Upgrade zacisków hamulcowych ZX10r 04-07 i ZX6r 05-06

Jak przerobic motocykl, wasze przeróbki...

Moderator: michu

Upgrade zacisków hamulcowych ZX10r 04-07 i ZX6r 05-06

przez sebasbox » 2 kwietnia 2013, o 20:49

Nie wiem czy było...nie chce mi się szukać a może komuś pomoże.
Niedawno zakupiłem ZX10r 07r i jak się okazało klamka hamulca zachowuje się dokładnie tak samo jak w moim poprzednim moto (ZX6R 06r) czyli...wędruje bardzo daleko zanim zacznie się właściwe hamowanie. ZX6R po rozgrzaniu hamulców dźwignia ustawiona na 6tkę (czyli najdalej od manetki) potrafiła niebezpiecznie zbliżyć się do manetki a w skrajnych warunkach nawet jej dotknąć. Przewody w oplocie niewiele pomogły. Zmiana płynu i odpowietrzenie układu...dupa. Wymiana klocków na SBS też nie (chociaż w tym przypadku to akurat nie zaskoczenie bo w końcu jak klocki miałyby na to wpłynąć...).
Generalnie dozowalność hamulców w tych modelach jest delikatnie mówiąc chujowa.
Po zakupie 10 stwierdziłem że zrobię to czego nie zrobiłem przy 6tce...czyli wymienię zaciski. W dalekiej krainie zwanej USA jest to rozwiązanie popularne u nas raczej nie.
Modyfikacja polega na zastosowaniu zacisków Nissin z zx6r 07-12r lub zx14r. Cała operacja przeprowadzana jest na zasadzie plug&play.
Nie wymagane są żadne dodatkowe modyfikacje (można też wrzucić zaciski Tokico z CBR od 05r jeśli dobrze pamiętam ale wtedy wymagane jest zastosowanie 5mm podkładek dystansowych).
Nissiny mają mocowanie przewodu hamulcowego na górze zacisku (standardowe Tokico po środku) 6cm wyżej niż standard, w związku z tym zastosowanie seryjnych przewodów może byłoby możliwe ale pewnie byłby problem z ich ułożeniem.
Ja przy okazji wymieniłem przewody na oploty HEL'a o te 6 cm krótsze niż w standardzie.
Jaki jest efekt? KOLOSALNY. Klamka łapie właściwie już po 1 cm. Dzwignię hamulca z pozycji 5(maksymalnie odsunięta od manetki) przesunąłem na pozycję 1! (po zmianie jeszcze nie latałem być może będzie wymagało to korekty ale nie sądzę).
Uwaga, klocki stosowane w standardowych Tokico są inne niż w Nissinach. Tak więc wymagany jest zakup nowych kolcków od zx6r 07->.
Taki mod podchodzi też pod inne modele wymienione w tytule (i chyba także pod zx6r 03-04r) ale to już dokładnie zweryfikujcie sobie w necie.
Poniżej kilka fotek przed i po modyfikacji.

Zaciski:
http://img547.imageshack.us/img547/8116/dsc0292x.jpg

Przed:
http://img41.imageshack.us/img41/445/dsc0295jl.jpg

Po:
http://img132.imageshack.us/img132/5151/dsc0298fb.jpg
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Wola R.\Warszawa

przez LeoVince » 2 kwietnia 2013, o 22:42

No i elegancko, gratuluje dopięcia tematu jak trzeba ;-) Mnie też szlak trafia z tym luzem na klamce, o hamowaniu dwoma palcami można zapomnieć a i nawet zmiana pompy niewiele zmienia... Czyli czeka mnie też wymiana :evil: + malowanie zacisków :)
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez Kvba » 2 kwietnia 2013, o 23:55

Dobra robota. Jakbym kupił dychę to wymiana zacisków byłaby pierwszą rzeczą do zrobienia. Niesamowicie działa mi na nerwy wpadająca klamka pod samą manetkę, a jak ktoś ma jeszcze nawyk używania klamek dwoma palcami to idzie ocipieć jak się co chwila przygniata resztę palców klamką.
 
Posty: 265
Dołączył(a): 16 maja 2009, o 01:19
Lokalizacja: Wroc

przez gromu » 3 kwietnia 2013, o 01:10

Dobry temat, fajnie ogarnięte!

Ehhh, a co ja mam powiedzieć w J1? ... kolcki ok, płyn ok, odpowietrzone ok, a dalej klamka wpada...i to przy obecnych temperaturach. Regeneracja pompy? I dołożyć stalowy oplot? ... dobra nie robie off topa :P
 
Posty: 179
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, o 22:43
Lokalizacja: Legnica

przez AdamSsS » 3 kwietnia 2013, o 07:37

gromu, hmm a przewody zapewne ci puchna. Ja mam g1 i klamka na dwa palce ale oplot mysle zastosowac . Regeneracja pompy koszt 78 zl. A napewno dbrze odpowietrzone ?? . No nic nie robimy of topa . Gdzies byl temat odnosnie hebla .
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez nort7 » 3 kwietnia 2013, o 15:37

Nie wiem chłopaki co jest nie tak ale ja mam twardą klamkę. Wczoraj troche polatałem i nawet testowałem specjalnie heble kilka razy. Trzema palcami spokojnie uda się stoppie a klamka nie dojdzie w życiu do manetki. No ale wszystko się okaże jak wybiorę się na karting i temperatura wzrośnie. :D

W każdym razie dobrze, że mod na + ;-)
 
Posty: 19
Dołączył(a): 10 marca 2013, o 23:02
Lokalizacja: RJA

przez sebasbox » 3 kwietnia 2013, o 20:52

nort7 napisał(a):Nie wiem chłopaki co jest nie tak ale ja mam twardą klamkę. Wczoraj troche polatałem i nawet testowałem specjalnie heble kilka razy. Trzema palcami spokojnie uda się stoppie a klamka nie dojdzie w życiu do manetki. No ale wszystko się okaże jak wybiorę się na karting i temperatura wzrośnie. :D

W każdym razie dobrze, że mod na + ;-)

Panie nie gadaj mi takich rzeczy bo latasz na moim moto ;-) Tak przy okazji mam nadzieję że jestes zadowolny :-) Tak jak pisałem w pierwszym poście sytuację trochę poprawiły przewody ale do ideału to jednak daleko było.
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Wola R.\Warszawa

przez nort7 » 3 kwietnia 2013, o 21:03

Poważnie Ci mówie. Właśnie heble zrobiły mega wrażenie. Odpowietrzane półtora godziny i ostatnio jeszcze 15 minut. Płyn z castrola. No jeździłem motongami, które miały twardsze klamki ale miedzy ZXem a F4 to przepaść. ;)
 
Posty: 19
Dołączył(a): 10 marca 2013, o 23:02
Lokalizacja: RJA

przez sebasbox » 3 kwietnia 2013, o 21:17

zmień zaciski to będziesz w siódmym niebie w takim razie ;)
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Wola R.\Warszawa

przez nitro99 » 3 kwietnia 2013, o 23:04

sebasbox napisał(a):
nort7 napisał(a):Nie wiem chłopaki co jest nie tak ale ja mam twardą klamkę. Wczoraj troche polatałem i nawet testowałem specjalnie heble kilka razy. Trzema palcami spokojnie uda się stoppie a klamka nie dojdzie w życiu do manetki. No ale wszystko się okaże jak wybiorę się na karting i temperatura wzrośnie. :D

W każdym razie dobrze, że mod na + ;-)

Panie nie gadaj mi takich rzeczy bo latasz na moim moto ;-) Tak przy okazji mam nadzieję że jestes zadowolny :-) Tak jak pisałem w pierwszym poście sytuację trochę poprawiły przewody ale do ideału to jednak daleko było.

jak sie jezdzi w zimie albo 50 km/h to mozna miec takie odczucia :)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez nort7 » 3 kwietnia 2013, o 23:17

Wiesz nie wiem jak Ty jeździsz w taką pogodę ale heblowałem z 180. :P A że zimno to prawda. Jakieś 6 stopni bylo. Dlatego pisałem wyżej:
No ale wszystko się okaże jak wybiorę się na karting i temperatura wzrośnie. :D


sebasbox napisał(a):zmień zaciski to będziesz w siódmym niebie w takim razie ;)

Te są zbyt ładne. :mrgreen: No ale jak będzie taka konieczność to wygląd pewnie nie będzie miał znaczenia. ;)
 
Posty: 19
Dołączył(a): 10 marca 2013, o 23:02
Lokalizacja: RJA

Re: Upgrade zacisków hamulcowych ZX10r 04-07 i ZX6r 05-06

przez Azok » 5 października 2016, o 16:16

Cześć własnie kupiłem Zx10r z 2007 rooku motocykl w świetnym stanie , wyskoczyłem pojeżdzić z kumplami i zamienilismy się motocyklami . Kumpel który jezdzi GSXr 1000 oraz drugi co jeździ ZZR1400 zgodnie stwierdzili że słabe mam hamulce. Ja jakoś podczas jazdy nie zauważyłem że moto słabo hamuje, ale fakt zaczyna hamować od połowy zakresu klamki no i po kilku winklach w ciepły dzień nawet na postoju klamka dochodziła mi do manetki . Kolega który był posiadzaczem tego samego moto kilka lat temu powiedział że to normalne i aby zaradzić temu problemowi konieczna jest wymiana zacisków. On zrobił wszystko , metalowy oplot, lepszy płyn , odpowietrzanie i nic nie pomogło dopiero zmiana na Nissiny z ZX6r z 2008 r. które podobno pasują bez żadnych modyfikacji. Z tego co poczytałem to pasują też te z ZZR1400 chociaż to mnie troche zastanawia bo średnica tarcz w zzr jest 310 mm a w ZX10 jak i ZX6 300 mm ,mechanikiem jednak nie jestem więc pytam czy faktycznie z ZZr mogą być.
Teraz tak, napewno planowałem zmianę przewodów na metalowy oplot, ale bez zmiany zacisków a tym samym klocków. Powiedzcie mi czy zmiana zacików to jest jedyna droga poprawy sytuacji z hamulcami czy jeżeli wymienię przewody na oplot i dobrze odpowietrzę instalację to hamulce będa działały poprawnie. Mnie nie przeszkadza to że hamulce biorą od połowy zakresu klamki o ile biorą dobrze .Nie chciałbym jednak sytuacji kiedy podczas jazdy zaczne hamować a klamaka zatrzyma się na manetce, ja natomiast na samochodzie lampie czy w rowie bo hamulce nie zadziałają .
Avatar użytkownika
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 października 2016, o 13:28

Re: Upgrade zacisków hamulcowych ZX10r 04-07 i ZX6r 05-06

przez cbrxx » 2 listopada 2016, o 20:05

witam
miałem ten sam problem w moim moto ZX10 z 2006 roku
same przewody w oplocie nie pomogły, zalałem MOTUL 5.1 odpowietrzane kilka razy i dalej nic,
kipiłem zaciski od zx14 - zzr1400 i wstawiłem do moto + płyn MOTUL 5.1 i jest o niebo lepiej
klamka przy ostrym chamowaniu idzie maksymalnie do połowy o nie jak wcześniej aż do kierownicy!!!!
zaczyna hamować po delikatnym naciśnięciu 3-4mm wcześniej było z 1,5cm!
hamulce są teraz SUPER - JAKBY INNE MOTO!!!
naprawde było warto kupić zaciski NISSIN...
pamiętaj że do zacisków NISSIN idą inne klocki hamulcowe niż do TOKICO.
Na przyszły sezon kupuje klocki EBC FA417/4HH i myślę że będzie jeszcze lepiej - będą bardziej ogresywne.

nic nie przerabiałem jeśli chodzi o mocowanie , wszystko pasowało
naprawde warto zainwestować
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, o 12:47
Lokalizacja: w-m

Re: Upgrade zacisków hamulcowych ZX10r 04-07 i ZX6r 05-06

przez Azok » 23 lutego 2017, o 13:50

Zaciski już kupiłem zreszta bardzo ładne , teraz tylko tak jak piszesz jeszcze klocki i wszystko poskaldac do kupy . Na przyszły sezon może zmienię oplot na stalowy ale to jeszcze się zobaczy po tym jak teraz się bedą sprawować te hamulce.
Avatar użytkownika
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 października 2016, o 13:28

Re: Upgrade zacisków hamulcowych ZX10r 04-07 i ZX6r 05-06

przez Azok » 12 kwietnia 2017, o 12:31

Cześć własnie wymieniłem oryginalne zaciski Tokico na Nissiny i klocki na SBS 838HS . Róznica jest kolosalna nie ten motocykl, nie wiem czemu w ZX6r i ZX14 zdecydowali sie na Nissina a w ZX10r zastosowali Tokico. Nissiny biora od poczatku ledwo musne klamke a już motocykl hamuje w tamtych mimo dobrych klocków , zmiany płynu i odpowietrzeniu hamulce były cienkie. Cos w tym konkretnym zestawieniu nie gra bo w sumie w innych motocyklach z Tokico nie słyszałem żeby ludzie narzekali.

Wszystkim którzy sie zastanawiaja nad wyminą to serdecznie polecam. Cała operacja kosztowała mnie 720 zł , zaciski od ZX14 z 2007 roku kosztowały mnie 400 zł z przesyłka na allegro stan idealny., komplet klocklów 320 zł SBS 838HS . Wymiana 1 do 1 czyli odkrecasz stare przyktręcasz nowe. Jedyny minus to to ze przewody troche za długie . W Tokico przewody montuje sie na srodku a w Nissinach u góry zacisku stąd przewód biegnący od zacisku do zacisku nie lezy ładnie na błotniku w uchwytach. Ja go tymczasowo spiałem trytytką z tym od pompy bo i tak tego nie widać tego za bardzo . W planach wymiana na metalowy oplot to się zrobi ładniej, W gorszym przypadku zamówie przewód od ZX14 oryginalny bo tez powinen pasować a już teraz hamulce działają super wiec lipy nie będzie .
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 października 2016, o 13:28

Re: Upgrade zacisków hamulcowych ZX10r 04-07 i ZX6r 05-06

przez bartek1608 » 21 lipca 2018, o 17:34

Siemka to jakie zaciski byscie polecali do zx6 2005 2006r bo się zastanawiam nad tymi z sc57 ewentualnie wymienić pompę chyba że wymiana zacisków sama pomoże??
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 12:48
Lokalizacja: internetu


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości