ECU flash by Carry

Jak przerobic motocykl, wasze przeróbki...

Moderator: michu

przez Carry » 9 marca 2014, o 12:11

Przez cały cazas ktoś dopytuje o liczby i kreski i wreszcie mam coś do pokazania:)

Użytkownik Semai z forum Hayka.pl i jego Hayka 2012 wersja Europejskia (Polski salon). Założony filtr Pipercross oraz 4-2-1 Akrapa. Ja dodałem od siebie Mape paliwa, TRE, STP, i pare innych delikatnych modyfikacji.

Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.

A oto co wyszło z tego projektu:)

Obrazek

Jak widać jest bardzo przyzwoicie na już i tak mocno wyżyłowany silnik, ja jestem bardzo zadowolony:)

AFR przy 100% TPS było w normie, w 50% i 25% TPS zdarzało się że wyszło powyżej 15 (ale sporadycznie i nie za dużo) więc tak koleś z hamowni jak i sam użytkownik byli zaskoczeni wynikiem i jakościa w porównaniu do kosztów:)

W tym sezonie zaczynamy już strojenie pod AFR na drodze. Wtedy będzie można znacznie więcej wyczarować;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez renpa1971 » 9 marca 2014, o 23:02

Poszlo PW Carry.
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez nitro99 » 10 marca 2014, o 10:35

zobaczymy co "koles " z hamowni powie bo opiesywal tu w innym temacie pona 200 KM zx 12 :)
a ja dalej czekam z tym ze prowadze pertraktacje tez z ecuunleashed :)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez Carry » 11 marca 2014, o 14:37

Oo to daj znać co powiedzą i ogółem jakie warunki mają - z czystej ciekawości:) No u niego to było hamowane nawet;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez motokofeina » 12 marca 2014, o 23:34

Czesc;

Odnosnie Hayki:

1. nie, nie bylem zaskoczony wynikiem. Dobry, luzny uklad Akrapa, zmodzona mapa i przede wszystkim zimno i bardzo wysokie cisnienie - idealne warunki do uzyskiwania dobrych wynikow.

2. te "pietnastki" wypadaloby wyeliminowac bo w zakresie 25 i 50% TPS jezdzi sie znaczenie czesciej. Poza tym, w warunkach dynamicznych z pietnastek moga zrobic sie szesnastki a to juz nie jest zbyt zdrowe dla silnika. Poza tym nie mam jakichs duzych zastrzezen do mapy bo wiekszosc gotowcow nie testowanych na rolce ma jakies slabosci i wady. W sumie moglem przy okazji zrobic jeszcze pomiar na 10% ale bylo malo czasu.

Robiona przeze mnie mapa pod PCIII dla Kubka (ZX10) miala AFR 13 w calym zakresie, niezaleznie od TPS (25,50,75,100). Zrobienie mapy kosztowalo okolo 40 pomiarow na hamowni - to tak zeby zilustrowac ile poprawek musialem naniesc zeby uzyskac fajny efekt.

Odnosnie ZX12:

Tak, ten motocykl wyplul 220 KM przeliczone na wal ale pamietaj, ze to BARDZO MOCNO zmodyfikowany silnik o pojemnosci 1287 ccm, ze zdlubanym stopniem sprezania, zaplonem, ukladem wtryskowym i chyba walkami/glowica (szczegolow nie pamietam). Nie wiem, czy nie mial tez dlubanego dolu...

Dzisiaj z kolei mierzylem seryjne ZX12 gen 1 i pokazalo serie tj 178KM przeliczone na wal.

Tyle ode mnie, w skrocie.

pozdrawiam,
"koles od hamowni"
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 listopada 2013, o 11:06
Lokalizacja: Nadarzyn

przez levisik » 13 marca 2014, o 11:16

Fajne info :-)

też mi się wydaje, że 10% TPS warto sprawdzić, bo na trasie przy spokojnej jeździe często będzie się jechać w takim zakresie.

takie pytanko z innej beczki - przy OL, do jakiego AFR dążycie ?
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez Carry » 9 czerwca 2014, o 09:23

Panie, Panowie

Na cały czerwiec zamykamy kramik. Jednocześnie oferta przestaje być aktualna.

Na początku lipca wprowadzimy nowe możliwości strojenia pod AFR, czerwiec przeznaczamy na ogarnięcie tematu i potrzebne testy. Wiąże się to z całkowicie nowym cennikiem.

Jednocześnie planujemy otworzyć stronę internetową z informacjami oraz pełną ofertą. A żadna strona internetowa nie może obejść się bez zdjęć i opinii:)

Bardzo więc proszę o kontakt osoby które chciałby umieścić zdjęcie swojego motocykla oraz swoją opinię na stronie - będzie do dla Nas duża pomoc!
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez LuKs » 9 czerwca 2014, o 09:53

tak jak My gadali jak tylko wrócicie do roboty daj znać :)
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 stycznia 2012, o 14:48

przez Carry » 4 sierpnia 2014, o 13:54

Moi drodzy, the waiting time is over:)

Jak to zwykle bywa było opoóźnienie (załatwił nas sezon kawalerskich i innych wesel) ale wreszcie się udało i wracamy do gry:)

Nasza firma nazywa się Mototune - możecie nas znaleźć pod adresem http://www.mototune.pl - strona nie jest jeszcze skończona, znajdzie się na niej znacznie więcej informacji, ale na dobry początek podstawy już tam są:)

Obecnie nasza oferta podzielona jest na 2 usługi:

- Flash z lub bez gotową mapą paliwa - nazwijmy to usługą podstawową

- Strojenie pod AFR (plus flash) - nazwijmy to usługą premium ;)

Usługa podstawowa to to samo co robiliśy wcześniej, tyle że gotowe mapy paliwa to już nie tylko PC i Baazaz ale również te zmodyfikowane przez nas na bazie zebranej do tej pory bazy danych wykresów itp:) - czyli tylko lepiej!

Usługa premium to usługa podstawowa rozszerzona o przygotowanie mapy paliwa pod konkretne moto - czegoś takeigo jeszcze nie widziałem;)

Do usługi podstawowej potrzebujemy tylko kompa, plus info co mamy zmienić. Usługa premium to inna bajka - spotykamy się, montujemy sprzęt pomiarowy, użytkownik lata jakies 3-4 razy po pół godziny po okolicy a my w międzyczasie zbieramy dane i wykonujemy flashe. Po 3 sesji temat jest skończony i mapa paliwa jest idelnie zestrojona z moturem - trwa to łącznie około 5 godzin. Potem wyciągamy sprzęt i machamy białą chusteczką w stronę odjeżdżającego (zadowolonego) klienta:)

Jednoczeście jesteśmy w stanie robić 2 usługi premium jednoczeście (2 motocykle na raz) co do flashy standardowych tak jak dawniej, poczta, lub szybkie spotkanie żeby przekazać nam ECU.

Z racji że poczynione zostały pewnie inwestycje oraz każda usługa jest potwierdzona kwitem - ceny usług rónież musiały zostać zmienione, więć oto obecny cennik:

Usługa podstawowa

Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:

450 zł netto (plus wysyłki)

Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła MOJEKAWASAKI oraz swojego Nicku:

400 zł netto (plus wysyłki) (10% rabatu)

Usługa premium

Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:

1200 zł netto

Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła MOJEKAWASAKI oraz swojego Nicku:

1000 zł netto (20% rabatu)

Jeśli będzie zainteresowanie jesteśmy w stanie dojechać do konkretnego miasta i na miejscu zrobić kilka strojeń (przynajmniej 2 umówione osoby, + koszt paliwa).

Na stronie podane są nasze numery telefonów - chociaż najlepiej będzie jak umawiać będziemy się mailowo żeby niczego nie pominąć.

Póki co to tyle, niedługo wrzuce kolejne informacje z modelami, wolnymi terminami, możliwościami i efektami - tak więc jak zawsze stay tuned!

Zapraszam gorąco do dyskusji:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez MrRat » 6 sierpnia 2014, o 00:00

Szkoda ze tak szybko jak szybko poszly ceny w gore nie poszlo wynagrodzenia zwyklego zjadacza chleba ...
Tak btw, strojenie PC lub Bazzaza w Krakowie na hamowni kosztuje 500 PLN brutto, to jaki tu sens .......
 
Posty: 104
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 22:56
Lokalizacja: Okolice Krakowa

przez Carry » 6 sierpnia 2014, o 07:35

Jak już mówiłem - inwestycje i naciski rynku...

Pozatym cena podstawy poszla w gore ze wzgledu na legalizacje calej firmy, zusy i inne dochodowe podatki... co do premium to jednak 5 godzin pracy 2 ludzi... ja doskonale wiem ze najlepiej byloby za darmo;)

no na moje oko to sens jest duży:)

Samego PC trzeba kupic - koszt nawet uzywanego to 500 zl (nowego z 1000), zamontowanie albo sam albo kolejne 200 zl u fachowca i dalej strojenie 500 zl wiec masz juz 1000-1200 zl a nadal potzebujesz flasha zeby zdjac limitr predkosci i zrobic chociazby TRE itd itp wiec dodatkowo ze 400... i juz prawie 2000 sie uzbieralo:)

My oferujemy poprostu wiecej niz normalne strojenie a dodatkowo nie trzeba dodatkowego sprzetu - dlatego (chociaz moze sie tak nie wydawac) ogolem u nas zrobisz wiecej za mniej...
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez LuKs » 6 sierpnia 2014, o 08:09

Carry odezwe sie po 10-tym co bym chciał mieć zrobione narazie raczej rozważam tą 1 opcje no chyba że znalazłoby sie więcej ludzi na śląsku na usługe premium to bym to przemyślał ;)
co do kosztów paliwa wrazie waszego dojazdu ile za 100 km? bo to w sumie też ważne ;)
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 stycznia 2012, o 14:48

przez Carry » 6 sierpnia 2014, o 13:31

Z paliwem to tak jak wyjdzie, auto mi pali jakies 8 litrów ropy (2.0 automat) wiec tak normalnie mozna na paragony nawet sie rozliczac ze stacji jak będziemy jechac:) chyba w miare sprawiedliwe nie?:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez MrRat » 6 sierpnia 2014, o 21:57

Carry, PC mialem, rozmawialem z Toba i przekonales mnie ze lepiej flasha zrobic, cena byla taka jak ustalilismy, PC sprzedalem i zostalem w dupie, bo lepiej bym wyszedl zostawiajac sobie PC i strojac go w Kraku, a tak pinda po calosci .....
 
Posty: 104
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 22:56
Lokalizacja: Okolice Krakowa

przez Carry » 7 sierpnia 2014, o 09:19

Wiesz doskonale że ze mną zawsze można się dogadać:) zadzwoń i jakoś to rozwiążemy zębyś nie był stratny i dobrze nas wspominal:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez renpa1971 » 7 sierpnia 2014, o 13:26

Ja jakos zdazylem przed rewolucja firmy,jestem zadowolony ale tak do konca nie wiem dokladnie Co bylo modzone.Mapy i ... hym.
Dzieki jeszcze raz Carry .
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez Carry » 21 sierpnia 2014, o 14:09

Paliwo i deliktanie przestawiony STP plus zdjecie kagancow:)

[ Dodano: 12 Sierpień 2014, 09:24 ]
Serdecznie zapraszamy na nasz Facebook'owy FunPage gdzie będziemy zamieszczać najświeższe informacje, różnego rodzaju artykuły oraz opinie klientów!

Polub nas tutaj:

https://www.facebook.com/mototunepl

[ Dodano: 21 Sierpień 2014, 14:07 ]
Na naszej stronie umieściliśmy artykuł opisujący działanie oraz budowę TRE - na pewno pomoże w zrozumieniu tematu i rozwieje kilka pytań i wątpliwości:)

http://mototune.pl/tre.html

Zapraszamy do lektury:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez LuKs » 8 listopada 2014, o 10:04

dla tych co sie wachają skorzystałem z podstawowej usługi Carrego i szczerze moge powiedzieć że jest na + :) mam porównanie bo razem z kumplem jeździmy na dychach ja 04 on 05 wcześniej maszyny szły mniej więcej jednakowo po zestrojeniu kompa i gruntownym serwisie nie można tych 2 maszyn porównać... z którego biegu i obrotów by my nie próbowali moja dycha idzie odrazu do przodu i to ze znaczną przewagą... jest lepszy dół i niesamowita góra na 3 biegu z gazu idzie do góry bez szarpania kierownicy czy wstawania co wcześniej rzadko mi sie udawało :) jak komuś nie szkoda 500 zł to polecam :mrgreen:
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 stycznia 2012, o 14:48

przez Carry » 13 listopada 2014, o 21:20

Na naszej stronie umieściliśmy kolejny artykuł opisujący działanie modułu AUTOTUNE - na pewno pomoże w zrozumieniu tematu i rozwieje kilka pytań i wątpliwości:)

Link do artykułu

Zapraszamy do lektury:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez Kawazx10r » 14 listopada 2014, o 08:26

Carry, a mozesz zdradzic jakie parametry zmodyfikowales w ECU kolegi?

I co dokladnie kryją kompy w naszych kawach? :)
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez Carry » 14 listopada 2014, o 09:44

W ECU kolegi poszła mapa paliwa z PC plus korekcja ręczna z racji przestawienia zapłonu o 2 stopnie (z racji braku TRE w tym modelu) oraz przestawienia STP o 5% względem szybszego otwarcia. Do tego zdjęcie limitera prędkości i wsio:)

Nie wiem za bardzo jak ci odpowiedzieć na pytanie co kryją kompy kawasaki... jak byś mógł to trochę rozjaśnij pytanie:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez Kawazx10r » 14 listopada 2014, o 15:27

Chodzi mi o to co w takim ZX10R możesz poprawić względem fabryki?

Pytam gdyż mam ZX10R z 2009 i zastanawiam się czy coś poza TRE blokuje ten motocykl?

Wiem, że miałem odczytać Ci nr ECU ale nie mam narazie motocykla pod ręką bo gdzie indziej go garażuje... W sobotę będę się z nim widział ;).

Nie ukrywam że motocykl będzie gumowany :). A dośc topornie idzie na 1 biegu z gazu, a z 2 z tylnych setów trzeba się namęczyć... I zastanawiam się czy jeśli zrzucę blokady i poprawi się org mapę to motocykl będzie sam się podonosił czy też muszę mysleć o zmianie przełożeń...

Nie poruszam tu z kwestii strzały z klamki bo nie po to kupuje się 1000 że tłuć go sprzęgłem jak 600...

I czysto teoretycznie czy jeśli bym skorzystał z hamowni przed i po to wykresy dużo by się różniły?
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez Carry » 14 listopada 2014, o 15:54

O wykresach moge ci powiedzieć coś więcej po zimie jak zrobie dokłądną analizę naszego testowego sprzęta. Co do samej dychy to po nr ECU sprawdzę co w nim siedzi dokładnie i wtedy moge zaproponować jakieś sensowne rozwiązanie dopiero:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez cbrxx » 5 grudnia 2014, o 18:58

Witam
jestem zainteresowany modyfikacją,
co możesz dokładnie zmienić zmodyfikować w module: 21175 0079
i jakie będą różnice?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, o 12:47
Lokalizacja: w-m

przez Carry » 6 grudnia 2014, o 12:14

Mapy paliwa, mapy zapłonu, Mapy STP, fuel trim, mapy EXUP, odcinkę i blokadę prędkości max.

Motocykl na tym module jest fabrycznie zblokowany więc należy też zdjąć blokadę (wyrównać MS1 z MS0)

Co do różnic to musielibyśmy porozmawiać co masz na moto założone obecnie i co będziemy robić bo głównie od tego będą zależne efekty:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez cbrxx » 7 grudnia 2014, o 09:34

Motocykl na tym module jest fabrycznie zblokowany więc należy też zdjąć blokadę (wyrównać MS1 z MS0)


- chodzi o TRE ?

a jak nie to co to za blokada?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, o 12:47
Lokalizacja: w-m

przez Carry » 7 grudnia 2014, o 20:36

Z racji że standardowo na tym module są 2 zestawy wszystkich map (MS1 i MS0) to jedna z nich jest osłabiona (na wszystkich mapach prócz zapłonu) więc należy przekopiować wartości z mocniejszej mapy żeby go w pełni odblokować. Możliwe że masz mechanicznie zdjętą tą blokadę (trzeba by spojrzeć na wiązkę przy kompie czy jest coś odcięte)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

przez cbrxx » 8 grudnia 2014, o 21:28

i jeszcze jedno pytanko - czy w tym modelu 10 jest TRE bo im więcej info szukam na ten temat tym mniej wiem bo każde źródło mówi co innego?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, o 12:47
Lokalizacja: w-m

przez renpa1971 » 8 grudnia 2014, o 22:03

Co to jest TRE?
TRE jest to eliminator opóźnienia zapłonu. Suzuki w swoich sportowych motocyklach ogranicza moc na pierwszych trzech biegach, po założeniu TRE motocykl zostaje odblokowany i mamy full power na każdym biegu, znika także blokada prędkości która ogranicza nam v-max do 299km/h takie cuś znalazlem
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez cbrxx » 8 grudnia 2014, o 22:44

renpa1971 napisał(a):Co to jest TRE?
TRE jest to eliminator opóźnienia zapłonu. Suzuki w swoich sportowych motocyklach ogranicza moc na pierwszych trzech biegach, po założeniu TRE motocykl zostaje odblokowany i mamy full power na każdym biegu, znika także blokada prędkości która ogranicza nam v-max do 299km/h takie cuś znalazlem


dzięki

ale nie chodzi o to co to jest TRE - bo to wiem,
chodzi mi tylko o to czy jest TRE w ZX10R 2006/2007
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, o 12:47
Lokalizacja: w-m

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość