Egzamin na A1

Prawo, jak zachować się na drodze, czego unikać, na co i na kogo zwracać uwagę....

Moderator: michu

Egzamin na A1

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 10:16

Witam.
Mam takie może dla was śmieszne pytanie no ale muszę... jak wygląd egzamin na prawko A1 na placu?
Jaka jest kolejność? Co po czy,?
Bo ten mój kursant mi to tak pokazał i wytłumaczył,że jutro mam egzamin a nadal za dobrze nie wiem jak to wygląda;/
Proszę pomóżcie, może jakiś filmik czy coś, byłbym bardzo wdzięczny;)
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez locked » 19 kwietnia 2010, o 10:26

Egzaminator na egzaminie powie Ci wszystko co i jak i w jakiej kolejności. Bez paniki ;) . Na A1 mysle ze jest podobnie jak na A ,
I. Przygotowanie się do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy.
II.Przeprowadzenie motocykla
III. Potem 5 razy "Ósemka" ,
IV. Slalom miedzy 5 pachołkami tam i z powrotem
V. Potem pojechałem na górke
VI. Hamowanie awaryjne
....dalej to na miasto
 
Posty: 219
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, o 12:21
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 10:46

Ad. 1: Co do tego stanu technicznego to słyszałem, że zawsze trzeba sprawdzić łańcuch? To prawda? i, że dalej to się losuje pytania na które trzeba odpowiedzieć, co wylosuje to na to odpowiem, chyba 2 pytania. To prawda? Ze wszystkiego nie sprawdzam
Ad. 2: To wiedziałem na szczęście;)
Ad. 3: Co do tego to po przeprowadzeniu moto to tam dalej jest jakaś kreska skąd zaczynam? I najpierw ósemka... ok;)
Ad. 4: -
Ad. 5: Tak ogólnie to to jest trasa jakoś wyznaczona, że ze slalomu na górkę?
Ad. 6: To tak mniej więcej wiem;)
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez ZenonBoski » 19 kwietnia 2010, o 11:01

egzaminator mówi jaka jest kolejność

spokowodza - nie spinaj się - będzie dobrze :-)

nie zapomnij tylko sprawdzić stopu - możesz poprosić egzaminatora lub kolegów o pomoc
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 11:07

Ok, ok;) Dzięki bardzo wam za pomoc;)
A jeszcze jedno, łańcuch jaki powinien mieć luz? Bo go zawsze trzeba sprawdzić... i ile?
3-4 cm? dobrze myślę? Czy inaczej?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez locked » 19 kwietnia 2010, o 11:08

ja zdawałem w sierpniu w tamtym roku i nie wiem czy sie cos zmeniło czy nie , ale sprawdzenie stanu technicznego to polegało na sprawdzeniu naciągu łańcucha, hamulców i ustawieniu lusterek.... co do tych pytan to chyba chodzi o dwa losowe elementy w motocyklu które trzeba wskazać(u mnie to było światło stopu i coś z olejem zwiazane gdzie sie zalewa i jak stan sie sprawdza).
U mnie w WORD nie było zadnych kresek, poprostu przeprowadziłem motocykl pare kroków i powiedział gosc ze ok wystarczy i pojechałem na ósemke. Wjazd w ósemke bedziesz mial wyznaczony przerywanymi liniami, taki kawałem około 1metra
Ad.4 -
Ad.5 Jak skończyłem slalom to sie zatrzymałem i gosciu mi powiedział ze krótkofalowke zebym na górke jechał(oczywiscie przed ruszeniem ogladasz sie za siebie lewo prawo i wtedy ruszasz). Na górke jedziesz tak zeby nie przeszkodzić innym na placu manewrowym. Egzaminator napewno powie jak przejechac tak bokiem bokiem zeby wszystkich ominac

[ Dodano: 19 Kwiecień 2010, 11:09 ]
łanuch podniesiesz do góry i powiesz ze dobry naciag. centymetrem przeciez mierzył nie bedziesz :]
 
Posty: 219
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, o 12:21
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

przez greak » 19 kwietnia 2010, o 11:19

nie zapomnij zapiąc kasu włączyć siwateł i tak jak pisał kolego stopu, łańcuch nie musisz sprawdzać tylko możesz wspomnieć jak sie go sprawdza, podobnie z olejem gdzie wlewamy i gdzie sprawdzamy. Jednak wszystko zależy od egzaminatora i zwyczajów panujących w WORD generalnie masz wszystko opisane przez kolegów

powodzenia
Ostatnio edytowano 19 kwietnia 2010, o 11:20 przez greak, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 332
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:47
Lokalizacja: Strzelce Kraje

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 11:19

No chodziło mi o te losowe elementy w moto;)

A właśni, na placu manewrowym gdzie mam się oglądać? jak ruszam muszę? przy wieździe na ósemkę? na ósemce? przy slalomie? górka? i zatrzymanie się w danym miejscu? Co i jak ? Gdzie i kiedy z tym oglądaniem się?;-)
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez greak » 19 kwietnia 2010, o 11:21

nie bardzo wiem o co CI chodzi o co pytasz ?

[ Dodano: 19 Kwiecień 2010, 11:23 ]
najważniejsze żebyś pytał egzaminatora a nie sam robił jakieś ruchy ktorych nie jestes pewien, na motocykl jest innaczej niż na samochód powiedzmy że jest inne podejście egzaminującego
 
Posty: 332
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:47
Lokalizacja: Strzelce Kraje

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 11:23

Sorki, trochę zamotałem... Chodzi mi o t, że na egzaminie na placu manewrowym w których miejscach muszę się oglądać lewo, prawo?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez locked » 19 kwietnia 2010, o 11:28

jak ruszasz to musisz sie obejrzec przez lewe i prawe ramie bo to tak jakbys właczał sie do ruchu no i zagladasz czy nie ma nic za toba z lewej i prawej strony. Ósemka to jest tak jaby skrzyzowanie i tutaj tez przejeżdzajac przez srodek ogladasz sie w strone w ktora bedziesz jechał(takie szybkie spojrzenie np. jak w lewo bedziesz zataczał łuk to przez lewe ramie jak w prawo to przez prawe) . Ja jak wyjechał z ósemki to sie zatrzymałem przed słupkami do slalomu i ponowne ruszenie to jest jakby właczenie sie do ruchu i spogladasz znowu za siebie lewo prawo no i ruszasz, i tutaj taka sama zasada zjeżdzasz w prawo to sie spogladasz w prawo i na odwrót( oczywiscie wszystko w czasie jazdy he ;) ) Wszystko dla bezpieczenstwa
 
Posty: 219
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, o 12:21
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 11:31

Ok rozumiem :-)
Czaje co z ósemką, ten slalom to tak jakbym pasy ruchu zmieniał i trzeba się obejrzeć czy jest pusty etc. ;-)

Ok myślę, że dam radę.
Jeszcze dziś bym zadzwonił do mojego instruktora żeby mnie wziął na plac jeszcze dzisiaj ale nie wiem co on na to...
Ostatnio edytowano 19 kwietnia 2010, o 11:41 przez kula, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez locked » 19 kwietnia 2010, o 11:33

ty jestes kursantem i do instruktora bys zadzwonił he he ;-) .. niech potłumaczy ci lepiej bo nie wiem czego on Ciebie uczył do tej pory przez te 20 godzin
 
Posty: 219
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, o 12:21
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 11:40

Już mi się myli :->
Ta u tego gościa to tak super nie jest ale teraz do niego dzwoniłem i mówił, że jednak pod koniec tygodnia będę zdawał bo coś tam się przedłużyło no i jeszcze mnie weźmie na plac i mi wszystko dokładnie powie co i jak :-)
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez michal__82 » 19 kwietnia 2010, o 11:57

locked napisał(a):Ósemka to jest tak jaby skrzyzowanie i tutaj tez przejeżdzajac przez srodek ogladasz sie w strone w ktora bedziesz jechał(takie szybkie spojrzenie np. jak w lewo bedziesz zataczał łuk to przez lewe ramie jak w prawo to przez prawe)


locked ja podobnie jak ty też zdawałem w sierpniu ;-) i egzaminator powiedział nam wyraźnie że 8 robimy tak jak nas uczyli na kursie bo z doświadczenia wiedział że jedna szkoła uczy aby robiąc 8 oglądać się tak jak pisałeś a druga uczy bez oglądania ;-)
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 września 2009, o 17:22
Lokalizacja: sosnowiec

przez MaTeJ » 19 kwietnia 2010, o 13:20

Do tego dochodzą jeszcze kierunkowskazy, najlepiej zapytać Egzaminatora czy trzeba używać czy nie ja pytałem i akurat nie musiałem,

kula napisał(a):pod koniec tygodnia będę zdawał bo coś tam się przedłużyło


?! Co może się przedłużyć, jeżeli termin egzaminu jest na dany dzień chyba, że na A1 jest inaczej jakoś.

Podsumowując jeszcze napisze, że w Poznaniu tam gdzie ja zdawałem Slalom jest przed ósemką robiąc slalom wjeżdżasz na ósemkę i wyjeżdżając również robisz slalom.
 
Posty: 129
Dołączył(a): 13 sierpnia 2008, o 15:39
Lokalizacja: Island

przez renpa1971 » 19 kwietnia 2010, o 16:40

na miescie uwazaj na sciezki rowerowe,wieksze dziury omijaj z kierunkowskazami,na placu jakie moto czy z wtryskiem czy bez(niewiem na jakim jezdziles)bo jak bez wtrysku to 8 na 2 biegu bez gazu zrobisz,a jak z wtryskiem jak nie jezdziles to 8 na 1 biegu bo wyjedziesz z lini,z ogladaniem sie w 8 i kierunki to spytac,nie wsiadaj na moto bez kasku zapietego tak zeby nie mogl ci palcy wlozyc pod pasek ;-)
1 naciag lancucha
2 stan oleju (jak wizjer) bez wizjera pokaz gdzie sie wlewa jak zapyta to olej silnikowy
3 kierunki przod, tyl
4 stop klamka ,nozka
5 oswietlenie rejestracji
6 swiatla drogowe ,mijania,pozycja
7 hamulec tylni,przod
8 stan plynu ham jak jest wyposazony w tarcze
9zlozenie stopki i przeprowadzenie do lini ,postawienie na stopce
10 jak kaze jechac to kask,rekawice,wsiasc na moto zlozyc stopke,ustawic lustra
11 na gorke
12 slalom pacholki
13 8 mozesz zrobic jedno podparcie jak zrobisz podparcie to od nowa 8 juz nie mozesz zrobic podparcia :-(
14 miasto(chyba stala trasa)
15 czekanie na wynik
16 lol na gebie
17 isc sie najebac :mrgreen:
18 2 tyg oczekiwania na papierek :-P
19 rura
Tyle odemnie ;-)
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez szymon1902 » 19 kwietnia 2010, o 19:02

egzaminator powie ci co i jak np sprawdzisz swiatla mijania i klakson
musisz sprawdzic lancuch mozesz naga go podniesc nastepnie pamietaj zeby w trakcie wykonywania osemki na srodku upewniac sie czy mozesz wykonac skret niby bzdura ale strasznie na to patrza przy slalomie tez upewnienie i nie chodzi mi o lusterka tylko wychylenie glowy do tylu to podstawowe podstawy zdawalem kilka tygodni temu wiec jak masz pytania to pisz na PW albo GG ale chyba wszystko tu jest opisane przez chlopakow
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 listopada 2009, o 11:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

przez kula » 19 kwietnia 2010, o 20:48

Ok ok;)
Dzięki wszystkim za te wyczerpujące pomoce;)
A co do tego przełożenia prawka na koniec tygodnia to dlatego, że mój instruktor zapomniał jakiegoś papierka zawieźć;/

RENPA Mam nadzieję, że te 16 i 17 będzie za pierwszym razem ;-)
a Co do 19- stki to będzie bardzo długa trasa :-D

ten mój instruktor to trochę taki je****ny frajer;/ Tak wali w piec czasem, że szok... ale wziął tylko 500 zł :mrgreen:
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez szymon1902 » 20 kwietnia 2010, o 18:56

to sie ciesz ja placilem 1050
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 listopada 2009, o 11:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

przez Bartollini » 20 kwietnia 2010, o 20:22

kula napisał(a):ten mój instruktor to trochę taki je****ny frajer;/ Tak wali w piec czasem,

chyba nie taki zły skoro jeszcze sam poleciał cię zapisać na egzamin...
powodzenia
 
Posty: 333
Dołączył(a): 18 marca 2009, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

przez Biniek » 20 kwietnia 2010, o 20:40

To czego on cie nauczyl :shock: ja jak szedlem na egzamin to wszystko mialem w malym paluszku :shock: Pamietaj, ze stan oleju sprawdza sie na motocyklu stojacym na kolach, przynajmniej to powiedz, bo jak nie powiesz to moze cie upierdolic. 8 na skrzyżowaniu rozgladasz sie lewo-prawo, na slalomie ja dawalem kierunki i ogladalem sie przez ramie. Jak bedziesz mial moto z tarcza z przodu na egzamie i bedzie sie czepial do dlugiego czasu hamowania to mow, ze miales moto z bebnami samymi na kursie i nie chciales przesadzic z hamowaniem, zeby sie nie wywalic. Ogolem pamietaj na miescie tez, zeby bylo widac ruch glowa jak sie patrzysz w lusterka, zeby egzaminator widzial, ze sie w nie patrzysz. Tyle ode mnie ;-)
 
Posty: 339
Dołączył(a): 3 maja 2009, o 13:13
Lokalizacja: Olsztyn/Gda

przez kula » 21 kwietnia 2010, o 00:15

dam radę ;-)
Dzięki wszystkim za informację :-)
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez Janban » 21 kwietnia 2010, o 14:04

Zdałem tdzień temu w Wawie.
Nic dodać nic ująć do tych komentarzy. I generalnie mnie sie nie czepiali. Co prawda ósemkę poprawiałem, .... ale sam byłem sobie winien bo jak machnał że już koniec bo 5 przejehcałem ...to zjeżdzając z ósemki przyciąłem po linii ciągłej z tej radości :D
Ale generalnie spoko luz :-)
Życzę powodzenia :-)
JB

[ Dodano: 21 Kwiecień 2010, 14:05 ]
Acha... I nie kazali mi na placu używać kierunkowskazów. Ale lepiej spytać sie Twojego egzaminatora.
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 października 2009, o 14:23
Lokalizacja: Warszawa

przez greak » 21 kwietnia 2010, o 17:07

gratulacje !!!
 
Posty: 332
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:47
Lokalizacja: Strzelce Kraje

przez kula » 30 kwietnia 2010, o 23:40

no i bez błędnie :-D
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 kwietnia 2010, o 10:03
Lokalizacja: Sad

przez renpa1971 » 3 maja 2010, o 20:07

kula, graty ;-)
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
cron