ZX10R [2009] - Usunięcie blokad, TRE

Jak przerobic motocykl, wasze przeróbki...

Moderator: michu

ZX10R [2009] - Usunięcie blokad, TRE

przez Kawazx10r » 22 września 2014, o 20:48

Witam.

Czy ktoś ściągał blokady w swojej dyszce? Zastanawiam się nad zdjęciem blokad w swojej? Czy motocykl kastrują jeszcze jakieś blokady oprócz TRE? I najważniejsze czy warto i czy efekt jest zadowalający?

[ Dodano: 4 Październik 2014, 09:51 ]
Pomoze ktos?
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez Artur86 » 26 lutego 2015, o 00:31

No właśnie co z ograniczeniami w zx10r z 2009 roku? są i jakie czy nie ma?
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 stycznia 2015, o 10:06
Lokalizacja: Podlaskie

przez Kawasaki ZX10R » 26 lutego 2015, o 01:02

Są kastracja 3-pierwszych biegów czyli taki standard jeśli chodzi o motocykle z tych lat ;-)
Wiem też, że ściągają 2gie przepustnice ale sam tego nie robiłem. Moto po tym jest bardziej narwane z tego co słyszałem.

http://img535.imageshack.us/img535/4055/1014243.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/5347/1014240.jpg

Eliminator opóźniania czasu zapłonu xt-s01
http://www.4ride.pl/eliminator-opoznian ... asaki.html[img]http://[/img]
Avatar użytkownika
 
Posty: 513
Dołączył(a): 18 października 2012, o 18:33

przez marecky » 26 lutego 2015, o 20:18

Ja mam u siebie założony x-tre, które zresztą kupiłem w sklepie co podaje Tomson.
Poprzednio miałem założony w GRSX-R 1000 w k6 jak i w K7.
Montaż w gixie zdecydowanie bardziej przyjazny plug-play, tylko wystarczy się wpiąć w kompa.W zx10 trwa to dłużej o całe.....2 browary :->
W gixie ustawia się w standardzie na 4 biegu, w zx10 od razu z 6 (można ustawić manualnie, nawet w czasie postoju odczyt z biegu 4,5,6), przyczym 6 to najbardziej mocna.W gixie na mapie 6 obcinał obroty o 500br/min z każdego biegu ale miał najlepsze odejście.W k7 miałem jeszcze dodatkowo Fi Tuner Pro również z firmy Healt....(coś ala PC5) dedykowany do gixa na kominach yoszki i 2 ząbki więcej na tylnej zębatce.
Co do samej dychy to, jeżeli nie masz exapa lub jakiś dedykowany tłumik bez zaworu to daruj sobie x-tre bo ja 10-cha pojedzie jak 600 jak odłączysz linki i zostawisz zawór non stop otwarty
Sprawdzałem osobiście u siebie, na przelocie ixila dual bez kata+xtre+brak exupa, lipa trochę była, ori tłumik bez kata z exup+xtre czadowo, w końcu kupiłem u Leguta Akrapovic titan + z exupem+xtre i zapierdala ja trzeba.
Dodatkowo plus z każdego to wyłączony limiter prędkości, czyli wiadomo o co kaman!
ehhhh to na tyle, w sezonie pobawię się jeszcze z przełożeniami w zx10:)

P.S.ogólnie polecam, dobre wydane 350zł, w miarę łatwa instalka, w efekcie czego poprawia fajnie dół w moto!
 
Posty: 24
Dołączył(a): 3 grudnia 2014, o 19:27

przez Tomoto13 » 26 lutego 2015, o 20:56

A nie lepiej wysłać kompa do chłopaków http://mototune.pl ,za 400 zl zdejmą wszystkie blokady ,wgrają mapę pod konkretny tłumik i filtr powietrza ,i wiele innych. robiłem kiedyś u nich ecu z 1000k6 i mogę polecić,w przyszłym miesiącu wysyłam kompa od mojej 10, ja jakiejś mega różnicy w jeżdzie z exupem czy bez nie odczułem,też kombinowałem z seryjnym tłumikiem i dekatem ,teraz mam przelotowego twobrothersa z dolotem do kolektorów i jakiejś tragedii nie ma ,oczywiście ze tak ok 4tyś jest słabszy ,ale myślę że po flaszowaniu ecu będzie jeszcze lepiej.pozdr
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 grudnia 2012, o 14:59

przez Kawazx10r » 26 lutego 2015, o 22:24

Tomoto daj znać co i jak :). Ja mam u siebie koncowke Yoshi R55 bez zaworu exup. Katalizator siedzi. Za kilka dni bede wkladal filtr KN i zaleje nowa oliwe. Nie mam porownania jak zbiera sie moto z exupem i tez mysle nad wyslaniem kompa na flash ecu. Nie mialem tez nigdy moto z filtrem KN wiec nie wiem czy cos poprawie czy cos pogorsze. Mysle czy do Yoshi R55 i filtra KN dolozyc decat. Podejrzewam ze dol sie spier... Nie wiem tez czy reflesh ecu cos poprawi...

Jak myslisz marecky co da mi zalozenie KN i czy duzo zmienilo by gdybym zalozyl akrapa z exupem i decat?
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez Kawasaki ZX10R » 26 lutego 2015, o 23:56

Ja też trochę się bawiłem i generalnie zawsze to mówię że dedykowany akrap z zaworem plus decat robi robotę niesamowitą w tym modelu Kawy :-) można powiedzieć że dodaje ci jakieś 2-3tyś obrotów w dół w porównaniu do pełnego przelotu i o ile w serii szturm przychodzi w okolicy 6tyś obr, bez zaworu jest to jakieś 7-8tyś to z akrapem jest to z dobre 4-5 więc różnicę po prostu da się odczuć :-D

Plus tej skrzyneczki z tre jest taki że nawet w każdej chwili to sobie po prostu sprzedaż a nie jak flash eku (tych pieniędzy już raczej nie odzyskasz) moim zdaniem godne polecenia i tak jak kolega wyżej napisał dobre wydane 350zł
Ja u siebie miałem KN i akrapa z zaworem plus decat (kolektory seria ale katalizator z kolektora usunięty) bo jak zapewne wiecie w tym modelu są 2 katalizatory.

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 26 Luty 2015, 23:09 ]
Tomek to ty w końcu swoje eku zrobiłeś u Carrego tak ? :-)
Avatar użytkownika
 
Posty: 513
Dołączył(a): 18 października 2012, o 18:33

przez Kawazx10r » 27 lutego 2015, o 00:27

Kawasaki a co zrobiles z Akrapem ze swojej dychy? Sprzedales?

Widze rzeczowy czlowiek jestes jesli chodzi o teamat 3 generacji i Twoja wiedza mi sie przyda :).

PS. Szyba i crashe juz zamontowane :)
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez Kawasaki ZX10R » 27 lutego 2015, o 11:36

Jeszcze nie wystawiałem trochę mam dylemat bo widzę, że jest generalnie duże zainteresowanie i to już któraś osoba z kolei o niego pyta a znowu korci mnie po prostu zostawić go dla siebie pod jakieś małe monster, które być może powstanie na tym silniku :mrgreen:

P.S zdjęcia dostałem naprawdę fajna sztuka :-) ale czekam teraz na update z nowymi gratami :-D Pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 513
Dołączył(a): 18 października 2012, o 18:33

przez Kawazx10r » 27 lutego 2015, o 13:39

Myslalem ze moze bym wypozyczyl za kaucja zeby podpiac do swojej kawki i zobaczyc jak duza jest roznica z exupem I czy nie warto zmienic koncowki na akrapa bo chyba tylko on ma ten zawor.
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez marecky » 27 lutego 2015, o 17:02

Co do filtrów KN to tyle ile ludzi tyle opini.Kiedyś p.Andzej Wajda(tak ten Wajda z Posen) przed torowaniem zapytany przez kumpla o filtry KN stwierdził że to ostatnia rzecz do wymiany a nie jak inni na początku zaczynają "tjuning" właśnie od filtra.
Znajomy co ujeżdża torowa R6 zmienił KN na ori i stwierdził że momentalnie poprawiła się reakcja silnika na kręcenie przepustnicami(wiadomo o co kaman, mieszanka paliwo-powietrze)
Co do tłumików proponuję ci rozwiązanie które widziałem na forum (naszym i zxforum) z oryginalnego kata wycinają exup i wspawany jest do dolotu takiego tłumika który nie ma.
Ja bym tak zrobił gdybym miał akesoryjny bez exupa,ale miałem ixila, sprzedałem, dołożyłem i kupiłem Akrapa.
Co do xtre od Carrego, osobiście miałem zrobionego refa przez niego w gixie K6 i byłem zadowolony dopóki go nie zgruzałem na amen.
Po ostatniej rozmowie z nim nie wiem czy jeszcze refeszuje kompy czy odbywa się to za pomocą autotuna+sonda szerokopasmowa, trzeba chłopaka zapytać, no i koszt coś ok. 1000zł, ale proszę się nie sugerować tylko kontaktować z nim.Ja ten temat przerabiałem z bratem w jego moto, i zaewniem że taka opcja lepsza niż tylko ref gotowej mapy.Zresztą sam Carry wam powie że do ZX10 jest ich jak na lekarstwo, i najlesze jest zestrojenie(czyli przelotkilka odcinków, sczytanie danych przez atuna do kompa i wtedy można uzyskać odowiednią mapę) a jeszcze najlepiej to wiadomo hamownia.
P.S.
Oprócz Tomsona chyba jeszcze jeden ziom z forum miał Akrapa carbon z zaworej w dobrej monecie(chyba 1,8k)
Co do X-tre z HeltaE to ja osobiście wolę w kompie nic nie mieszać z mapami tylko za 350 zł masz gotowy moduł i co najlesze się sprawdza, możesz zasięgnąć opini na zagraicznych forach, jest tego sporo.
 
Posty: 24
Dołączył(a): 3 grudnia 2014, o 19:27

przez Kawazx10r » 27 lutego 2015, o 17:57

Podeslij linki odnosnie przespawania exupu bo znalezc nie moge...
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez marecky » 27 lutego 2015, o 20:59

Coś tu forum nie potrafię odnaleźć, poszukam jeszcze,ale TU na na 100% było poruszane i najlepiej poczytaj temat od ziomala chelmik21 z forum gsxr-a
http://gsxr-forum.pl/inne/zx10-2009r-or ... lit=chemik
Był tu też zalogowany a Tomson również go zna z forum gixa.
Tam w jego temacie jest poruszany temat exupa i tłumików.
Zresztą kontaktowałem się z nim w tej sprawie i w sumie to jego pomysł bym sprzedał ixila i kupił Akrapa :)
Jest tu jeszcze na forum koleś co nagina ostro na torze, ma założonego Akrapa Carbon z exupem, a na tor bodajże zakłada ori, więc coś z tym pierd....m exapem jest na rzeczy.
W gixach K6,K7 nie było tego ustrojstwa a zmian w jeździe żadnych :)

P.S.
Pytanie do Tomsona, sam wycinałeś kata spod kolektorów, bo zastanawiam się czy nie zamówić kolektorów z Akrapa czy ciąć serie?, bo te jeszcze mam na miejscu.
 
Posty: 24
Dołączył(a): 3 grudnia 2014, o 19:27

przez janekpol » 27 lutego 2015, o 21:33

to wszystko to bajki i mity dla bogatych :). Mialem 10 z 2010 roku bez zadnych przerobek i mimol tego niczym nie odbiegala od innych 10. Teraz mam r1 z 2012 r i znowu jest ten sam problem - blokad. To wszystko to mit
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW

przez marecky » 27 lutego 2015, o 21:37

Nie mogę edytować, więc do kolegi Kawazx10r
Zaloguj się na stronie www.zx-10r.net a ja nie to wejdź w zakładkę Motorcycle Forums-Kawasaki ZX-10R i w szukajkę wpisz exup i masz masę tematów.O ile j.ang coś niecoś znam to techniczny lekko leżę i czasami używam transa google :), jest to forum globalne.
Przez 2 lata miałem też Trumpha Sprinta ST1050, potrafił być kapryśny i wszystkie fora z .net naprawdę można się czegoś nadzwyczaj nowego dowiedzieć, np. że tam mało kto leje do szifierek Motul 300v :mrgreen: :mrgreen:
 
Posty: 24
Dołączył(a): 3 grudnia 2014, o 19:27

przez Kawasaki ZX10R » 1 marca 2015, o 17:21

janekpol napisał(a):to wszystko to bajki i mity dla bogatych :). Mialem 10 z 2010 roku bez zadnych przerobek i mimol tego niczym nie odbiegala od innych 10. Teraz mam r1 z 2012 r i znowu jest ten sam problem - blokad. To wszystko to mit

Taa janek jakby tak było to na samej redukcji masy z wywaleniem serii (wydech, kat i inne zbędne graty) odchodzi ci dobrych parę kg co jak wiadomo również ma wpływ na jakieś tam osiągi a dycha lekka nie jest (208kg gotowy do jazdy) :-) i nie mówię już nawet o poprawionych osiągach typu więcej Nm i HP ; więc jak ważysz powiedzmy 70 a ścigasz się z kimś co waży 100+ to wcale się nie dziwię, że ci nie odchodzili chociaż ich sprzęty były "grzebnięte" :-P Także trochę pitolisz jeśli o to chodzi bo musiałbyś porównać ten sam sprzęt przed i po modach ale skoro tego nie zrobiłeś to nie wiesz o czym mówisz ;-) Skoro tre daje ci moc na 1-3 z biegu 6tego a w serii te biegi są dozowane (około 60-90% możliwości silnika) to o jakim ty micie tutaj prawisz ?? :lol:


marecky w sumie to długo się tym zabiegiem nie pocieszyłem u siebie ale dość łatwo się go pozbyć albo przez wycięcie i spawanie albo po prostu przez wydłubanie :-)

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 513
Dołączył(a): 18 października 2012, o 18:33

przez Kawazx10r » 1 marca 2015, o 21:53

Panowie pisalem kiedys do Carry'ego i on stwierdzil ze 10 3 generacji nie ma grup zaplonowychbwiec nie ma tre. Czy to moto na 100% ma tre i czy po zamontowaniu x-tre roznica w oddawaniu mocybjest odczuwalna? I czy jesli xtre oszukuje kompa i zapodaje mu sygnal 6 biegu to nie krzaczy sie org wyswietlacz biegow? I o co chodzi z limitrem predkosci? Chodzi o 299 i brak skali dalej pomimo ze moto przyspiesza czy elekteoniczne ograniczenie predkosci?
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez Kawasaki ZX10R » 1 marca 2015, o 22:22

Limiter prędkości działa tak, że pokazuje ci właśnie 299 i moto już dalej nie przyśpiesza (odcina obroty) :-) U mnie było tak, że pomimo 299 na liczniku moto dalej przyśpieszało :-D Inna sprawa, że zdrowa dycha na 5tym biegu już ma te 299 :-P Z tego co kojarzę ale nie jestem pewien na 100% to limiter miały wersje EU

Co do wspawania zaworu to kolega "chemik" przełożył ten zawór z seryjnego wydechu i wspawał i inny ;-) jak to wygląda to już każdy musi ocenić sobie sam jest to na pewno jakieś wyjście.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 513
Dołączył(a): 18 października 2012, o 18:33

przez Tomoto13 » 1 marca 2015, o 22:36

w przypadku zx10r moc na trzech pierwszych biegach jest ograniczona poprzez niepełne otwarcie przepustnic, inaczej niż w gsxr gdzie moc jest ograniczona poprzez opużnienie zapłonu,xtre oszukuje kompa który cały czas widzi sygnał 5 biegu, i właśnie dlatego jest to xtre z układem elektronicznym a nie zwykłe tre z opornikiem żeby działał wyświetlacz biegów,
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 grudnia 2012, o 14:59

przez Carry » 6 marca 2015, o 18:30

Mapy STP w GSXR też są inne dla różnych biegów (chociaż w kawasaki jest to znacznie bardziej rozbudowane).

Dlatego właśnie mówie że to nie jest TRE, bo w tym modelu nie ma grup zapłonowych dla biegów, jest tylko podział na bieg i neutral.

Pozostałe mapy (EXUP i STP) są od biegów zależne ale to już inna bajka bo tutaj otwarte nie zawsze znaczy że będzie lepiej bez strojenia dodatkowego (podlanie paliwem)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez Skulek » 8 marca 2015, o 16:18

Carry, a zaglądacie kiedyś na FB ? Bo wysłałem Wam wiadomość 28.02 :-D
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Dołączył(a): 20 października 2012, o 19:36
Lokalizacja: Olsztyn

przez Carry » 11 marca 2015, o 17:23

O kurde ! ja sie zajmuje forum a wspólnik FB więc go pogodnie i dzisiaj będzie odpowiedź:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZX10R [2009] - Usunięcie blokad, TRE

przez SylwekW » 18 listopada 2016, o 14:04

Sorka za odgrzanie kotleta ale czy 1 gen zx10r też ma takowe blokady otwarcia przepustnic?
Avatar użytkownika
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 listopada 2015, o 21:17

Re: ZX10R [2009] - Usunięcie blokad, TRE

przez Carry » 13 grudnia 2016, o 21:54

Podaj numer ECU to ci sprawdze jakie dokladnie blokady sa na twoim ECU:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
cron