ER6F - szyba turystyczna

kaski, rękawice, kombinezony, żółwie co gdzie po ile..

Moderator: michu

ER6F - szyba turystyczna

przez kiler » 18 kwietnia 2012, o 12:55

Od jakiegoś czasu coraz bardziej dokucza mi dmuchanie wiatru prosto w kask i myślę o szybie turystycznej. Czasem wystarczy iż troszkę wychyle się NAD owiewkę i już jest znacznie ciszej.

Czy ktoś z Was może ma taką? Znalazłem w sumie kilka firm:
- oryginalna Kawasaki (ok 450zł)
- GIVI D409S (350zł)
- szyba motocyklowa firmy "loster" (150zł)

Jeśli możecie się podzielić swoimi wrażeniami będę bardzo wdzięczny.
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, o 08:21

przez Slajciak » 18 kwietnia 2012, o 13:39

kiler ja mialem enke i kupilem Puiga. Przy 180kmh drzala jak porabana ale elegancko mozna bylo sie schowac.
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez adazie » 18 kwietnia 2012, o 20:46

ja miałem w swojej er6f sportową puiga , i zmieniłem na turystyczną firmy MRA. Są jeszcze szyby turystyczne podwyższane o 7 cm i chyba one najlepiej zdają egzamin. Jeśli chodzi o różnicę w hałasie to jest różnica ale nie kolosalna. Jak miałem poprzednią szybę to czułem tak jakbym miał turbulencję na kasku, tak jakby struga powietrza uderzała raz mocno a raz słabo i to było najbardziej denerwujące , i rzeczywiście jak stawałem na nóżkach podczas jazdy hałas był mniejszy. Po zmianie szyby na turystyczną hałas jest mniejszy i zarazem bardziej jednostajny , bez tych turbulencji. Może jakbym miał lepszy kask to bym miałjeszcze ciszej, ale i tak jak wyjeżdżam w dłuższą trasę to zakładam stopery
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 czerwca 2008, o 07:09
Lokalizacja: myszk

przez kiler » 19 kwietnia 2012, o 07:18

Dzięki za odpowiedzi!

Właśnie poszukałem szyb MRA i rzeczywiście są, nawet 2 opcje:
- Vario Touring (wyższa o 5mm, ale ma regulowany deflektor)
- Touring (wyższa o 55mm, ale bez deflektora) - wysokość 430mm

Z tego co wyczytałem to GIVI ma 440mm, czyli niby 6,5cm więcej. Są jeszcze jakieś szyby o których nie wiem? Ta +7cm by mnie najbardziej interesowała. Nie znalazłem natomiast nic o oryginalnej Kawasaki.

[ Dodano: 19 Kwiecień 2012, 07:46 ]
W sumie wpadłem na jeszcze inny pomysł jak jeździć ciszej. W zasadzie jeśli wychylę się trochę "nad" owiewkę to już jest znacznie ciszej, czyli de facto struga ma 'bliżej' do dolnej części kasku...więc może lepiej puścić ją dołem przez instalacje totalnie sportowej owiewki?
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, o 08:21

przez adazie » 19 kwietnia 2012, o 08:24

właśnie mialem sportową i struga szła pod kask, więć musiałbyś mieć kask z podpinką wyciszającą i może jeszcze pompowane policzki
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 czerwca 2008, o 07:09
Lokalizacja: myszk

przez kiler » 19 kwietnia 2012, o 09:22

Hmm, a mogę spytać ile masz wzrostu? :) Ja mam 180, kask raczej cichy (jakiś czas temu szarpnąłem się na shoei qwest) i właśnie przez te turbulencje nie czuć ciszy, co mnie strasznie irytuje.
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, o 08:21

przez adazie » 19 kwietnia 2012, o 15:57

mam 176. Spróbuj tez zrobić przy tej szybie co masz doświadczenie, w trakcie jazdy podnieś barki tak aby była jak najmniejsza szczelina pomiędzy ubraniem a kaskiem, też będziesz miał chyba ciszej, ale przecież ciężko tak jeździć. Bardzo podobno tez pomaga deflektor na szybę, ale dlaczego tak oszpecać nasze piękne er6f
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 czerwca 2008, o 07:09
Lokalizacja: myszk

przez kiler » 20 kwietnia 2012, o 11:09

No właśnie, to odwieczny problem pomiędzy wyglądem a użytecznością :) Z deflektorem będę też próbował, albo może potem z jakimiś innymi alternatywami...oby tanimi.
A eksperyment na pewno wykonam przy najbliższej jeździe.

[ Dodano: 23 Maj 2012, 15:24 ]
OK, mam nowe wieści.
Co do kasku - jak bym się nie ułożył to jest cichy, jedynie pozostaje problem turbulencji które lądują na szczęce.
Ostatnio dokupiłem deflektor 12cm (od darkojaka) mocowany na oryginalną szybę. Wrażenia mam ogólnie dobre, choć to nie jest "to" czego szukałem. Mianowicie ciszej nie jest prawie w ogóle (dalej turbulencje występują), za to plusem jest znacznie mniejszy napór powietrza na kask, aż zacząłem szybciej jeździć bo nie czuję pędu na głowie. Mimo wszystko chyba będę szukał dalej... I wielka szkoda, że nie można popróbować kilku szyb i wtedy coś postanowić.
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, o 08:21


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości