Ksenon H.I.D on board :D
Moderator: michu
Michał napisał(a):MrRat naklej se na tym jakiejś diodki i wmawiaj wszystkim, ze to power commander<LOL> :mrgreen: :mrgreen:
No calkiem niezly pomysl :D
A tak powaznie to byla prowizorka :D chcialem tylko zobaczyc jak to swieci ;)
Teraz niunia rozebrana do rosolu bo sie maluje wiec sie miejsce na prztwornice znajdzie :D
POZDRWIAM
[ Dodano: 20 Styczeń 2009, 23:14 ]
Qurde Panowie mam problem, niunia do rosolu rozebrana i szukam miejsce na przetwornice od HIDa no i w sumie nie ma jej gdzie upchnac, macie jakies pomysly ??? Odzywac sie ci co maja HIDA i chwalic gdzie przetwornice schowaliscie :mrgreen:
POZDRAWIAM
- Posty: 104
- Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 22:56
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
soldi napisał(a):no i masz ci los :) kolejny temat o xenonach, ktory przeobraza sie w przekrzykiwanie, kto ma racje: XENONY NIELEGALNE, XENONY LEGALNE... a tak naprawde to nikt konkretnym przykladem sie nie posluguje - zawsze jest "znajomy ma i smiga i nikt mu nic z tym nie zrobil - paly go nie lapia, przeglad przechodzi" a zaraz drugi "a koles odemnie z podworka mial i mu dowod zabrali"... i ch** z tego co kolega/znajomy/zona/matka - kto sie pochwali na wlasnym przykladzie? ma to ktos zalozona (w samochodzi chociaz)? ma doswiadczenia z tym? jezeli jest paragraf na to, to prosze go tutaj wkleic wraz z linkiem do zrodla informcji!
skoto jest nielegalne zakladanie na wlasna reke xenonow w nieorginalne lampy i przez to nie mozna przejsc przegladu (i uzyskac jakiejs notki ze mamy to zalozone i ze jest zgodne z przepisami) to na cholere tyle tego na allego i czemu tyle tego schodzi?
czytalem juz nie jeden temat o xenonach i kazdy wygladal identycznie - 0 informacji z 1 reki... sam chcialem sobie do samochodu zalozyc i jak sie zdecyduje to napewno uderze do zrodla i sie dopytam czy tak mozna...
Mówisz - masz - mam nadzieję że ten krótki cytat załatwi temat ostatecznie:
"Natomiast całkowicie zgodne z prawem jest pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. W skład takiego zestawu powinny wchodzić homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp oraz układ oczyszczania szyb reflektorów (oba są obowiązkowe dla świateł mijania zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi)."
Zainteresowanych zgłębieniem tematu odsyłam więc do Regulacji ECE R48.
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 stycznia 2009, o 13:56
- Lokalizacja: Tr
własnie wróciłem z garażu, zamontowałem to ustrojstwo , ledwo na oczy widzę ;-)
tyle że muszę jeszcze wyregulować wysokość bo zdaje się razi, przynajmiej mnie z bliska ;-)
największy kłopot to jakieś sensowne upchnięcie przetwornicy... masakra, japońce nie zostawili mi zbyt wiele miejsca a tam gdzie już bym mógł wcisnąć pracuje amor skrętu... no i jest trochę na widoku ale nie jest źle :mrgreen:
fajna sprawa, ciekawe jak z pałami, w razie co pod siodełko biorę zwykłą H7 i zmienię na miejscu :mrgreen:
tyle że muszę jeszcze wyregulować wysokość bo zdaje się razi, przynajmiej mnie z bliska ;-)
największy kłopot to jakieś sensowne upchnięcie przetwornicy... masakra, japońce nie zostawili mi zbyt wiele miejsca a tam gdzie już bym mógł wcisnąć pracuje amor skrętu... no i jest trochę na widoku ale nie jest źle :mrgreen:
fajna sprawa, ciekawe jak z pałami, w razie co pod siodełko biorę zwykłą H7 i zmienię na miejscu :mrgreen:
- Posty: 1446
- Dołączył(a): 19 maja 2007, o 14:41
- Lokalizacja: Los Angeles, CA USA
ksenon
to nie jest do konca tak. w samochodach jest inny aspekt. reflektory ksenonowe przede wszystkim musza posiadać system autopoziomowania oraz spryskiwacz wysokociśnieniowy. troszke rozgryzałem ten temat kiedyś tam dawno. jak tylko znajdę chwilke postaram sie cosik napisać.
pozdrawiam
[ Dodano: 19 Lipiec 2009, 17:09 ]
Szczerze mówi?c to wola?bym, aby stary dziadek jad?cy swym kaszlem w nocy na ryby uzna? mnie z daleka za w?a?nie co? wi?kszego z czym na drodze trzeba si? liczy?, a nie np. za skuter czy motorower jad?cy prawym skrajem pasa. Zreszt? z daleka i tak dwie umieszczone obok siebie lampy zlewaj? si? w jedno wi?ksze ?ród?o ?wiat?a.[/quot
koledzy o wszystkim mówi rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 rok. DzU Nr 32 Poz. 262.
Nie jest prawdą, że w moto nie moga świecic dwa reflektory. oczywiście moga ale jesli spelniaja konkretne okreslone przez ustawodawce wymogi. obawiam sie jednak ze nie ma co wnikac w ten zapis, poniewaz podstawa jest homologowanie drugiego swiatla jako drogowe. ot i po sprawie (zał. 6).
pozdrawiam
[ Dodano: 19 Lipiec 2009, 17:24 ]
sam zamierzam zamontować palniki ksenonowe i jak tylko coś będzie na dobrej drodze (tzn także zgodne z przepisami ) z pewnością zamieszczę info. Pamiętajmy by nie montować takich żarników w reflektorach z szybą refleksyjną!!! (niegładką).
Zwrócicie tez uwagę na rodzaj palnika. Generalnie rozróżniamy żarniki typu S i R; odpowiednio refleksyjne i projekcyjne (tj. do lamp projekcyjnych). Z pewnością posiadacz reflektorów soczewkowych ma ułatwione zadanie. szyba jest gadka, soczewka już jest wystarczy palnik i przetwornica. jakoś to będzie działać. są duże szanse, że właściwie. w przypadku innych reflektorów dajcie sobie spokój. nie bawcie się w wiejski tuning spotykany w golfach etc.
z lampami bi ksenonowymi, o których ktoś wspominał, o ile pamiętam sprawa ma się inaczej. nie ma dwóch żarników bo czas zwłoki jego rozruchu wynosi ok 2s. Zarnik jest jeden tylko przesłona reguluje strumień padania światła. ktoś mądrze o tym pisał tylko chyba przesadził z tym drugim palnikiem - no bo co to za sens stosowania przesłony i jednocześnie drugiego palnika, który ma się włączać po 2s. A jak tylko błyśniemy długim światełkiem???
Podsumowują jestem za ksenonem ale w zgodnie z opisanym powyżej założeniem. na pewno będziemy bardziej widoczni a wariatów za kierownicą samochodów jest całe mnóstwo.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i do zobaczenia na drodze.
pozdrawiam
[ Dodano: 19 Lipiec 2009, 17:09 ]
Fat napisał(a):siwy napisał(a):dominik efekt jest fajny bo sam chcialbym zeby palily mi 2 lampy w zx 10 ale jest to nie zgodne z przepisami
Jakimi przepisami? Konkretny paragraf kodeksu prosz?.
robione dla bezpieczenstwa poniewaz jak jest ciemno latiej jest rozpoznac moto po 1 lampie przy 2 swiatlach moto wyglada z daleka jak auto ale oczywiscie kazdy robi co chce
Szczerze mówi?c to wola?bym, aby stary dziadek jad?cy swym kaszlem w nocy na ryby uzna? mnie z daleka za w?a?nie co? wi?kszego z czym na drodze trzeba si? liczy?, a nie np. za skuter czy motorower jad?cy prawym skrajem pasa. Zreszt? z daleka i tak dwie umieszczone obok siebie lampy zlewaj? si? w jedno wi?ksze ?ród?o ?wiat?a.[/quot
koledzy o wszystkim mówi rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 rok. DzU Nr 32 Poz. 262.
Nie jest prawdą, że w moto nie moga świecic dwa reflektory. oczywiście moga ale jesli spelniaja konkretne okreslone przez ustawodawce wymogi. obawiam sie jednak ze nie ma co wnikac w ten zapis, poniewaz podstawa jest homologowanie drugiego swiatla jako drogowe. ot i po sprawie (zał. 6).
pozdrawiam
[ Dodano: 19 Lipiec 2009, 17:24 ]
sam zamierzam zamontować palniki ksenonowe i jak tylko coś będzie na dobrej drodze (tzn także zgodne z przepisami ) z pewnością zamieszczę info. Pamiętajmy by nie montować takich żarników w reflektorach z szybą refleksyjną!!! (niegładką).
Zwrócicie tez uwagę na rodzaj palnika. Generalnie rozróżniamy żarniki typu S i R; odpowiednio refleksyjne i projekcyjne (tj. do lamp projekcyjnych). Z pewnością posiadacz reflektorów soczewkowych ma ułatwione zadanie. szyba jest gadka, soczewka już jest wystarczy palnik i przetwornica. jakoś to będzie działać. są duże szanse, że właściwie. w przypadku innych reflektorów dajcie sobie spokój. nie bawcie się w wiejski tuning spotykany w golfach etc.
z lampami bi ksenonowymi, o których ktoś wspominał, o ile pamiętam sprawa ma się inaczej. nie ma dwóch żarników bo czas zwłoki jego rozruchu wynosi ok 2s. Zarnik jest jeden tylko przesłona reguluje strumień padania światła. ktoś mądrze o tym pisał tylko chyba przesadził z tym drugim palnikiem - no bo co to za sens stosowania przesłony i jednocześnie drugiego palnika, który ma się włączać po 2s. A jak tylko błyśniemy długim światełkiem???
Podsumowują jestem za ksenonem ale w zgodnie z opisanym powyżej założeniem. na pewno będziemy bardziej widoczni a wariatów za kierownicą samochodów jest całe mnóstwo.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i do zobaczenia na drodze.
- Posty: 22
- Dołączył(a): 9 marca 2009, o 20:22
- Lokalizacja: Szyd
Mogę zamontowac biksenon
Hej!
Mogę zamontowac ksenon albo biksenon w Waszych moto.
Mój motor może służyć za przykład jak ksenon będzie się sprawował.
Jestem bardzo zadowolony.
Koszt całego zestawu bi-ksenonu wraz z montażem to 330 zł dla motocykla z dwiema lampami.
Wydaje mi się to niezłą ceną. Mam dostęp do potrzebnych zestawów po przystępnej cenie.
Dla motocykli z jedną lampą i np. żarówką H4 cena będzie wynosić jakieś 220 zł.
Dokładną cenę mogę podać znając typ motocykla bądź rodzaj lampy i typ oryginalnych żarówek.
Kolor ksenonu można sobie wybrać.
Służę doradztwem i doświadczeniem- montowałem już takie rzeczy w kilku maszynach.
Na żarniki jest gwarancja producenta- 3 miechy, a na całą instalację rok.
Montaż w przybliżeniu trwa 1,5-3 godziny.
Mogę zamontowac ksenon albo biksenon w Waszych moto.
Mój motor może służyć za przykład jak ksenon będzie się sprawował.
Jestem bardzo zadowolony.
Koszt całego zestawu bi-ksenonu wraz z montażem to 330 zł dla motocykla z dwiema lampami.
Wydaje mi się to niezłą ceną. Mam dostęp do potrzebnych zestawów po przystępnej cenie.
Dla motocykli z jedną lampą i np. żarówką H4 cena będzie wynosić jakieś 220 zł.
Dokładną cenę mogę podać znając typ motocykla bądź rodzaj lampy i typ oryginalnych żarówek.
Kolor ksenonu można sobie wybrać.
Służę doradztwem i doświadczeniem- montowałem już takie rzeczy w kilku maszynach.
Na żarniki jest gwarancja producenta- 3 miechy, a na całą instalację rok.
Montaż w przybliżeniu trwa 1,5-3 godziny.
- Posty: 36
- Dołączył(a): 4 października 2008, o 10:38
- Lokalizacja: Wroc
Chris napisał(a):Hej!
Mogę zamontowac ksenon albo biksenon w Waszych moto.
Czyli masz na myśli zwykłe żarówki które zakładasz w miejsce starych??Piszesz o bixenonie a to nie ma nic wspólnego z takim zestawem.Bixenon jest to soczewka z przesłoną ktora w stanie spoczynku swieci jako normalne swiatło mijania, po włączeniu świateł długich przesłona podnosi sie i kieruje strumien swiatła dalej w postaci świateł długich.To jest bixenon i zapewniam was ze montaż wyzej opisanego prze zemnie zestawu nie jest taka prosta sprawa i zajmuje dużo czasu.wiem bo miałem bixenon na soczewkach od audi w dwóch lampach w mojej poprzedniej zx6r 636 z 2002r.W razie potrzeby służe pomocą bo temat przerabiałem..Pozdrawiam
- Posty: 128
- Dołączył(a): 13 września 2009, o 13:43
- Lokalizacja: Brzeziny
Panowie, nasiedziałem się przy tym. Biksenon oznacza, że światła drogowe i mijania są ksenonowe. Montuję za każdym razem żarnik (żarniki). Efekt jest bardzo dobry. Jeżeli chodzi o sam montaż, to najdłużej zchodzi przy montażu przetwornic i lutowaniu kabli przekaźnika (skracanie- wydłużanie itd. w zależności od miejsca montażu przetornic) Wbrew pozorom nie łatwo jest zamontowac przetwornice np. w ZX-12R. Po prostu nie ma na nie miejsca i trzeba kombinejszyn. Nie namawiam jeśli ktoś uzna, że cena jest za wysoka. Oglądając ceny w internecie, to koszt samego zestawu jest wyższy nawet bez montażu. Mogę pomyśleć o sprzedaży samych zestawów, ale koszt samego montażu jest niski, więc nie będzie wiele taniej.
Chris, -jaka cena do mojej kawy zx6r z 2000r
kaszub, jeśli reflektor ma żarówki H4, to cena wszystkiego to 330 PLN.
Chris, -jaka cena do mojej kawy zx6r z 2000r
kaszub, jeśli reflektor ma żarówki H4, to cena wszystkiego to 330 PLN.
- Posty: 36
- Dołączył(a): 4 października 2008, o 10:38
- Lokalizacja: Wroc
piotrekb_tt, ma racje, bi-xenon jest to zarnik zamontowany w soczewce halogenowej z przesłoną, tzw. bi-halogen,
Bi-halogen oznacza światło mijania i drogowe z jednego modułu.
ale Chris, proponuje naprawde rozsądną cenę za montaż dwóch kompletów xenonowych do moto,
coś o tym wiem, i naprawde przy niektórych lampach trzeba trochę pogrzebać
baj de łej, pamietacie jak te same zestawy xenonowe 5 lat temu kosztowały ok 1000zl? 8-)
a jeśli mogę tylko coś doradzić, do zwyklej lampy motocyklowej polecam raczej temperature swiecenia ponizej 6000K,
ja u siebie na oba światła mam 4500K, idealnie biała, bardzo delikatnie wpadająca w błękit, przy rozpalaniu błekitna (kazdy xenon jak sie rozpala jest przez chwile bardziej niebieski)
żarniki powyzej 6000K w zwykłej lampie wyglądają jak kupa, wiejski tuning i prowokacja dla psiarni
6000-8000K tylko do lamp na soczewce, gdzie swiatlo jest skupione,
12000K to kupa nawet na soczewce, gorąco niepolecam
tyle odemnie
Bi-halogen oznacza światło mijania i drogowe z jednego modułu.
ale Chris, proponuje naprawde rozsądną cenę za montaż dwóch kompletów xenonowych do moto,
coś o tym wiem, i naprawde przy niektórych lampach trzeba trochę pogrzebać
baj de łej, pamietacie jak te same zestawy xenonowe 5 lat temu kosztowały ok 1000zl? 8-)
a jeśli mogę tylko coś doradzić, do zwyklej lampy motocyklowej polecam raczej temperature swiecenia ponizej 6000K,
ja u siebie na oba światła mam 4500K, idealnie biała, bardzo delikatnie wpadająca w błękit, przy rozpalaniu błekitna (kazdy xenon jak sie rozpala jest przez chwile bardziej niebieski)
żarniki powyzej 6000K w zwykłej lampie wyglądają jak kupa, wiejski tuning i prowokacja dla psiarni
6000-8000K tylko do lamp na soczewce, gdzie swiatlo jest skupione,
12000K to kupa nawet na soczewce, gorąco niepolecam
tyle odemnie
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 listopada 2008, o 00:59
- Lokalizacja: wwa
Dzięki carlos, chyba postawiles kropke nad "i" swoją wypowiedzią i objaśniłeś wszystkim o co chodzi.
Co do yemperatury świecenia:
do 6000 K biała
6000-12000 niebieska (mam założone 8500 u siebie- wyglądają według mnie git, i jestem bardziej widoczny na drodze. Mają błękitną poświatę. Co do psiarni, przejechałem z tym oświetleniem 7 krajów, i mijałem baaaardzo wiele patroli. W Czarnogórze chcieli mi dać mandat za wyprzedzanie na ciągłej, ale do świateł nikt się nie przyczepiał)
12 tys w zwyż - odcień różowawy
30 tys- jakaś nowość, nie widziałem jeszcze tego na oczy, ale podobno zielona
kaszub, nie będę na zlocie, ale jak coś, to wal jak w dym. Wypijemy browarka i coś porobimy z Twoim sprzetem.
Co do yemperatury świecenia:
do 6000 K biała
6000-12000 niebieska (mam założone 8500 u siebie- wyglądają według mnie git, i jestem bardziej widoczny na drodze. Mają błękitną poświatę. Co do psiarni, przejechałem z tym oświetleniem 7 krajów, i mijałem baaaardzo wiele patroli. W Czarnogórze chcieli mi dać mandat za wyprzedzanie na ciągłej, ale do świateł nikt się nie przyczepiał)
12 tys w zwyż - odcień różowawy
30 tys- jakaś nowość, nie widziałem jeszcze tego na oczy, ale podobno zielona
kaszub, nie będę na zlocie, ale jak coś, to wal jak w dym. Wypijemy browarka i coś porobimy z Twoim sprzetem.
- Posty: 36
- Dołączył(a): 4 października 2008, o 10:38
- Lokalizacja: Wroc
Hej 636! Nie mam pojęcia jak podłączona jest lampa w ZX6, ale z tego co piszesz, to raczej nie ma możliwości podłączyć obydwu lamp, i żeby to działało spoko. Przynajmniej ja nie wiem jak to rozsądnie zrobić. Nie wydaje mi się żeby się dało bez przerabiania lampy. Ja tego, niestety, sie nie podejmę. Pozdro!!!
- Posty: 36
- Dołączył(a): 4 października 2008, o 10:38
- Lokalizacja: Wroc
636 napisał(a):Chris, a jak sie to ma do zx-a szostego z 2008r jedna soczewa to mijania a druga to drogowe... no i chyba niedaloby rade tak zrobic zeby w obu bylo mijania jak mniemam bo to chyba chodzi o przyslone soczewy tak?
Tak ja pisałem pare postów wyżej da rade cos takiego zrobic na dwóch soczewkach bi-xenonowych ale to wiąże sie z rozklejaniem lampy, wywalaniem z niej bebechów i wkladaniem do niej tychże soczewek.W nowym moto gra niewarta świeczki bo popierwsze można złamać szkło przy rozklejaniu lampy a po drugie nowe motocykle i quady maja różne zabezpieczenia, moduły sterujące poborem prądu itp itd ze po włączeniu xenonu taki to moduł zarejstruje duży chwilowy pobór prądu(w momencie włączenia świateł) i zgasi silnik tak jak ma to miejsce w bombardier'ze.Z drugiej jednak strony to co taki zestaw robi na drodze w nocy to chyba marzenie kazdego motocyklisty:)Może znajde gdzieś zdjecia mojej byłej 636 z 2002 roku na podwójnym bi-xenonie to wstawie.Pozdro
- Posty: 128
- Dołączył(a): 13 września 2009, o 13:43
- Lokalizacja: Brzeziny
636, kurde nie daje mi spokoju Twoja lampa i mysle o niej caly dzien:) Lampy kroił nie będę, to spore ryzyko. Zamontować ksenony, to spox. Ale czegoś nie kumam- nie masz tak, że na mijania świeci jedna lampa, a na długich obie? Jeżeli nie, to takie podłączenie to pikuś. Co do ceny, to podaj mi tylko rodzaj żarówek i barwę jaką chciałbyś mieć.
Szok 5000, Twoją lampę też trzeba by przerabiać. Myślałem jak by to można ugryźć. Bo z tego, co pamiętam, w jednej lampie masz żarówkę H4, a w drugiej H7 albo H1. Chodzi o samo gniazdo żarówki. Gdyby się udało wpierdolić żarnik, który mają wejście jak żarówka H4 w mijsce żarówki H1, to jest szansa. Ale nawet jeśli to zrobię, to nie wiem, czy nie będziesz dawać po oczach nawet na światłach mijania. To już by było na Twoje ryzyko, bo nie wiem jak się ta lampa zachowa. Sam żarnik ma elektromagnetyczną przysłonę, która saię zamyka, lub otwiera (światła długie i krótkie) Tylko nie wiem czy się da się śwatła tak zajebiście ustawić. Generalnie plan jest taki- wycinam to gniazdo z lampy które masz do świateł drogowych, wspawuję gniazdo H4- daję odbłyśnik do nałożenia warstwy aluminium (tego odblasku w środku) żeby nie było śladu, i składam lampę. Jest z tym kupa zabawy, ale jest to do zrobienia. Ta soczewka miałaby zostać, czy już wtedy oba oczka miałyby świecić tak samo?
Szok 5000, Twoją lampę też trzeba by przerabiać. Myślałem jak by to można ugryźć. Bo z tego, co pamiętam, w jednej lampie masz żarówkę H4, a w drugiej H7 albo H1. Chodzi o samo gniazdo żarówki. Gdyby się udało wpierdolić żarnik, który mają wejście jak żarówka H4 w mijsce żarówki H1, to jest szansa. Ale nawet jeśli to zrobię, to nie wiem, czy nie będziesz dawać po oczach nawet na światłach mijania. To już by było na Twoje ryzyko, bo nie wiem jak się ta lampa zachowa. Sam żarnik ma elektromagnetyczną przysłonę, która saię zamyka, lub otwiera (światła długie i krótkie) Tylko nie wiem czy się da się śwatła tak zajebiście ustawić. Generalnie plan jest taki- wycinam to gniazdo z lampy które masz do świateł drogowych, wspawuję gniazdo H4- daję odbłyśnik do nałożenia warstwy aluminium (tego odblasku w środku) żeby nie było śladu, i składam lampę. Jest z tym kupa zabawy, ale jest to do zrobienia. Ta soczewka miałaby zostać, czy już wtedy oba oczka miałyby świecić tak samo?
- Posty: 36
- Dołączył(a): 4 października 2008, o 10:38
- Lokalizacja: Wroc
Chris, tak na mijania jedna a na drogowych obie... co do zestawu to mysle 5000k 6000k chyba dobry wybor... btw czy taki palnik wytwarza wiecej temo niz zwykla zarowka bo slyszalem ze te klosze to cos nie bardzo lubia byc podpiekane :mrgreen:
- Posty: 2588
- Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
- Lokalizacja: chrzan
636, to możemy pokombinować z podłączeniem, że na drogowych będą świeciły obie lampy. Co do zuzycia odblysnikow, to w Alfie 156 nie zauwazylem zadnego po 1,5 roku uzytkowania. W ZX12 mam od krotkiego czasu, ale nic sie nie dzieje. Wedlug mnie zarnik nie ma zadnego wplywu na szybsze zuzycie.
- Posty: 36
- Dołączył(a): 4 października 2008, o 10:38
- Lokalizacja: Wroc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość