Ksenon H.I.D on board :D

Jak przerobic motocykl, wasze przeróbki...

Moderator: michu

bi xenon do motoru

przez adrin » 25 stycznia 2008, o 13:41

widzialem kilka fotek z motorami z bi xenonem ¶wietnie ¶wieci i nie ma niewiadomo jak duzych kosztów mia³ ktos doczynienia z tym ??
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 października 2007, o 23:05
Lokalizacja: ?a?cut

przez endriu » 25 stycznia 2008, o 13:56

podpinam sie do pytanka ;-)
 
Posty: 1446
Dołączył(a): 19 maja 2007, o 14:41
Lokalizacja: Los Angeles, CA USA

przez siwy » 25 stycznia 2008, o 19:15

moj kolega mial bixenony w kawie zx9r 97 rok moim zdaniem jest bamberstwo i wiejski tuning nie polecam nikomu
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 czerwca 2007, o 17:17
Lokalizacja: poznan

przez soldi » 25 stycznia 2008, o 23:26

a co jest bamberskiego w lepszych i efektywniejszych swiatlach? baberstwem mozesz nazwac zakladanie swiecacych wentyli czy neonow
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez Dominik » 26 stycznia 2008, o 00:44

Sam my¶lê o za³o¿eniu ksenonów do mojego moto. Bardzo chcia³bym równie¿ przerobiæ lampê tak by dwie lampy ca³y czas ¶wieci³y.. Daæ do ka¿dej podwójn± ¿arówkê by mieæ krótkie i d³ugie w obydwu lampach. Spotka³ siê kto¶ ju¿ z tak± przeróbk±?
 
Posty: 230
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:59

przez soldi » 26 stycznia 2008, o 01:28

kiedys widzialem tutoriala takiej przerobki, ale za cholere nie pamietam gdzie... w kazdym razie ktos tak robil i jak poszukasz to znajdziesz na bank
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez siwy » 26 stycznia 2008, o 01:49

dominik efekt jest fajny bo sam chcialbym zeby palily mi 2 lampy w zx 10 ale jest to nie zgodne z przepisami zauwaz ze we wszystkich moto od 2004 roku swieci 1 lampa tylko w amerykanach jest inaczej i jest to robione dla bezpieczenstwa poniewaz jak jest ciemno latiej jest rozpoznac moto po 1 lampie przy 2 swiatlach moto wyglada z daleka jak auto ale oczywiscie kazdy robi co chce
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 czerwca 2007, o 17:17
Lokalizacja: poznan

przez adrin » 26 stycznia 2008, o 02:39

widzialem na allegro bi xenon samochodowy z dwiema przetwornicami do obydu lamp a czy to sie nie pali zarówki na jakiej to zasadzie chodzi?? mysle ze do motoru by bylo i jestem ciekaw jak taka zarówka w starej lampie (w lustrze) odbija ¶wiat³o czy aby napewno poprawnie?
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 października 2007, o 23:05
Lokalizacja: ?a?cut

przez soldi » 26 stycznia 2008, o 12:01

Ogolnie "zestawy uniwersalne" maja zlaczke, do ktorej podlaczasz kabelek ktory obecnie masz przy zarowce (takie zasilanie przetweornicy bez ciecia kabli). Tyle ze trzeba zwrocic uwage na napiecie - czy masz 6V czy 12V. Xenony z racji swoich wlasciwosci i zasady dzialania wogolnym podsumowaniu pobieraja MNIEJ pradu, niz standardowe zarowki.
Co do odbijania swiatla w starych lampach (na przykladzie samochodow), to jedni krzycza ze zle rozprasza, inni ze bardzo dobrze - ile ludzi tyle zdan. Ja osobiscie widzialem zalozone (tylko nie bi xenony) w BMW E30 i efekt byl zajefajny.
Jezeli chodzi o legalnosc, to znow ile ludzi tyle zdan. Mam artkul, w ktorym jest wypowiedz miska, ze jak sie pojedzie z tymi lampami na przeglad, tam sprawdza czy nie oslepiaja takie lampy i wbija je w dowod, to nie bedzie problemow przy kontroli. Ale i w tym temacie kazdy krzyczy swoje :) Najlepiej sie samemu dowiedziec u zrodla (na komisariacie i w przegladarni).
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez Rawro » 26 stycznia 2008, o 13:54

heheh kazda zx9r od 2000r ma dwie lampy i obie ¶wiec±,,za to j± kocham bo tez strasznie nie lubie jak tylko jedna sie pali...lipa to wygl±da,,,
 
Posty: 49
Dołączył(a): 21 października 2007, o 11:59
Lokalizacja: Pruszk

przez kriszx-6r » 26 stycznia 2008, o 14:00

Dominik napisał(a):Sam my¶lê o za³o¿eniu ksenonów do mojego moto. Bardzo chcia³bym równie¿ przerobiæ lampê tak by dwie lampy ca³y czas ¶wieci³y.. Daæ do ka¿dej podwójn± ¿arówkê by mieæ krótkie i d³ugie w obydwu lampach. Spotka³ siê kto¶ ju¿ z tak± przeróbk±?

W zasadzie przerobionych swiatel w ten sposob jak opisujesz jeszcze nie widzialem(musialbys wtedy wymienic reflektory,a takowych nie ma)
Mozliwe jest natomiast zalozenia modulu ktory wlancza obydwie lampy,
Jedna swieci w tym momencie normalnie,natomiast druga (swiatel dlugich)jest przyciemniona i w momencie przelaczenia swiatel na dlugie wszystko dziala jak zwykle.
Avatar użytkownika
 
Posty: 472
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 19:30
Lokalizacja: Hamburg(D)/Biala(PL)

przez Dominik » 26 stycznia 2008, o 17:11

kriszx-6r napisał(a):Mozliwe jest natomiast zalozenia modulu ktory wlancza obydwie lampy,
Jedna swieci w tym momencie normalnie,natomiast druga (swiatel dlugich)jest przyciemniona i w momencie przelaczenia swiatel na dlugie wszystko dziala jak zwykle.


To ciekawe co piszesz, nie spotka³em siê z tym jeszcze. Ale nie bardzo rozumie na czym polega dok³adnie to przyciemnienie jednej ¿arówki. kriszx-6r móg³by¶ napisaæ co¶ wiêcej o tym?
dziêki i pozdrawiam
 
Posty: 230
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:59

przez adrin » 26 stycznia 2008, o 18:10

e chyba nie jest tak jak piszecie bi xenon to jest lampa która potrafi ¶wiecic d³ugimi i krótkimi dlatego bi xenon sie nazywa a nie xenon za¶ do motoru mozna kupiæ zestaw na 2 lampy i wydaje mi sie ze bedzie tak jak orgina³ czyli normalnie ¶wiec± dwie i na d³ugich obydwie mocniej tez ¶wiec± koszt 400z³ zestaw z dwiema przetwornicami
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 października 2007, o 23:05
Lokalizacja: ?a?cut

przez soldi » 26 stycznia 2008, o 21:43

Dominik napisał(a):
kriszx-6r napisał(a):Mozliwe jest natomiast zalozenia modulu ktory wlancza obydwie lampy,
Jedna swieci w tym momencie normalnie,natomiast druga (swiatel dlugich)jest przyciemniona i w momencie przelaczenia swiatel na dlugie wszystko dziala jak zwykle.


To ciekawe co piszesz, nie spotka³em siê z tym jeszcze. Ale nie bardzo rozumie na czym polega dok³adnie to przyciemnienie jednej ¿arówki. kriszx-6r móg³by¶ napisaæ co¶ wiêcej o tym?
dziêki i pozdrawiam


zapewne chodzi o wstawienie rezystancji, ktora ograniczy napiecie na zarowce - czyli zmniejszy emisje swiatla.. a jak wlaczasz dlugie, to ta rezystancja jest omijana (przelacznik 2-stanowy, lub cos podobnego).. przyznam ze tez nie widzialem takiego czegos jeszcze :]
chociaz problem moze byc taki, ze jak wlaczasz dlugie, to one swieca bardziej "w gore" niz mijania - oslabienie mocy zarowki nie zmieni faktu ze bedziesz ladowac ludziom tym dlugim po oczach
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez Fat » 27 stycznia 2008, o 00:21

siwy napisał(a):dominik efekt jest fajny bo sam chcialbym zeby palily mi 2 lampy w zx 10 ale jest to nie zgodne z przepisami

Jakimi przepisami? Konkretny paragraf kodeksu proszê.

robione dla bezpieczenstwa poniewaz jak jest ciemno latiej jest rozpoznac moto po 1 lampie przy 2 swiatlach moto wyglada z daleka jak auto ale oczywiscie kazdy robi co chce

Szczerze mówi±c to wola³bym, aby stary dziadek jad±cy swym kaszlem w nocy na ryby uzna³ mnie z daleka za w³a¶nie co¶ wiêkszego z czym na drodze trzeba siê liczyæ, a nie np. za skuter czy motorower jad±cy prawym skrajem pasa. Zreszt± z daleka i tak dwie umieszczone obok siebie lampy zlewaj± siê w jedno wiêksze ¼ród³o ¶wiat³a.
 
Posty: 180
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:31
Lokalizacja: Pozna

przez siwy » 27 stycznia 2008, o 01:09

kazda czesc musi posiadac homologacje ty rozbierajac lampe i zmieniajac przewody elektryczne na wlasna reke lamiesz przepisy producenta czyli nie posiadasz juz homologacji wiec takiej czesci nie masz prawa miec w pojezdzie zadna stacj kontroli pojazdow nie powinna dopuscic pojazdu do ruch a bez waznego przegladu nie masz prawa poruszac sie po drogach publicznych
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 czerwca 2007, o 17:17
Lokalizacja: poznan

przez endriu » 27 stycznia 2008, o 02:01

Dobra dobra, z tego co zauwa¿y³em Ty nie masz b³otnika w 10 a to niezgodne z przepisami, i zaleceniami producenta. Id±c Twoim tropem tracisz homologacje :?: :!: , i je¿eli tak radykalnie przestrzegasz przepisów to za³ó¿ b³otnik albo sam dobrowolnie przestañ ¶migaæ.
 
Posty: 1446
Dołączył(a): 19 maja 2007, o 14:41
Lokalizacja: Los Angeles, CA USA

przez soldi » 27 stycznia 2008, o 03:22

no i masz ci los :) kolejny temat o xenonach, ktory przeobraza sie w przekrzykiwanie, kto ma racje: XENONY NIELEGALNE, XENONY LEGALNE... a tak naprawde to nikt konkretnym przykladem sie nie posluguje - zawsze jest "znajomy ma i smiga i nikt mu nic z tym nie zrobil - paly go nie lapia, przeglad przechodzi" a zaraz drugi "a koles odemnie z podworka mial i mu dowod zabrali"... i ch** z tego co kolega/znajomy/zona/matka - kto sie pochwali na wlasnym przykladzie? ma to ktos zalozona (w samochodzi chociaz)? ma doswiadczenia z tym? jezeli jest paragraf na to, to prosze go tutaj wkleic wraz z linkiem do zrodla informcji!
skoto jest nielegalne zakladanie na wlasna reke xenonow w nieorginalne lampy i przez to nie mozna przejsc przegladu (i uzyskac jakiejs notki ze mamy to zalozone i ze jest zgodne z przepisami) to na cholere tyle tego na allego i czemu tyle tego schodzi?
czytalem juz nie jeden temat o xenonach i kazdy wygladal identycznie - 0 informacji z 1 reki... sam chcialem sobie do samochodu zalozyc i jak sie zdecyduje to napewno uderze do zrodla i sie dopytam czy tak mozna...
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez siwy » 27 stycznia 2008, o 16:21

wiadomo ze kazdy robi to co chce jezeli chodzi o mnie w momencie kiedy trafie na sluzbiste to mam dowod zabrany z miejsca ale u nas nie jest to tak karane tylko w momencie kiedy wyjedziemy za granice za kazda wlasna przerobke jestesmy pozamiatani jadac do glupich niemiec na wydech lub przewody w stalowym oplocie musisz posiadac dokmumenty dopuszczajace do ruchu inaczej pojazd jest zatrzymany o karach w euro wole nie wspominac
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 czerwca 2007, o 17:17
Lokalizacja: poznan

przez soldi » 27 stycznia 2008, o 17:00

szfaby to chyba nawet alufelgi wbijaja w dowod ;)
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez adrin » 27 stycznia 2008, o 22:45

no dobra sprawa tego typu z przegladem jest ze by³em ostatnio naocznym ¶wiatkiem takiego motoru z xenonami koles wstawi³ motor na sprawdzenie lamp czy nie bed± swiecic za wysoko i ¶wieci³y za wysoko wiec obnizyli promien swiat³a i mu kolo podbi³ przegl±d nawet sie nie zorientowa³ ze ma przerobion± lampe
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 października 2007, o 23:05
Lokalizacja: ?a?cut

przez kriszx-6r » 28 stycznia 2008, o 00:08

W PL jest wiele rzeczy na ktore sie nie zwraca uwagi na przegladach(a powinno od wejscia PL do EU)
W EU sa np. znaki E ktore mowia o tym czy dana czesc moze byc zamontowana czy nie,spojrzcie na jakiekolwiek orginalne lampy,orginalne tlumiki itd.(celowo pisze orginalne poniewaz takowe napewno te znaki posiadaja)kazda najmniejsza czesc ktora jest do pojazdu (jakiegokolwiek)montowana powinna taki znak posiadac,jezeli takowego znaku nie posiada powinna byc odebrana przez diagnostyke i wpisana do dowodu rejestracyjnego.
Jest jeszcze wiele innych rzecz ktorych trzeba przestrzegac ale tak do konca to nie wiem jak na to patrza w PL.
W niemczech np. jest jedynie mozlwa wymiana na zarowka z znakiem E.
Natomiast przerobka zeby swiecily dwa swiatla jest niezgodna z prawem(niemieckim nie narzucanym przez EU)
dlatego byc moze jest cos takiego mozliwe w PL.
Jest tego wszystkiego zbyt duzo zeby o tym pisac,ale napisze krotko.
Nie jeden (nawet w tym temacie )narzeka ze u zachodnich sasiadow jest przerabane bo przepisy,ale uwierzcie mi tak jest lepiej niz w PL,bo bynajmniej przy jakiejkolwiek wymianie(zmianie)wiesz co zalozyles,czy jest to legalne ,czy nie.
Kazdy sprzedawca ma obowiazek poinformowania Cie czy np.czesc ktora chcesz u niego nabyc moze byc zamontowana w twoim pojezdzie.

adrin,a co do Twojej ostatniej wypowiedzi to czemu nie.Diagnosta mogl tego nie zauwazyc,ale jesli zostanie ten koles zatrzymany przez odpowiedniego pana w niebieskim to niestety dowodzik zatrzymany i przejazdzka na stacje diagnostyczna zeby to sprawdzili i wystawili swistek ze jest to legalne,a jako ze to legalne nie jest to bedzie musial to przerobic jak bylo w orginale i ponowny wyjazd na diagnostyke,oczywiscie za kazdym razem odpowiednia sume tam zostawic(no chyba ze bedzie legalne to jak juz pisalem wpis do dowodu rej.lub musza byc znaki E(w takim przypadku nie maja prawa zatrzymac dowodu))

soldi
w dowod nie wbijaja,ale mosza miec ABE jest to ksiazeczka w ktorej jest wpisane czy felga nadaja sie do danego modelu.

A co do xenonow to o jakich mowicie bo,chyba o zarowkach xenon podobnych,poniewaz prawdziwa zarowka xenonowa(wypelniana gazem)to koszt rzedu min.500 zl
Avatar użytkownika
 
Posty: 472
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 19:30
Lokalizacja: Hamburg(D)/Biala(PL)

przez soldi » 28 stycznia 2008, o 00:25

A co do xenonow to o jakich mowicie bo,chyba o zarowkach xenon podobnych,poniewaz prawdziwa zarowka xenonowa(wypelniana gazem)to koszt rzedu min.500 zl


ma³e, ¿ó³te r±czki robi± to 10x taniej, st±d takie ceny :)
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez siwy » 28 stycznia 2008, o 00:42

zakonczmy ten temat bo kolega pytal o xenony a zabrnelismy po przepisy UE
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 czerwca 2007, o 17:17
Lokalizacja: poznan

przez adrin » 29 stycznia 2008, o 01:21

no no zapytasz sie co to a opowiedz± Ci ca³± historie :D
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 października 2007, o 23:05
Lokalizacja: ?a?cut

przez maciek_turz » 8 lutego 2008, o 23:53

sam jestem w trakcie przerobki swoich lamp w zxr7 -czyli soczewki wymontowane z lamp punto2pasuja idealnie a jak swieca :-D i to na h1dynkach co dopiero bedzie na xenonach -wiem jedno ostatnio prubowa³em pod³aczyc z auta komplecik zakupiony na allegro do golfa i nie wysz³o za malo mocy mia³ aku wiec cza szukac zestawow do motocykli [w aucie dzia³a³y idealnie ] :-P :evil:
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 lutego 2008, o 12:46
Lokalizacja: ustka

przez cerb » 9 lutego 2008, o 00:13

Ostatnio znalazlem takie cos http://www.xenonowe.pl/ wyglada ciekawie i z tego co czytam latwe w podlaczeniu. Teraz tylko musze wiedzic co powinienem kupic.

W ogole to moglby mi ktos wytlumaczyc jak swieca reflektory z dwiema zarowkami, czyli np w moim Z1000. Do tej pory jezdzilem motocyklami ktore mialy pojedyncza okragla lampe wiec po prostu nie wiem jak to bedzie przy innym reflektorze. Z moto mam wyciagniety akumulator wiec sprawdzic nie mam jak.

Wiem tylko ze lewa lampa pali sie caly czas czyli sa to swiatla mijania, a jak wlacze dlugie to czy w tej lampie w ktorej swieci sie swiatlo mijania zapali sie tez swiatlo dlugie ? Czy moze jest tak ze lewa lampa to tylko swiatlo mijania a prawa lampa to tylko swiatlo dlugie ?
 
Posty: 136
Dołączył(a): 1 lutego 2008, o 00:32
Lokalizacja: M

przez Micha » 9 lutego 2008, o 00:24

Obie Zarowy sie swieca na raz::-)
 
Posty: 484
Dołączył(a): 29 sierpnia 2007, o 16:18

Re: bi xenon do motoru

przez duch07 » 16 lutego 2008, o 22:53

adrin napisał(a):widzialem kilka fotek z motorami z bi xenonem ¶wietnie ¶wieci i nie ma niewiadomo jak duzych kosztów mia³ ktos doczynienia z tym ??


Bi xenon to jest co¶ takiego ¿e ¶wieci równoczesnie palnik ¶wiat³a dlugiego i mijania z tym ¿e d³ugie jest na sta³e zakryte przes³on± i jedynie w momencie zapalenia d³ugiego ¶wiat³a przes³ona sie otwiera i mamy ¶wiat³o d³ugie.
Dzieje sie tak dlatego ¿e moment zapalenia sie ³uku w palniku i osi±gni±cia przez niego pe³nej mocy trwa jaki¶ czas,zbyt d³ugi w porównaniu ze standartow± ¿arówk±.Dlatego palnik musi sie swieciæ ca³y czas a jego za³±czanie jest regulowane przes³on±.
Dlatego nazywa sie bi xenon.
Je¿eli wiêc w reflektorze jest tylko jeden palnik to jest to lampa xenonowa,
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lutego 2008, o 10:46
Lokalizacja: Miko?

przez ryba » 3 kwietnia 2008, o 17:45

pamiêtajcie, ¿e ¿eby by³ podstawowy zysk na xsenonach czyli czas ich ¿ycia to reflektor musi mieæ odpowiedni uk³ad stabilizuj±cy (bo to nie jest zwyk³a ¿arówka, tylko ¼ród³o wy³adowcze i jest bardzo czu³a na drgania, które powoduj± drastyczne skrócenie jej czasu ¿ycia), uk³ad czyszcz±cy klosz reflektora np. spryskiwacxze tak jak w samochodach (¿eby xsenon siê nie przegrzewa³, bo to te¿ skraca konkretnie czas jego ¿ycia).
Pamiêtajcie te¿ ¿e ¼le wyregulowana lampa (czyli np ¼ród³o ¶wiat³a nie przystosowane do danego uk³adu optycznego) mo¿e o¶lepiaæ kierowce jad±cego z naprzeciwka, a to mo¿e doprowadziæ, ¿e zamiast przejechaæ spokojnie obok, spowoduje on wypadek, który i wam mo¿e wyrz±dziæ szkody

co do przerabiania ¶wiate³ z pojedyñczych (jedna lampa ¶wieci) na podwójne (obie ¶wiec±), to pamiêtajcie, ¿e ¿mieniacie te¿ rozsy³ ¶wiat³a (czyli bêdziecie ¶wieciæ tam gdzie nie chcecie), a co za tym idzie mo¿ecie o¶lepiaæ innych kierowców.... w takim wypadku nale¿a³o by zmieniæ ca³y reflektor na odpowiednio do tego przystosowany
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1 kwietnia 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości