ECU flash by Carry
Moderator: michu
Przez cały cazas ktoś dopytuje o liczby i kreski i wreszcie mam coś do pokazania:)
Użytkownik Semai z forum Hayka.pl i jego Hayka 2012 wersja Europejskia (Polski salon). Założony filtr Pipercross oraz 4-2-1 Akrapa. Ja dodałem od siebie Mape paliwa, TRE, STP, i pare innych delikatnych modyfikacji.
Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.
A oto co wyszło z tego projektu:)
Jak widać jest bardzo przyzwoicie na już i tak mocno wyżyłowany silnik, ja jestem bardzo zadowolony:)
AFR przy 100% TPS było w normie, w 50% i 25% TPS zdarzało się że wyszło powyżej 15 (ale sporadycznie i nie za dużo) więc tak koleś z hamowni jak i sam użytkownik byli zaskoczeni wynikiem i jakościa w porównaniu do kosztów:)
W tym sezonie zaczynamy już strojenie pod AFR na drodze. Wtedy będzie można znacznie więcej wyczarować;)
Użytkownik Semai z forum Hayka.pl i jego Hayka 2012 wersja Europejskia (Polski salon). Założony filtr Pipercross oraz 4-2-1 Akrapa. Ja dodałem od siebie Mape paliwa, TRE, STP, i pare innych delikatnych modyfikacji.
Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.
A oto co wyszło z tego projektu:)
Jak widać jest bardzo przyzwoicie na już i tak mocno wyżyłowany silnik, ja jestem bardzo zadowolony:)
AFR przy 100% TPS było w normie, w 50% i 25% TPS zdarzało się że wyszło powyżej 15 (ale sporadycznie i nie za dużo) więc tak koleś z hamowni jak i sam użytkownik byli zaskoczeni wynikiem i jakościa w porównaniu do kosztów:)
W tym sezonie zaczynamy już strojenie pod AFR na drodze. Wtedy będzie można znacznie więcej wyczarować;)
Czesc;
Odnosnie Hayki:
1. nie, nie bylem zaskoczony wynikiem. Dobry, luzny uklad Akrapa, zmodzona mapa i przede wszystkim zimno i bardzo wysokie cisnienie - idealne warunki do uzyskiwania dobrych wynikow.
2. te "pietnastki" wypadaloby wyeliminowac bo w zakresie 25 i 50% TPS jezdzi sie znaczenie czesciej. Poza tym, w warunkach dynamicznych z pietnastek moga zrobic sie szesnastki a to juz nie jest zbyt zdrowe dla silnika. Poza tym nie mam jakichs duzych zastrzezen do mapy bo wiekszosc gotowcow nie testowanych na rolce ma jakies slabosci i wady. W sumie moglem przy okazji zrobic jeszcze pomiar na 10% ale bylo malo czasu.
Robiona przeze mnie mapa pod PCIII dla Kubka (ZX10) miala AFR 13 w calym zakresie, niezaleznie od TPS (25,50,75,100). Zrobienie mapy kosztowalo okolo 40 pomiarow na hamowni - to tak zeby zilustrowac ile poprawek musialem naniesc zeby uzyskac fajny efekt.
Odnosnie ZX12:
Tak, ten motocykl wyplul 220 KM przeliczone na wal ale pamietaj, ze to BARDZO MOCNO zmodyfikowany silnik o pojemnosci 1287 ccm, ze zdlubanym stopniem sprezania, zaplonem, ukladem wtryskowym i chyba walkami/glowica (szczegolow nie pamietam). Nie wiem, czy nie mial tez dlubanego dolu...
Dzisiaj z kolei mierzylem seryjne ZX12 gen 1 i pokazalo serie tj 178KM przeliczone na wal.
Tyle ode mnie, w skrocie.
pozdrawiam,
"koles od hamowni"
Odnosnie Hayki:
1. nie, nie bylem zaskoczony wynikiem. Dobry, luzny uklad Akrapa, zmodzona mapa i przede wszystkim zimno i bardzo wysokie cisnienie - idealne warunki do uzyskiwania dobrych wynikow.
2. te "pietnastki" wypadaloby wyeliminowac bo w zakresie 25 i 50% TPS jezdzi sie znaczenie czesciej. Poza tym, w warunkach dynamicznych z pietnastek moga zrobic sie szesnastki a to juz nie jest zbyt zdrowe dla silnika. Poza tym nie mam jakichs duzych zastrzezen do mapy bo wiekszosc gotowcow nie testowanych na rolce ma jakies slabosci i wady. W sumie moglem przy okazji zrobic jeszcze pomiar na 10% ale bylo malo czasu.
Robiona przeze mnie mapa pod PCIII dla Kubka (ZX10) miala AFR 13 w calym zakresie, niezaleznie od TPS (25,50,75,100). Zrobienie mapy kosztowalo okolo 40 pomiarow na hamowni - to tak zeby zilustrowac ile poprawek musialem naniesc zeby uzyskac fajny efekt.
Odnosnie ZX12:
Tak, ten motocykl wyplul 220 KM przeliczone na wal ale pamietaj, ze to BARDZO MOCNO zmodyfikowany silnik o pojemnosci 1287 ccm, ze zdlubanym stopniem sprezania, zaplonem, ukladem wtryskowym i chyba walkami/glowica (szczegolow nie pamietam). Nie wiem, czy nie mial tez dlubanego dolu...
Dzisiaj z kolei mierzylem seryjne ZX12 gen 1 i pokazalo serie tj 178KM przeliczone na wal.
Tyle ode mnie, w skrocie.
pozdrawiam,
"koles od hamowni"
- Posty: 23
- Dołączył(a): 11 listopada 2013, o 11:06
- Lokalizacja: Nadarzyn
Panie, Panowie
Na cały czerwiec zamykamy kramik. Jednocześnie oferta przestaje być aktualna.
Na początku lipca wprowadzimy nowe możliwości strojenia pod AFR, czerwiec przeznaczamy na ogarnięcie tematu i potrzebne testy. Wiąże się to z całkowicie nowym cennikiem.
Jednocześnie planujemy otworzyć stronę internetową z informacjami oraz pełną ofertą. A żadna strona internetowa nie może obejść się bez zdjęć i opinii:)
Bardzo więc proszę o kontakt osoby które chciałby umieścić zdjęcie swojego motocykla oraz swoją opinię na stronie - będzie do dla Nas duża pomoc!
Na cały czerwiec zamykamy kramik. Jednocześnie oferta przestaje być aktualna.
Na początku lipca wprowadzimy nowe możliwości strojenia pod AFR, czerwiec przeznaczamy na ogarnięcie tematu i potrzebne testy. Wiąże się to z całkowicie nowym cennikiem.
Jednocześnie planujemy otworzyć stronę internetową z informacjami oraz pełną ofertą. A żadna strona internetowa nie może obejść się bez zdjęć i opinii:)
Bardzo więc proszę o kontakt osoby które chciałby umieścić zdjęcie swojego motocykla oraz swoją opinię na stronie - będzie do dla Nas duża pomoc!
Moi drodzy, the waiting time is over:)
Jak to zwykle bywa było opoóźnienie (załatwił nas sezon kawalerskich i innych wesel) ale wreszcie się udało i wracamy do gry:)
Nasza firma nazywa się Mototune - możecie nas znaleźć pod adresem http://www.mototune.pl - strona nie jest jeszcze skończona, znajdzie się na niej znacznie więcej informacji, ale na dobry początek podstawy już tam są:)
Obecnie nasza oferta podzielona jest na 2 usługi:
- Flash z lub bez gotową mapą paliwa - nazwijmy to usługą podstawową
- Strojenie pod AFR (plus flash) - nazwijmy to usługą premium ;)
Usługa podstawowa to to samo co robiliśy wcześniej, tyle że gotowe mapy paliwa to już nie tylko PC i Baazaz ale również te zmodyfikowane przez nas na bazie zebranej do tej pory bazy danych wykresów itp:) - czyli tylko lepiej!
Usługa premium to usługa podstawowa rozszerzona o przygotowanie mapy paliwa pod konkretne moto - czegoś takeigo jeszcze nie widziałem;)
Do usługi podstawowej potrzebujemy tylko kompa, plus info co mamy zmienić. Usługa premium to inna bajka - spotykamy się, montujemy sprzęt pomiarowy, użytkownik lata jakies 3-4 razy po pół godziny po okolicy a my w międzyczasie zbieramy dane i wykonujemy flashe. Po 3 sesji temat jest skończony i mapa paliwa jest idelnie zestrojona z moturem - trwa to łącznie około 5 godzin. Potem wyciągamy sprzęt i machamy białą chusteczką w stronę odjeżdżającego (zadowolonego) klienta:)
Jednoczeście jesteśmy w stanie robić 2 usługi premium jednoczeście (2 motocykle na raz) co do flashy standardowych tak jak dawniej, poczta, lub szybkie spotkanie żeby przekazać nam ECU.
Z racji że poczynione zostały pewnie inwestycje oraz każda usługa jest potwierdzona kwitem - ceny usług rónież musiały zostać zmienione, więć oto obecny cennik:
Usługa podstawowa
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
450 zł netto (plus wysyłki)
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła MOJEKAWASAKI oraz swojego Nicku:
400 zł netto (plus wysyłki) (10% rabatu)
Usługa premium
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
1200 zł netto
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła MOJEKAWASAKI oraz swojego Nicku:
1000 zł netto (20% rabatu)
Jeśli będzie zainteresowanie jesteśmy w stanie dojechać do konkretnego miasta i na miejscu zrobić kilka strojeń (przynajmniej 2 umówione osoby, + koszt paliwa).
Na stronie podane są nasze numery telefonów - chociaż najlepiej będzie jak umawiać będziemy się mailowo żeby niczego nie pominąć.
Póki co to tyle, niedługo wrzuce kolejne informacje z modelami, wolnymi terminami, możliwościami i efektami - tak więc jak zawsze stay tuned!
Zapraszam gorąco do dyskusji:)
Jak to zwykle bywa było opoóźnienie (załatwił nas sezon kawalerskich i innych wesel) ale wreszcie się udało i wracamy do gry:)
Nasza firma nazywa się Mototune - możecie nas znaleźć pod adresem http://www.mototune.pl - strona nie jest jeszcze skończona, znajdzie się na niej znacznie więcej informacji, ale na dobry początek podstawy już tam są:)
Obecnie nasza oferta podzielona jest na 2 usługi:
- Flash z lub bez gotową mapą paliwa - nazwijmy to usługą podstawową
- Strojenie pod AFR (plus flash) - nazwijmy to usługą premium ;)
Usługa podstawowa to to samo co robiliśy wcześniej, tyle że gotowe mapy paliwa to już nie tylko PC i Baazaz ale również te zmodyfikowane przez nas na bazie zebranej do tej pory bazy danych wykresów itp:) - czyli tylko lepiej!
Usługa premium to usługa podstawowa rozszerzona o przygotowanie mapy paliwa pod konkretne moto - czegoś takeigo jeszcze nie widziałem;)
Do usługi podstawowej potrzebujemy tylko kompa, plus info co mamy zmienić. Usługa premium to inna bajka - spotykamy się, montujemy sprzęt pomiarowy, użytkownik lata jakies 3-4 razy po pół godziny po okolicy a my w międzyczasie zbieramy dane i wykonujemy flashe. Po 3 sesji temat jest skończony i mapa paliwa jest idelnie zestrojona z moturem - trwa to łącznie około 5 godzin. Potem wyciągamy sprzęt i machamy białą chusteczką w stronę odjeżdżającego (zadowolonego) klienta:)
Jednoczeście jesteśmy w stanie robić 2 usługi premium jednoczeście (2 motocykle na raz) co do flashy standardowych tak jak dawniej, poczta, lub szybkie spotkanie żeby przekazać nam ECU.
Z racji że poczynione zostały pewnie inwestycje oraz każda usługa jest potwierdzona kwitem - ceny usług rónież musiały zostać zmienione, więć oto obecny cennik:
Usługa podstawowa
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
450 zł netto (plus wysyłki)
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła MOJEKAWASAKI oraz swojego Nicku:
400 zł netto (plus wysyłki) (10% rabatu)
Usługa premium
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
1200 zł netto
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła MOJEKAWASAKI oraz swojego Nicku:
1000 zł netto (20% rabatu)
Jeśli będzie zainteresowanie jesteśmy w stanie dojechać do konkretnego miasta i na miejscu zrobić kilka strojeń (przynajmniej 2 umówione osoby, + koszt paliwa).
Na stronie podane są nasze numery telefonów - chociaż najlepiej będzie jak umawiać będziemy się mailowo żeby niczego nie pominąć.
Póki co to tyle, niedługo wrzuce kolejne informacje z modelami, wolnymi terminami, możliwościami i efektami - tak więc jak zawsze stay tuned!
Zapraszam gorąco do dyskusji:)
Jak już mówiłem - inwestycje i naciski rynku...
Pozatym cena podstawy poszla w gore ze wzgledu na legalizacje calej firmy, zusy i inne dochodowe podatki... co do premium to jednak 5 godzin pracy 2 ludzi... ja doskonale wiem ze najlepiej byloby za darmo;)
no na moje oko to sens jest duży:)
Samego PC trzeba kupic - koszt nawet uzywanego to 500 zl (nowego z 1000), zamontowanie albo sam albo kolejne 200 zl u fachowca i dalej strojenie 500 zl wiec masz juz 1000-1200 zl a nadal potzebujesz flasha zeby zdjac limitr predkosci i zrobic chociazby TRE itd itp wiec dodatkowo ze 400... i juz prawie 2000 sie uzbieralo:)
My oferujemy poprostu wiecej niz normalne strojenie a dodatkowo nie trzeba dodatkowego sprzetu - dlatego (chociaz moze sie tak nie wydawac) ogolem u nas zrobisz wiecej za mniej...
Pozatym cena podstawy poszla w gore ze wzgledu na legalizacje calej firmy, zusy i inne dochodowe podatki... co do premium to jednak 5 godzin pracy 2 ludzi... ja doskonale wiem ze najlepiej byloby za darmo;)
no na moje oko to sens jest duży:)
Samego PC trzeba kupic - koszt nawet uzywanego to 500 zl (nowego z 1000), zamontowanie albo sam albo kolejne 200 zl u fachowca i dalej strojenie 500 zl wiec masz juz 1000-1200 zl a nadal potzebujesz flasha zeby zdjac limitr predkosci i zrobic chociazby TRE itd itp wiec dodatkowo ze 400... i juz prawie 2000 sie uzbieralo:)
My oferujemy poprostu wiecej niz normalne strojenie a dodatkowo nie trzeba dodatkowego sprzetu - dlatego (chociaz moze sie tak nie wydawac) ogolem u nas zrobisz wiecej za mniej...
Carry odezwe sie po 10-tym co bym chciał mieć zrobione narazie raczej rozważam tą 1 opcje no chyba że znalazłoby sie więcej ludzi na śląsku na usługe premium to bym to przemyślał ;)
co do kosztów paliwa wrazie waszego dojazdu ile za 100 km? bo to w sumie też ważne ;)
co do kosztów paliwa wrazie waszego dojazdu ile za 100 km? bo to w sumie też ważne ;)
- Posty: 27
- Dołączył(a): 15 stycznia 2012, o 14:48
Carry, PC mialem, rozmawialem z Toba i przekonales mnie ze lepiej flasha zrobic, cena byla taka jak ustalilismy, PC sprzedalem i zostalem w dupie, bo lepiej bym wyszedl zostawiajac sobie PC i strojac go w Kraku, a tak pinda po calosci .....
- Posty: 104
- Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 22:56
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Paliwo i deliktanie przestawiony STP plus zdjecie kagancow:)
[ Dodano: 12 Sierpień 2014, 09:24 ]
Serdecznie zapraszamy na nasz Facebook'owy FunPage gdzie będziemy zamieszczać najświeższe informacje, różnego rodzaju artykuły oraz opinie klientów!
Polub nas tutaj:
https://www.facebook.com/mototunepl
[ Dodano: 21 Sierpień 2014, 14:07 ]
Na naszej stronie umieściliśmy artykuł opisujący działanie oraz budowę TRE - na pewno pomoże w zrozumieniu tematu i rozwieje kilka pytań i wątpliwości:)
http://mototune.pl/tre.html
Zapraszamy do lektury:)
[ Dodano: 12 Sierpień 2014, 09:24 ]
Serdecznie zapraszamy na nasz Facebook'owy FunPage gdzie będziemy zamieszczać najświeższe informacje, różnego rodzaju artykuły oraz opinie klientów!
Polub nas tutaj:
https://www.facebook.com/mototunepl
[ Dodano: 21 Sierpień 2014, 14:07 ]
Na naszej stronie umieściliśmy artykuł opisujący działanie oraz budowę TRE - na pewno pomoże w zrozumieniu tematu i rozwieje kilka pytań i wątpliwości:)
http://mototune.pl/tre.html
Zapraszamy do lektury:)
dla tych co sie wachają skorzystałem z podstawowej usługi Carrego i szczerze moge powiedzieć że jest na + :) mam porównanie bo razem z kumplem jeździmy na dychach ja 04 on 05 wcześniej maszyny szły mniej więcej jednakowo po zestrojeniu kompa i gruntownym serwisie nie można tych 2 maszyn porównać... z którego biegu i obrotów by my nie próbowali moja dycha idzie odrazu do przodu i to ze znaczną przewagą... jest lepszy dół i niesamowita góra na 3 biegu z gazu idzie do góry bez szarpania kierownicy czy wstawania co wcześniej rzadko mi sie udawało :) jak komuś nie szkoda 500 zł to polecam :mrgreen:
- Posty: 27
- Dołączył(a): 15 stycznia 2012, o 14:48
Na naszej stronie umieściliśmy kolejny artykuł opisujący działanie modułu AUTOTUNE - na pewno pomoże w zrozumieniu tematu i rozwieje kilka pytań i wątpliwości:)
Link do artykułu
Zapraszamy do lektury:)
Link do artykułu
Zapraszamy do lektury:)
W ECU kolegi poszła mapa paliwa z PC plus korekcja ręczna z racji przestawienia zapłonu o 2 stopnie (z racji braku TRE w tym modelu) oraz przestawienia STP o 5% względem szybszego otwarcia. Do tego zdjęcie limitera prędkości i wsio:)
Nie wiem za bardzo jak ci odpowiedzieć na pytanie co kryją kompy kawasaki... jak byś mógł to trochę rozjaśnij pytanie:)
Nie wiem za bardzo jak ci odpowiedzieć na pytanie co kryją kompy kawasaki... jak byś mógł to trochę rozjaśnij pytanie:)
Chodzi mi o to co w takim ZX10R możesz poprawić względem fabryki?
Pytam gdyż mam ZX10R z 2009 i zastanawiam się czy coś poza TRE blokuje ten motocykl?
Wiem, że miałem odczytać Ci nr ECU ale nie mam narazie motocykla pod ręką bo gdzie indziej go garażuje... W sobotę będę się z nim widział ;).
Nie ukrywam że motocykl będzie gumowany :). A dośc topornie idzie na 1 biegu z gazu, a z 2 z tylnych setów trzeba się namęczyć... I zastanawiam się czy jeśli zrzucę blokady i poprawi się org mapę to motocykl będzie sam się podonosił czy też muszę mysleć o zmianie przełożeń...
Nie poruszam tu z kwestii strzały z klamki bo nie po to kupuje się 1000 że tłuć go sprzęgłem jak 600...
I czysto teoretycznie czy jeśli bym skorzystał z hamowni przed i po to wykresy dużo by się różniły?
Pytam gdyż mam ZX10R z 2009 i zastanawiam się czy coś poza TRE blokuje ten motocykl?
Wiem, że miałem odczytać Ci nr ECU ale nie mam narazie motocykla pod ręką bo gdzie indziej go garażuje... W sobotę będę się z nim widział ;).
Nie ukrywam że motocykl będzie gumowany :). A dośc topornie idzie na 1 biegu z gazu, a z 2 z tylnych setów trzeba się namęczyć... I zastanawiam się czy jeśli zrzucę blokady i poprawi się org mapę to motocykl będzie sam się podonosił czy też muszę mysleć o zmianie przełożeń...
Nie poruszam tu z kwestii strzały z klamki bo nie po to kupuje się 1000 że tłuć go sprzęgłem jak 600...
I czysto teoretycznie czy jeśli bym skorzystał z hamowni przed i po to wykresy dużo by się różniły?
- Posty: 33
- Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53
Mapy paliwa, mapy zapłonu, Mapy STP, fuel trim, mapy EXUP, odcinkę i blokadę prędkości max.
Motocykl na tym module jest fabrycznie zblokowany więc należy też zdjąć blokadę (wyrównać MS1 z MS0)
Co do różnic to musielibyśmy porozmawiać co masz na moto założone obecnie i co będziemy robić bo głównie od tego będą zależne efekty:)
Motocykl na tym module jest fabrycznie zblokowany więc należy też zdjąć blokadę (wyrównać MS1 z MS0)
Co do różnic to musielibyśmy porozmawiać co masz na moto założone obecnie i co będziemy robić bo głównie od tego będą zależne efekty:)
Z racji że standardowo na tym module są 2 zestawy wszystkich map (MS1 i MS0) to jedna z nich jest osłabiona (na wszystkich mapach prócz zapłonu) więc należy przekopiować wartości z mocniejszej mapy żeby go w pełni odblokować. Możliwe że masz mechanicznie zdjętą tą blokadę (trzeba by spojrzeć na wiązkę przy kompie czy jest coś odcięte)
Co to jest TRE?
TRE jest to eliminator opóźnienia zapłonu. Suzuki w swoich sportowych motocyklach ogranicza moc na pierwszych trzech biegach, po założeniu TRE motocykl zostaje odblokowany i mamy full power na każdym biegu, znika także blokada prędkości która ogranicza nam v-max do 299km/h takie cuś znalazlem
TRE jest to eliminator opóźnienia zapłonu. Suzuki w swoich sportowych motocyklach ogranicza moc na pierwszych trzech biegach, po założeniu TRE motocykl zostaje odblokowany i mamy full power na każdym biegu, znika także blokada prędkości która ogranicza nam v-max do 299km/h takie cuś znalazlem
- Posty: 1247
- Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
- Lokalizacja: lodz
renpa1971 napisał(a):Co to jest TRE?
TRE jest to eliminator opóźnienia zapłonu. Suzuki w swoich sportowych motocyklach ogranicza moc na pierwszych trzech biegach, po założeniu TRE motocykl zostaje odblokowany i mamy full power na każdym biegu, znika także blokada prędkości która ogranicza nam v-max do 299km/h takie cuś znalazlem
dzięki
ale nie chodzi o to co to jest TRE - bo to wiem,
chodzi mi tylko o to czy jest TRE w ZX10R 2006/2007
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30 czerwca 2013, o 12:47
- Lokalizacja: w-m
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości