Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motocykla

Ogólne rozmowy o motocyklach...

Moderator: michu

Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motocykla

przez Adamus » 29 sierpnia 2009, o 21:33

witam forumowiczów!!! tak jak w temacie prosze o porady na co patrzec kupujac motocykl a w szczególnosci kawasaki? dopiero zaczynam przygode z wiekszym motocyklem. Ogólnie jakie były malowania roczników? Zaczałem przegladac oferty jest tego masa tylko żeby nie kupić jakiegoś strucla :) z góry dzieki pozdro[/quote]
Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2012, o 22:18 przez Adamus, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 sierpnia 2009, o 20:39
Lokalizacja: Le

przez koliber » 29 sierpnia 2009, o 21:44

jesli chodzi o malowania to TU masz wszystko co potrzeba

odnosnie konkretnie zx6r to polecam tez TEN artykul

a co do tego na co patrzec przy kupnie to polecam TO
Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2012, o 22:57 przez koliber, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29 lutego 2008, o 01:36
Lokalizacja: 3miasto

przez kamil » 29 sierpnia 2009, o 22:46

Adamus, patrz zeby jezdzil prosto, byl w miare prosty(zeby np. kiera nie latała przy hamowaniu bo to znaczy ze ma tarcze "zwichrowane") , zeby w silonku nic nie stukalo, nie mial starych gum(powyzej 4lat) i do szczescia nie jest wiecej potrzebne :mrgreen:
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez kaszub » 30 sierpnia 2009, o 00:31

ja to fachowcem nie jestem ale patrzałem na wszystko w ścigaczach można sprawdzić np.plastiki wszystkie są oznakowane numerami wszystkie muszą mięć te same numery jak jakiś ma inny to znaczy że był uszkodzony dlaczego już jest pytanie dokumentacja przebiegu czy nie cofany wygląd zewnętrzny czy rama nie pęknięta szukać no wszystko czy wycieki niema przejechać się nim co najmniej z 30km czy nie ma stuków czy nie był malowany można poznać po kolorze czy dany model miał takie malowanie czy ma wszystkie naklejki tam gdzie powinne być czy nie brakuje jakaś lub w innym kolorze jest itp ;-)
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez kamil » 30 sierpnia 2009, o 00:48

tomasz220580 napisał(a):numerami wszystkie muszą mięć te same numery

powaznie?? jak np prawy boczek ma inny nr niz lewy, to znaczy ze jest z innego szpeja?? bo ja myslalem, ze to to nr katologowy czesci :lol:
Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2012, o 22:21 przez kamil, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez kaszub » 30 sierpnia 2009, o 00:55

kamil_en, - to poczytaj sobie z czym mają się numery zgadzać ;-) :-P
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

kupno motocykla

przez Pi » 6 grudnia 2009, o 11:47

Ja się wiążę z takim problemem...

podczas kupowania używanej maszyny, na co warto zwrócic uwage w czasie oględzin? tak, żeby nie zoorientowac się co to za moto, i nie kupic przypadkiem jakiejś padaczki.
 
Posty: 297
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, o 09:09
Lokalizacja: Zielonowo/Pozna

przez marek760i » 6 grudnia 2009, o 12:01

najwazniejsze nie napalać sie, bo jak sie napalisz to pizda zimna i nikt cie nie odwiedzie od popełnienia głupoty
najlepiej zrobić sibie liste w podpunktach
np; pierwsze wrazenie
potem stan lakieru
nastepnie poogladac rame
równiez plastiki czy nie lepione
wszystko dokładnie oglądasz
itd itd
wiadomo na takie pierdoly jak opony czy oleje nie patrzymy bo to zawsze trzeba liczyc do wymiany,
puźniej rozpatrujesz wszyskie za i przeciw i podejmujesz decyzje
ale zawsze zachowujemy zimna krew, bo jak nas poniesie ułanska fantazja to dupa zbita
 
Posty: 713
Dołączył(a): 15 listopada 2008, o 22:06
Lokalizacja: OGL

przez rat » 6 grudnia 2009, o 13:07

patrz na newralgiczne punkty, ktore zawsze pierwsze uszkadzaja sie przy glebie- typu, klamki, koncowki kierownicy, lagi w ogolicach oski, podnozki i dzwidnei kolo podnozkow, wydech, listerka. no wiadomo jeszcze dekle silnika, stan plastikow, owiewek. ja tez patrze na połke, bo wiadomo od kluczykow sie wyciera tam- przy 20 tys napewno nie ebdzie nowka, wyrarcia kolo podnozkow- od butow. wprawdz czy lagi nie ciekna- pouzywaj, podociskaj lagi i sprawdz potem czy palcem czy nie ma oleju na goleni. mozesz odkrecic bak- zazwyczaj to kwestia 1-2 srubek, obejzyj rame i silnik od gory. do tego sprawdz czy lagi sa rowne czy sruby na deklach nie byly odkrecany, przy owiewkach, sruby na oskach- bo wiadomo jak moto ma 10tys przebiegu to na tylen osce sroba nie bedzie specjalnie porysowana. no i wiadomo przejedz sie czy silnik specjalnie nie rzęzi, rozpedz sie do min 70 km/h mozesz nawet 100 i pusc kiere czy prosto jedzie. jak cos mi sie przypomnie to powiem, no sprawdz czy na kierownicy nie ma luzow, na lozyskach. sprawdz dzialanie ukladow typu hamulce, oraz sprawdz wytarcie tarcz hamulcowych. jak moto nawet ma 20 tys przelotu to nie bedzie na przy rancie tarczy garbu. no i to co napisal marek powyzej
 
Posty: 941
Dołączył(a): 20 lutego 2008, o 18:37
Lokalizacja: S

przez Pi » 6 grudnia 2009, o 13:13

dziękowac Panowie



[ Dodano: 6 Grudzień 2009, 15:25 ]
a żeby sprawdzic silnik?

słyszałem, ze należy normanie rozgrzac go, i później na rozgrzanym silniku, gaz opór do odcięcia i przyłożyc coś do tłumika i zobaczyc czy nie pluje olejem. dobry patent?
Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2012, o 22:56 przez Pi, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 297
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, o 09:09
Lokalizacja: Zielonowo/Pozna

przez Slesz » 6 grudnia 2009, o 19:06

jak nie dostaniesz w zęby od właściciela, że kręcisz mu moto do odcinki, to jakiś sposób jest... ;-) tylko nie wiem do końca czemu ma służyć...

pamiętaj żeby sprawdzić kompletność dokumentów, bo nie jeden poległ w walce z urzędami. a nerwów na to szkoda, choćnby nie wiem jak się moto rewelacyjnie prezentowało.
sprawdź czy ma więcej niż jeden kluczyk.
jak ma centralkę, to sprawdz czy koło nie bije jak nim pokręcisz. czy felga prosta.
czy tarcze hamulcowe bez wyrzłobień.

jedź z kimś,
jak nie masz kogoś, kto się zna, to bierz nawet kogoś kto się nie zna - zawsze 2 pary oczu to nie jedna.
sprawdź działanie wszystkich przycisków na kierownicy, światła, kierunki, stop.

naciąg i zużycie łańcucha - na tylnej zębatce łapiesz łańcuch i odciągasz do tyłu, patrząc czy odchodzi od zębatki.
ale w kilku położeniach - bo może mieć nierównomierne wycięgniety.
zużycie zębów na zębatkach.

najlepiej zrób sobie listę i sprawdzaj wszystko po kolei.
wez latarkę, zawsze się przydaje.

sprawdź w manualu/necie ile moto powinno mieć wymiaru między osiami, weźm miarkę i sprawdź.
posadz kogoś i sprawdź czy jest prosty w osi.

otwórz bak, sprawdź czy w przy wlewie nie przebija się inny kolor lakieru, bo tam trudno pomalować i czasem widać że był malowanko.

lista:
- dokumenty
- pochodzenie
- przegląd
- naprawy poprzedniego własciciela
- koła/opony
- lakier
- klamki, zegary, stopki
- licznik, elektryka, kierunki
- napęd
- wydech
- silnik
- zawieszenie
- hamulce/wycieki/klocki/tarcze
- bak/kranik (w Zecie nie masz kranika) :mrgreen:
więcej grzechów nie pamiętam
 
Posty: 393
Dołączył(a): 11 lutego 2008, o 22:58
Lokalizacja: Krzy

przez gelo_er 5 » 7 grudnia 2009, o 15:58

Jak mówi marek760i nie napalać sie to pierwsza sprawa a wtedy zwrocisz uwage na wszystko. Ja przy kupnie staram sie zwrocic uwage na orginalosc . Jak moto jest bez wiesniackich przerobek to mozna wnioskowac ze moglo byc nie walone albo nie mocno. Bo trzeba rozgraniczyc motocykle rozjebane od blebionych
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 października 2007, o 21:24
Lokalizacja: Sitawka / Bialystok

przez rat » 7 grudnia 2009, o 16:16

jak moto mialo nie wielka glebe, kilka rysek na deklu czy komienie to o niczym nie swiadczy, mozna taniej kupic. najwazniejesze czy lagi proste, rama. no i nie zapomnij obejzec ramy, czy to glowke ramy, a jak sciagniesz bak to reszte, sprawdzaj czy nie malowana, czy nie ma dziwnych odcieni lakieru, jakies podejzane spawy, no i czy nie widac gdzies peknieć. nie zapomnij sprawdzic numerow :P na ramie z tego co wiem sa 2 numery- jedne wybite pionowo na glowce ramy. czesto tego nie widac bo sa tam kable, linki itp. ale sprawdz czy wygladaja naturalnie, a druga to blaszka umieszczona zazwyczaj w widocznym miejscu. nr silnika mniej istotny, ale tez warto sprawdzic :)
 
Posty: 941
Dołączył(a): 20 lutego 2008, o 18:37
Lokalizacja: S

przez Katsumoto » 8 grudnia 2009, o 04:12

Takze PIĄTY patrzc 3 razy zanim kupisz. Choć pewnie tak jak mnie nie nie da gwarancji ze potem jakies gowno sie nie pojawi Patrz na brakujace kolki w oweiewkach zuzycie srub od czestego skrecania i wykrecania oraz czy wszystkie sa seryjne bo u mnie nie byly.....
Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2012, o 22:56 przez Katsumoto, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 202
Dołączył(a): 3 czerwca 2008, o 00:52
Lokalizacja: GWE

przez rat » 8 grudnia 2009, o 13:05

ja jak szukalem moto to nigdy nie patrzylem na okazje, bo nikt normalny nie oddaje dobrego moto za grosze.
 
Posty: 941
Dołączył(a): 20 lutego 2008, o 18:37
Lokalizacja: S

przez huragan » 3 kwietnia 2012, o 19:41

Elo:) Zwróć uwagę narame żeby niebyła krzywa czy łamana i pospawana, po przejażdżce bedziesz troche mądry, ale całkowitą pewność da ci jedynie pomiar fachowym narzędziem, geometrycznie albo lepiej laserem, lagi - czy podczas jazdy możesz normalnie skręcać prawo lewo czy po puszczeniu kierownicy koń idzie prosto, czy amortyzatory nie ciekną jaki jest stan metalu na ladze? czy niema wżer, śladów rdzy albo innych wykwitów, z obserwacji stanu podnóżków bedziesz wiedział czy niski przebieg oferowany wogłoszeniu jest prawdziwy czy jednak było wiecej jeżdżone. Podobnie należałoby sprawdzić stan wszystkich podzespołów jednak jest tego dość dużo, najlepiej postaw browara, obiad, dziewczyne koledze, który kuma mechanike i zabierz go zesobą, niech wprawnym okiem analityka rozbierze na czynniki pierwsze obiekt twych westchnień. Bardzo ważne jest oczywiście również pierwsze wrażenie, czy wszystko pasuje dosiebie owiewki kolor? bo jak kazda częśc z innej parafii to podejrzane:) - tu może jednak handlarz łatwo i prostymi zabiegami wprowadzić w błąd neofitę motocyklowego dlatego najistotniejsze chyba będzie odpalić moto i posłuchać jak bije jego serce, a potem odbyć jazde próbną - tu megaprzydatny jest doswiadczony kolega, który umie oddzielić ziarno od plew.. hehe ale pewnie już to wszystko wiesz!
Roczniki od 2005 wzwyż? one chyba niemają słabych stron:)
 
Posty: 328
Dołączył(a): 16 grudnia 2011, o 04:06
Lokalizacja: ZS

przez front247 » 5 kwietnia 2012, o 16:42

jest jedna zasada przy kupnie jesli to pierwszy moto lub drugi (przeskok jakosciowy w góre)-NIE JARAĆ SIE
To jest taka cholerna pułapka i co najgorsze nie ma zbytnio rady na nią. Sam nieraz widziałem swieżaka co kupuje pierwsze moto,rozwaznosc sie konczy wtedy gdy zobaczymy sprzeta na zywo,wiem po sobie ...natomiast otrzezwienie przychodzi mniej wiecej po 2-4 tygodniach i wtedy juz moto może nie podobać się az tak i nie być w az tak dobrym stanie.Wiem po sobie a doswiadczyłem tego bolesnie.
Dlatego oprócz sprawdzenia wszystkich normalnych rzeczy przy kupnie(stan tech.) polecam zabrać kogokolwiek ,kto popatrzy trzezwym okiem.
Moim zdaniem w motocyklach japonskich poza ewidentnymi minami silniki nawet 10-15 sztuk sa w porządku.Przyjrzec warto się jedynie ramie . Natomiast co istotne ,czesto ludzie sprzedaja w Polsce sprzety ,,wyeksplatowane,, tzn. opony ze starymi DOT-ami,kwadratowe dojechane,hamulce ,napęd,płyny..takie rzeczy najczesciej sie macha ręka jako ze ,,aaa to se juz tam wymienie,, a po miesiącu wychodzi ze trzeba wyłozyc 2 tysiaczki i juz dolina...takze zwracaj na to uwage .

Często porysowany tłumik to cos na co sie nie patrzy na poczatku a po miesiacu człowiek sie wkurwia bo sobie wypieścił moto i chciałby miec ładny tłumik a tu lipa..potem sie zaczyna polerowanie albo kupno akcesoryjnych a to znów nie mały wydatek.
Pisze to z własnego doświadczenia bo stan tech. to jedno a stan wizualny tez jest wazny,lub wazny sie dla nas staje miesiąc po kupnie jak juz pierwsze podjaranie minie:)
Nieraz są ,,okazje ,, cenowe moto jest w porzadku ,ale tu cos -tam coś...i potem się robi parę tysiecy...

Także jarać się w łóżku a przy kupnie trzeżwe i zimne oko jak mawiał klasyk:)
 
Posty: 237
Dołączył(a): 6 września 2009, o 07:42
Lokalizacja: zielona g

przez 636 » 5 kwietnia 2012, o 23:02

Obrazek
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez DagmaraT » 15 stycznia 2013, o 21:42

Nie wiem, czy dobry temat. Myślę, że będzie to przydatne ludziom, którzy przymierzają się do kupna motocykla z Anglii. Podesłał mi to kolega z innego forum. Ja się dowiedziałam, że moja Kasia ma oryginalny przebieg.
witam
w związku z moim zakupem( F4i z UK) poszperałem troszke na necie i znalazłem ciekawą stronkę z MOTem( coś w rodzaju badania technicznego)
otóż w UK przeprowadzany jest corocznie i o czym nie każdy wie-przechowuje się go w komputerowej bazie danych wraz z pozostałymi badaniami, jakie przeszedł dany, konkretny motocykl
wpisując w rubrykę "Vehicle registration mark from number plate" numer rejestracyjny pojazdu( jaki miał w UK) i numer badania MOT "MOT test number from VT20 MOT Test Certificate..." pokazuje się nam cała historia przeprowadzanego MOTu w UK
po co to napisałem?
otóż mając jakikolwiek numer MOTu z naszego motocykl,bądź tego którego chcemy zakupić możemy sprawdzić wiarygodność przebiegu i ocenić czy sprzedawca chce nas "wykołować"
myślęm że sporo "sprzedawców i ich okazje" nie wiedzą nic o istnieniu takiej bazy

http://www.motinfo.gov.uk/internet/html/home.html

powyżej link do stronk
 
Posty: 70
Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 01:32
Lokalizacja: Turek

przez rau3000 » 16 stycznia 2013, o 20:54

odsyłam do check listy którą zrobiłem, za pomoca której nie powinieneś zapomnieć o sprawdzeniu czegokolwiek

http://chomikuj.pl/rau3000/kontrola+tec ... 07422.docx
 
Posty: 415
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
Lokalizacja: prudnik

przez baxiorr » 17 stycznia 2013, o 15:27

przy silniku proponuje jeszcze dopisać, aby zagrzać go do temperatury włączenia się wentylatora. Co by niespodzianek nie było..
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez rau3000 » 17 stycznia 2013, o 23:02

ooo to to to, faktycznie bardzo istotna informacja ;-)
 
Posty: 415
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
Lokalizacja: prudnik

przez huragan » 1 marca 2015, o 13:37

636, nie widać coś Twojego skana, chyba że to tylko u mnie, nawszelki wrzucam jeszcze raz:

Obrazek
 
Posty: 328
Dołączył(a): 16 grudnia 2011, o 04:06
Lokalizacja: ZS

Re: Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motoc

przez dr_ » 28 maja 2015, o 20:30

Na co zwrócić szczególną uwagę w zakupie ZX6R 2008 ?


Według specyfikacji znalezionej w sieci odcien zielony z 2008 roku powinien wyglądać tak:

http://images70.fotosik.pl/925/2729b67cea524763gen.jpg

a spotykam w ogłoszeniach motocykle wystawione jako rocznik 2008 w poniższym malowaniu ( które obowiązywało w 2007 )
Czy to możliwe? Czym to jest spowodowane

http://images67.fotosik.pl/927/75292f42f24480b4gen.jpg
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 maja 2015, o 13:35

Re: Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motoc

przez rau3000 » 29 maja 2015, o 09:03

W innych krajach często jako datę produkcji podaje się datę sprzedaży, a jak motocykl przychodzi do Polonii to w urzędzie nie zwracają na to uwagi i wpisują w dowodzie rok produkcji który defacto jest rokiem sprzedaży. Tak więc jak moto był wyprodukowany w 2007r. a sprzedany w 2008r. przyjechał do nas i ma klepnięte w dowodzie rok produkcji 2008. ot cała tajemnica
 
Posty: 415
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
Lokalizacja: prudnik

Re: Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motoc

przez dr_ » 29 maja 2015, o 19:34

tak myslalem ze to moze tak wlasnie wygladac...

Ktoś jeszcze podpowie na co zwrócic szczegolna uwage kupujac ZX6R z 2008 roku ?
W niedziele jade kupic motocykl i niestety nie mam mozliwosci zabrania nikogo kto sie na tym zna a serwis nie wchodzi w gre
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 maja 2015, o 13:35

Re: Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motoc

przez brygi15 » 30 maja 2015, o 11:34

Po kupnie kawy właśnie p8f dowiedziałem się że uszczelka pod pokrywą zaworów lubi się pocić. Było tak też u mnie ale ko kilku tysiącach kilometrów nie musiałem dolewać oleju. uszczelka już jest wymieniona a stara była sparciała. Przebieg u mnie to 23tys. Nie wiem czy u wszystkich tak jest ale u mnie linka sprzęgła zaczęła pękać miesiąc po kupnie. zerknij też na klocki z przodu bo jest ich aż 8... może to trochę kosztować chociaż nie orientowałem się. A jak są nówki to lepiej dowiedz się jakiej firmy bo jak są twarde to będzie zużywała się tarcza podczas hamowania a nie klocki.
 
Posty: 70
Dołączył(a): 27 kwietnia 2014, o 08:59
Lokalizacja: radzy

Re: Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motoc

przez Lukaszffm12 » 3 sierpnia 2015, o 21:39

Siemanko kupiłem kawasaki zx10r 3 gen które nie posiada wyłącznika od świateł jak przekręcę stacyjkę to pali sie postojowka a jak zapalę stacyjkę to włączają sie krótkie . Mój kolega tak ma w f4i sporcie którego sprowadził z Ameryki czy moja kawa tez jest z Ameryki ? Czy u was tez tak jest ?
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 lipca 2015, o 19:07

Re: Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motoc

przez arek-ninja » 3 sierpnia 2015, o 21:44

ja mam zx10r 2 gen i też świecą po przekręceniu kluczyka :P... to nie ameryka tylko większość nowszych motocykli tak ma. A jak odpalisz to się światła mijania zapalają i można je zgasić tylko przekręcając kluczyk. ;)
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 kwietnia 2015, o 07:54

Re: Kupno motocykla - na co zwrócić uwagę przy zakupie motoc

przez AdamSsS » 3 sierpnia 2015, o 22:34

Z tego co kojarzę był to jedne z wymogów homologacyjnych i już od 03 r a czasem i wcześniej już montowali elektrykę bez możliwości samodzielnego włączania i gaszenia świateł .
W ramach wymogó bezpieczeństwa na drodze dal jednośladów powyżej 50ccm
 
Posty: 781
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron