla wszystkich.

Pozdrawiam,

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 13:46
przez Kura
Biniek a mozesz juz opisac jak to ma dzialac itd?

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 17:53
przez Biniek
Ogolem dzisiaj z kumplem gadalem i wlasnie liczy funkcje dla przerzutnikow typu D :-P Ogolem to koncepcja jest taka, ze mamy 2 krancowki przy wajsze zmiany biegow (a konkretniej juz tam przy silniku gdzie jest ruch podłużny przez ten precik) tam instalujemy je tak, zeby ta koncowka stykala sie z krancowkami tylko przy zmianie biegu. Teraz tak jako, ze mamy czujnik luzu to czemu by go nie wykorzystac jako punktu odniesienia ;-) Dlatego przy kazdym wrzuceniu luzu licznik bedzie ustawial sie na pozycje n (w kodzie BCD) no i potem juz jest zwyczajne liczenie licznikiem dwukierunkowym, wrzucamy bieg w gore zalaczamy krancowke sygnal idzie do licznika wyswietla nam sie "2" znowu wbijamy wyzszy bieg znowu zalaczamy krancowke i licznik wystawia na wyjsciu "3" w kodzie BCD. Zrzucamy bieg, zamykamy druga krancowke i licznik liczy w dol o 1 i wystawia na wyjsciu "2" w BCD. Ot cala filozofia ;-) Krancowki najlepiej by bylo schowac gdzies pod dekiel ale jeszcze tam nie grzebalem wiec nie wiem jak to wyglada. Byl bym tez wdzieczny gdyby ktos zobaczyl czy zapala sie chociaz na chwile kontrolka luzu przy wbijaniu 2 z 1, bo zbytnio sie temu nie przygladalem, a to jest dosyc wazne ;-)

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 18:09
przez pitrak
Witam wszystkich ! Otrzymałem wczoraj wyświetlacz jest zgodny z opisem wystawionym na aukcji . Zakładam go dopiero w niedzielę ( mam tylko wtedy na to czas ). Instrukcja podana wraz z wyświetlaczem . Podaję kolory przewodów jakie są potrzebne w Kawasaki Obrazek :lol: :-> ;-)

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 22:35
przez Kura
biniek jak zbijasz biegi to nie zauwazylem ale sadze ze na sygnal by wystarczylo bo wkoncu przechodzi przez ten pkt, pomysl dobry choc odstraszaja mnie te krancowki ( myslalem o tym ) bo nie wiem jakby to estetycznie zamonotwac itd.. pod pokrywa smar, olej ogolnie brud a to nie bedzie korzystnie wplywac na krancowki a dwa ze pokrywa jest troche wyzej od wajchy.
za duzo "mechanicznej" rzezby wg mnie choc samo zliczanie biegow by pasowalo.

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 22:42
przez Biniek
Krancowki sa bardzo male wiec da sie to jakos upchnac ;-) Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce ;-)

PostNapisane: 15 kwietnia 2010, o 23:31
przez Kura
no czekam na efekt koncowy

PostNapisane: 12 czerwca 2010, o 03:16
przez Filip_ER6F
Sorry za odkopanie ale jak to w końcu wyszło? ;-)

LICZNIK BIEGÓW

PostNapisane: 23 sierpnia 2010, o 22:19
przez MARCIN22
cześć wszystkim kupilem licznik biegow acumen dg8 do mojego zx6r ale nie wiem jak go poprawnie zsynchronizować może ktoś z was miał juz do czynienia z taką zabawką ?

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, o 00:28
przez kaszub
MARCIN22, poszukaj było o tym -szukaj wyświetlacz biegów :->

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, o 20:14
przez MARCIN22
ale nie ma tam jak zaprogramować ten licznik

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, o 20:17
przez zdrojek
skoro kupiłes to w instrukcji obsługi powinno byc jak go zaprogramowac.


kaszub napisał(a):poszukaj było o tym -szukaj wyświetlacz biegów :->


tutaj powinienes cos znalezc

http://www.mojekawasaki.pl/search.php?s ... a8ddf6d464

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, o 21:29
przez MARCIN22
instrukcja jest ale po angielsku ok spoko sam jakoś będe próbował

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, o 21:30
przez kaszub
MARCIN22 napisał(a):ale nie ma tam jak zaprogramować ten licznik


poszukaj programowanie tam tez było filmik you tube

PostNapisane: 26 września 2010, o 22:04
przez azmadan
jeszcze raz odkopane - coś wyszło ?

PostNapisane: 19 października 2010, o 00:26
przez pitrak
Więc tak . Dzisiaj zrobię zdjęcie i prześlę, gdzie go umocowałem . Jest troszkę pracy podczas ustawiania ( programowania ) kolejności biegów. Widoczność wbitego biegu doskonała. Poprawnie działa na warunki naświetlenia słonecznego ( jak jest bardzo jasno to się rozświetla , jak jest ciemno to się przyciemnia ) Jedyne co, to albo coś źle jeszcze połączyłem , albo te urządzenia ma takie mankamenty ,tzn. po kilkudniowej jeździe biegi niskie wyświetlają się bardzo dokładnie ( przez cały czas ) , natomiast biegi od 3-go w górę potrafią być błędnie wskazywane. Generalnie co jakiś czas muszę ponownie programować biegi i to mi zaczyna już troszkę przeszkadzać :-(
No i podaję zdjęcie gdzie umieściłem wyświetlacz ;-)
Obrazek

PostNapisane: 30 marca 2011, o 11:58
przez nitro99
odkopie troszku temat bo mysle ze warto.
od wczoraj nad tym siedze i mimo wszystko chyba sie jednak uda zalozyc wyswietlacz do szpeja.
dzis pogadam z kumplem elektronikiem czy da sie sygnal rozbic tak jak mysle. jesli tak to koszty faktycznie zamkna sie w cenie okolo 60 zl. chodzi o to ze najprawdopodoniej na talezu ktory ma pin uruchamiajacy czujnik luzu trzeba bedzie dodac 5 dodatkowych pinow. jest to o tyle klopotliwe w wypadku kawasaki ze znajduje sie to ustrojstwo w komorze smarowanej olejem z silnika. ale jestm dorej mysli ze w koncu za jakies uczciwe pieniadze moze sie taka mala rzecz potrzebna da zalozyc. wieczorem powinienem juz wiedziec co i jak

PostNapisane: 30 marca 2011, o 12:22
przez bimoto
Da się to zrobić taniej niczego nie przerabiając w silniku ani motocyklu.
Opierając się tylko o sygnały elektryczne.

PostNapisane: 30 marca 2011, o 13:05
przez nitro99
a mozesz to rozjasnic bo ja nie widze innej mozliwosci w moim przypadku. to nie jest rozbieranie silnika tylko raptem zdjecie dwoch dekli. w moim przypadku nie ma innej mozliwosci jak fabryka dala ze tylko on/off swiatlo tu biegi nie maja zadnych stykow poprostu talez wybierak czujnik luzu. taka konstrukcja dziadowska. wystarczy dorobic brakujace piny podlaczyc odpowiednio je do plytki i problem zglowy. poprostu 6 pozycji zamiast 1 na dysku ktory zwiera czujnik luzu a sygnal z czujnika rozbity na 6 kanalow. nalezy zaznaczyc na tym dysku tylko dokladnie miejsce gdzie trzeba umiescic piny i po klopocie - to oczywiscie moja wizja jeszcze musze sie skonsultowac z kolega elektronikiem dla sw spokoju. a zamierzam zapodac takie uzadzenie
http://allegro.pl/wyswietlacz-biegow-bi ... 14710.html
wszystko gotowe tylko podlaczac :-)
jedyny mankament to to ze bedzie troszku babraniny przez smarowanie olejem tych czesci pod drugim deklem :-)

[ Dodano: 30 Marzec 2011, 15:06 ]
i juz wszystko wiadomo . rozmawialem dzis z kolega Chesterem ktory produkuje takie wyswietlacze i jego rozwiazanie jest najlepsze, najprostsze i najbardziej estetyczne do silnikow starszego typu bez elektroniki. Nie trzeba nic poza demontazem starych i montazem nowych elementow nic kombinowac :-)

PostNapisane: 30 marca 2011, o 16:46
przez Łysy
nitro99, Ciekawy ten wyświetlacz no i cena, jak to ogarniesz to zapodaj temat w "Zrób to sam" dla potomnych, chętnie bym coś takiego zamontował u siebie.