Wszystko na temat ER

Ogólne rozmowy o motocyklach...

Moderator: michu

przez Malcolm » 30 maja 2013, o 10:03

Moim zdaniem jest ewidentny spadek mocny podczas jazdy z pasażerem:) dodatkowo jak ktoś wyżej wspomniał, co chwile czujesz lądowanie na swoich plecach, a jeżeli sam jesteś dość wysoki to na pewno będziesz narzekał na brak miejsca.

To tyle jeżeli chodzi o wady, cała reszta jak najbardziej w porządku :lol:
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 stycznia 2011, o 00:47
Lokalizacja: Waw

przez quest6 » 30 maja 2013, o 11:27

Malcolm napisał(a):Moim zdaniem jest ewidentny spadek mocny podczas jazdy z pasażerem:)


Może ja nie odczuwam tak bardzo bo jestem dość lekki, a i osoby które woziłem, nie przekraczały 70 kg ;)
 
Posty: 29
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, o 02:36
Lokalizacja: Krak

przez unearth » 30 maja 2013, o 12:08

Wedug mnie też czuć, że się jedzie z pasażerem lecz oczywiście motocykl dalej dobrze przyspiesza i hamuje. Co do tych wibracji w pierwszych rocznikach to według mnie są one odzuwalne tylko na 1 i 2 biegu przy obrotach ponad 6 rpm. Na kolejnych jakoś tego dyskomfortu nie doświadczam
 
Posty: 51
Dołączył(a): 13 kwietnia 2012, o 22:25

przez Marjan » 30 maja 2013, o 13:50

Co do jazdy z pasażerem to mam sporo doświadczenia bo kilka osób już ze mną śmigało, ja ważę około 90kg, z plecakiem o wadzę z ubiorem do 70kg to dla mnie lajt jest, nie odczuwam tego za mocno ani poprzez zawias ani silnik. 70-90kg czuć już opóźnienie w przyspieszaniu, zawias na dołkach też potrafi dobić. Wersja hardcore wziąłem mojego kumpla o wadze 130kg, wielki tur po siłowni, to koło z gazu to nawet na 3 by chyba ogarnął ale już widać wyraźnie spadek mocy. Należy zaznaczyć że konstrukcja i filozofia silnika jest taka że w średnim zakresie obrotów masz całkiem sporo Nm i KM dlatego aż tak bardzo nie czujesz tego w normalnej jeździe jak np. czuł byś to w rzędowych 4-garze o pojemności 600, mowa o średnim zakresie obrotów. subiektywne odczucie jest takie że kiedy jeździłem nową CBR 600f która ma chyba coś koło 100km to wydawało mi się że to padaka. Odnośnie hamowania silnikiem to po części prawda ale odpowiednio operując gazem można to wyeliminować w normalnej jeździe, czyli najpierw delikatnie dodajesz gazu napinasz łańcuch i powoli odejmujesz na początku i nie szarpie wtedy, ale hamować to hamuje mocno. Jeździłem ostatnio co prawda F 2007 i 2009 i jednak czuć różnicę w wykonaniu, z kolei wydawało mi się że 07 była bardziej narwana niż 09, może niższa masa nie wiem...jeżeli stać Cie to lepiej zawsze nowszą wersję kupić bo łatwiej będziesz miał sprzedać zawsze.

Motor generalnie jest świetny, uniwersalny, można pojechać z plecaczkiem w jakaś traskę i można się powygłupiać w mieście. Z racji na dużego kopa w niskim i średnim zakresie obrotów możesz wiele 600 w normalnej jeździe po mieście zostawić z tyłu, oczywiście jak chłopaki na plastikach wejdą powyżej 12tyś na 2-ójce to to wtedy już cienko się robi:D
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez dask190 » 8 czerwca 2013, o 15:48

Dziekuje za wasze opinie, bardzo mi pomogły i myślę że jestem już zdecydowany na ten motocykl będę się starał kupić 2009r. ale jeśli się nie uda to nie będe płakał ;) puki co jeszcze troszkę czasu minie niczym uzbieram pieniądzie.

Pozdrawiam
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 07:37

przez Kazi » 19 czerwca 2013, o 22:04

Witam wszystkich posiadaczy er6 (i nie tylko) =)
Od tygodnia jestem szczęśliwą posiadaczką tego modelu w golasie rocznik 2006. Zastanawiam się nad stalowymi oplotami hamulców (mam nadzieje, że dobrze napisałam :P) , wyczytałam w temacie, że ktoś kiedyś zakładał tudzież miał w zamiarze, ale nie znalazłam info czy rzeczywiście czuć różnicę i czy warto inwestować. Dla mnie osobiście to są spowalniacze a nie hamulce w porównaniu z FZ6, którą miałam okazję się przejechać :P Także jeżeli ktoś takowe posiada prosiłabym o opinię :) Drugą sprawą gdzie potrzebowałabym Waszej porady są gmole tudzież crash pady. Nie chcę tu debatować co lepsze, bo zdania będą podzielone. Interesuje mnie bardziej jakie gmole (w sensie kształtu) najlepiej zrobić i gdzie powinny być zaczepione. Odnośnie crashy mam pytanko czy kształt ma duże znaczenie? z tego co zdążyłam się zorientować, są takie jakby okrągłe lub prostokątne, i gdzie je najlepiej zamieścić? Czy ktoś może ma zamontowane któreś z wyżej wymienionych ustrojstw i cykną by mi fotkę? :>
Przetrzepałam forum odnośnie tych rzeczy ale nie znalazłam żadnego info dlatego pytam.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 listopada 2012, o 11:59
Lokalizacja: Gda

przez squarek » 19 czerwca 2013, o 23:55

Ja mam u siebie stalowy oplot z przodu. Powiem tak, hamulce u mnie działają bardzo dobrze, zero zastrzeżeń. Niestety nie wiem jak w tym motocyklu jest ze standardowymi przewodami, takie już kupiłem. Natomiast porównując do innych motocykli co stalowego oplotu nie mają to jest wyczuwalna różnica.

A co do crashpadów to ja co prawda mam wersję F i u mnie są zamontowane w taki sposób crashe Puiga.

Obrazek
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 marca 2012, o 22:54
Lokalizacja: Warszawa

przez Kazi » 20 czerwca 2013, o 09:58

dzięki za info i fotkę : )
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 listopada 2012, o 11:59
Lokalizacja: Gda

przez quest6 » 20 czerwca 2013, o 13:01

Kaziątko napisał(a): Dla mnie osobiście to są spowalniacze a nie hamulce w porównaniu z FZ6, którą miałam okazję się przejechać :P

Ja mam zwykłe przewody i moje hamulce działają wyśmienicie, trzeba do nich trochę wyczucia, w pierwszym tygodniu jazdy miałem takie same odczucia jak Ty (że słabo hamują)
Kaziątko napisał(a): Drugą sprawą gdzie potrzebowałabym Waszej porady są gmole tudzież crash pady. Nie chcę tu debatować co lepsze, bo zdania będą podzielone. Interesuje mnie bardziej jakie gmole (w sensie kształtu) najlepiej zrobić i gdzie powinny być zaczepione. Odnośnie crashy mam pytanko czy kształt ma duże znaczenie?


Widziałem już najróżniejsze, ja mam oryginalne od Kawasaki ( są prostokątne) i moim skromnym zdaniem ekstra się komponują, zawsze te okrągłe mimo, że mniejsze bardziej rzucały się w oczy (jakoś tak nie pasują mi do zadziornego wyglądu Er-ki) Tutaj fotka jak u mnie zamonotowane
Obrazek

A odnośnie pytania czy kształt ma znaczenie, to ciężko odpowiedzieć, musiałby się ktoś wypowiedzieć, kto miał przynajmniej dwa rodzaje i z obu na jego nieszczęście "skorzystał"...więc cięzko mi się wypowiadać, jak dla mnie mają póki co znaczenie wizualne i niech tak zostanie :)) Wolę nie sprawdzać skuteczności różnego rodzaju Crashów
 
Posty: 29
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, o 02:36
Lokalizacja: Krak

przez Coucz » 20 czerwca 2013, o 15:06

Mam pytanie odnośnie możliwości obniżenia ER6F/N, najlepiej z pominięciem modyfikacji skoku zawieszenia :) Jestem dosyć niski 160cm, a biorę pod możliwość kupno tego moto. Może ktoś z Was posiada obniżoną ER6?
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 czerwca 2013, o 15:35

przez Kazi » 20 czerwca 2013, o 16:13

dzięki :)

z hamulcami pewnie narazie się wstrzymam z braku funduszy (może przestaną mi przeszkadzać), aczkolwiek crashe albo gmole to konieczność więc muszę coś pokombinować z tym : P

Coucz - jestem Twojego wzrostu i bezproblemowo z nie obniżoną sobie daje radę ;]
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 listopada 2012, o 11:59
Lokalizacja: Gda

przez Coucz » 20 czerwca 2013, o 17:04

Kaziątko napisał(a):
Coucz - jestem Twojego wzrostu i bezproblemowo z nie obniżoną sobie daje radę ;]


:)))

A mógłbyś mi powiedzieć z którego roku masz model?
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 czerwca 2013, o 15:35

przez Kazi » 20 czerwca 2013, o 17:20

mOgłabym - 2006 ; )
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 listopada 2012, o 11:59
Lokalizacja: Gda

przez quest6 » 20 czerwca 2013, o 18:44

Coucz napisał(a):Mam pytanie odnośnie możliwości obniżenia ER6F/N, najlepiej z pominięciem modyfikacji skoku zawieszenia :) Jestem dosyć niski 160cm, a biorę pod możliwość kupno tego moto. Może ktoś z Was posiada obniżoną ER6?


Obniżając Er-ke moim zdaniem całe jego piękno zabijesz. Słyszałem kiedyś, że inne niskie osoby radzą sobie w ten sposób, że kupują akcesoryjne siedzenie z większym wcięciem, wtedy siedzi się może 3-4 cm niżej.

Kaziątko napisał(a):z hamulcami pewnie narazie się wstrzymam z braku funduszy (może przestaną mi przeszkadzać), aczkolwiek crashe albo gmole to konieczność więc muszę coś pokombinować z tym : P


Co do Gmoli, to zobacz sobie na allegro było ostatnio kilka wystawionych z gmolami właśnie, nie wygląda to moim zdaniem na żadnym moto atrakcyjnie, ale jasna sprawa...zmniejsza to w sposób znaczący ryzyko uszkodzenia plastików przy jakiejkolwiek nawet "parkingówce".
 
Posty: 29
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, o 02:36
Lokalizacja: Krak

przez Kazi » 20 czerwca 2013, o 21:12

miałam fotki świetnie zrobionych gmoli, tak wpasowane, że ich nie zauważyłam na pierwszy rzut oka ale komp mi je gdzieś zjadł i nie mam pojęcia co się z nimi stało : |
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 listopada 2012, o 11:59
Lokalizacja: Gda

przez Coucz » 20 czerwca 2013, o 21:17

Kaziątko napisał(a):mOgłabym - 2006 ; )


Pardon :oops:
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 czerwca 2013, o 15:35

przez Marjan » 7 września 2013, o 22:09

Hejka, ma ktoś w okolicach warszawy z Was ER 6f z jakimś wydechem całym akcesoryjnym np. akrapovic, zard, arrow, leo ? jeśli tak to proszę o info bo zbieram się do zakupu i bym podjechał moim aby zobaczyć jak to brzmi na serio, bo ja youtubie to nie widzę wielkiej różnicy.....Będę mega wdzięczny i Piwko też postawię :D
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez dawid_on » 3 stycznia 2014, o 22:44

Witam posiadaczy ERów. Mam 2 pytania: chciałbym dorobić kluczyk do moto, ale nie wiem czy ER6f z 2009 roku ma immobilizer? Drugie pytanie dotyczy odłączenia akumulatora, czy trzeba wprowadzać jakiś kod po ponownym podłaczeniu aku, tak jak w samochodach w przypadku radia? Z góry dzięki za info
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1 stycznia 2014, o 12:04

przez dacio7 » 4 stycznia 2014, o 22:58

Witam, pod koniec sezony pojawił sie jakis dziwny dzwiek ktory zlokalizowalem ze pochodzi z tłumika czy ktos wie co może byc przyczyna? Moto z 2007 roku i ma przejechane 16tys, nie wiem czy jest cos z tłumikiem czy cos innego? Sugestie mile widziane:-)


http://www.youtube.com/watch?v=IfgnDsi_EjI

Pozdrawiam

BTW: moge ładowac aku w motocyklu czy musze go wyjac?
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 stycznia 2014, o 21:16

przez Lady Walkiria » 4 marca 2014, o 16:06

Rozglądam się za oponami do mojej ERki. Bardzo często śmigam w dwie osoby więc pasowało by, żeby szybko się nie ulotniła. Raczej spokojna jazda, żadnego torowania, dzidowania itp. choć czasem są szybkie mocne winkle i składanie.

Co polecacie ?
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23 października 2012, o 14:47
Lokalizacja: Krak

przez mlodzian » 5 marca 2014, o 21:18

WItam. mam pytanie, nei dawno kupiłem moją Kawe i chce wymienić olej. jaki lejecie do swoich motrów? i ile wchodzi?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 lutego 2014, o 15:46
Lokalizacja: Krak

przez Lady Walkiria » 6 marca 2014, o 16:14

Książka podaje:
Recommended Engine Oil
Type: API SE, SF or SG
API SH, SJ or SL with JASO MA

Viscosity: SAE 10W-40

Capacity:
1.7 L (1.8 US qt) (when filter is not
removed)
1.9 L (2.0 US qt) (when filter is removed)
2.4 L (2.5 US qt)
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23 października 2012, o 14:47
Lokalizacja: Krak

przez adazie » 15 marca 2014, o 16:52

Lady Walkiria napisał(a):Rozglądam się za oponami do mojej ERki. Bardzo często śmigam w dwie osoby więc pasowało by, żeby szybko się nie ulotniła. Raczej spokojna jazda, żadnego torowania, dzidowania itp. choć czasem są szybkie mocne winkle i składanie.

Co polecacie ?


Ja kupiłem diablo strada pirelli i jest ok
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 czerwca 2008, o 07:09
Lokalizacja: myszk

przez Rudi30 » 15 marca 2014, o 22:51

Pamięta ktoś jakie są ciśnienia w oponach przód/tył z pasażerem i bez ?
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez kacus89 » 17 marca 2014, o 13:32

2,25 i 2,5 tyl bez pasazera to pamietam

pytanie z innej beczki, jakie crashpady polecicie do owiewkej Erki ?
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10 marca 2013, o 13:23
Lokalizacja: Sulej

przez dawid_on » 23 marca 2014, o 22:58

W marcowym magazynie Motormania jest artykuł o naszym motorku, testowany jest rocznik 2009
;-)
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1 stycznia 2014, o 12:04

przez Lady Walkiria » 25 marca 2014, o 20:37

adazie napisał(a):
Lady Walkiria napisał(a):Rozglądam się za oponami do mojej ERki. Bardzo często śmigam w dwie osoby więc pasowało by, żeby szybko się nie ulotniła. Raczej spokojna jazda, żadnego torowania, dzidowania itp. choć czasem są szybkie mocne winkle i składanie.

Co polecacie ?


Ja kupiłem diablo strada pirelli i jest ok

Koniec końców z braku komentarzy z Waszej strony (oprócz adazie), kupiłem Micheliny Power 2CT. Co prawda dopiero docieram, ale różnica do poprzednich Battlax'ów ogromna. Zdecydowanie polecam.
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23 października 2012, o 14:47
Lokalizacja: Krak

przez kacus89 » 27 marca 2014, o 13:01

zacne opony, tylko przetrzyj delikatnym papierem sciernym, ja zapomnialem i docieralem resztki silikonu na torze w bydgoszczy, smiesznie bylo sie uczyc zamykania opony, uslizg w pelnym pochyleniu to jest cooos :)
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10 marca 2013, o 13:23
Lokalizacja: Sulej

przez marcin_730 » 29 marca 2014, o 23:31

Witam, od kilku tygodni jestem właścicielem Er6f z 2009r właśnie szukam jakiś crash padów , co mogli byście polecić?
Kolejne pytanie, czy ktoś z was wymieniał mocowanie tablicy na krótkie? Znalazłem takie na alledrogo ale za 210zł :shock: macie jakąś tańszą opcje?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 1 grudnia 2012, o 10:35
Lokalizacja: Lubelskie

przez thomasp » 30 marca 2014, o 17:56

jak szukalem crashpadow do swojej to najlepiej wypadly PUIGa (jakosc do ceny), zamowilem i czekam na przesylke.
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 marca 2014, o 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości