Nowe Prawo jazdy 2013
Moderator: michu
M.Pusz napisał(a):Dagmara... Ja zawsze trafiałem na tych złych ale jak już zobaczyli różowy blankiecik to się paszcze uśmiechały :mrgreen: miałem też kontrole z policją na motocyklach- i już było o czym pogadać :-D
Ten zły to wczoraj na mnie naskoczył i troszkę go zgasiłam, bo przerwał mi, kiedy mówiłam, więc kulturalnie mu na to odpowiedziałam, aby mi nie przerywał, ponieważ nie skończyłam swojej wypowiedzi. Ten się speszył, a drugi się uśmiechnął pod nosem. ;D
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 01:32
- Lokalizacja: Turek
KNIGHT RIDER napisał(a):miałem juz kontrole , naszczęście mam kategorie B wiec mam rabat 200zł :mrgreen: ale postanowiłem już nie zatrzymywać sie i nie gadać z tymi panami bo nie mili są :-P
a później pretensje że w plecy strzelają.
Ogólnie kara za brak prawa jazdy dane kategorii powinna być wysoka bardzo i coś tam się niby miało zmienić wraz z nowymi przepisami ale nie wiem jak to sie zakończyło.
- Posty: 317
- Dołączył(a): 23 czerwca 2011, o 19:32
- Lokalizacja: 12 km od Gdyni
hehe dziś były w TV wyniki egzaminów teoretycznych na prawo jazdy w nowym systemie maksymalna zdawalność w województwie to było coś ok. 14% !!!
szok. 32 pytania ze zbioru 1200 pytań najwięcej skarg na brak możliwości powrotu do pytania...
Będzie nowelizacja chyba, albo strajki - ale jaki to zastrzyk dla budżetu egzamin po 140 zł i non stop poprawki :)
szok. 32 pytania ze zbioru 1200 pytań najwięcej skarg na brak możliwości powrotu do pytania...
Będzie nowelizacja chyba, albo strajki - ale jaki to zastrzyk dla budżetu egzamin po 140 zł i non stop poprawki :)
- Posty: 89
- Dołączył(a): 12 grudnia 2012, o 23:06
- Lokalizacja: ...
patbaj, dla mnie na starych zasadach to było stresujące a teraz już całkiem przejeba&e. Pewnie że dla budżetu + powalone radary i nie wiadomo co jeszcze. Niezwykle motywujące do naśladowania ghost ridera bo to już nie jest dla jakiegoś wymyślonego bezpieczeństwa.
- Posty: 171
- Dołączył(a): 1 listopada 2011, o 19:11
- Lokalizacja: Mo
jako że dojrzałem do decyzji zrobienia prawa jazdy chciałem je zrobic w tym roku ale rząd zabrał mi taka mozliwośc ponieważ A można zrobić od 24 a ja mam 22 , a motocykl mam na kategorie : LICENJA PILOTA f16
P.S.
wyczytałem ostatnio ze Suzuki przygotowało oferte na kat. A2 w której jest pare większych motocykli w tym gsxr 600 (34km). pewnie będzie można taki motocykl kupić zarejestrować na kat A2 poczym odblokować i mieć 130km na kat A2.
P.S.
wyczytałem ostatnio ze Suzuki przygotowało oferte na kat. A2 w której jest pare większych motocykli w tym gsxr 600 (34km). pewnie będzie można taki motocykl kupić zarejestrować na kat A2 poczym odblokować i mieć 130km na kat A2.
- Posty: 63
- Dołączył(a): 15 grudnia 2012, o 13:55
- Posty: 63
- Dołączył(a): 15 grudnia 2012, o 13:55
- Posty: 31
- Dołączył(a): 22 marca 2008, o 20:53
- Lokalizacja: Mielec
Suzuki ma GSXR 600 z 34 KM dopuszczone do A2, można to przerobić podobno zmieniając tylko układ sterujący (jakieś tam kabelki itp) łatwe to to nie jest ale da się.
Jesli chodzi o Policję to na trasie nie ma jak sprawdzić, trzeba kierować na ekspertyzę do hamowni itp, ale w razie wypadku łooo
na 100% ubezpieczalnia będzie kierować na badanie, a prokurator posądzi o fałszerstwo...
i będzie nieprzyjemnie...
co do ceny to zablokowany kosztuje chyba tyle samo ile normalny coś ok 49 000
Jesli chodzi o Policję to na trasie nie ma jak sprawdzić, trzeba kierować na ekspertyzę do hamowni itp, ale w razie wypadku łooo
na 100% ubezpieczalnia będzie kierować na badanie, a prokurator posądzi o fałszerstwo...
i będzie nieprzyjemnie...
co do ceny to zablokowany kosztuje chyba tyle samo ile normalny coś ok 49 000
- Posty: 89
- Dołączył(a): 12 grudnia 2012, o 23:06
- Lokalizacja: ...
Motocykle z obniżoną mocą są normą u niemiaszków gdzie podobne przepisy funkcjonują od dawna. Mój kumpel sprowadził od Niemca GS500 zblokowanego do 34 KM, pośmigał na nim rok, potem w serwisie usunął przewężenia w dolocie i miał te katalogowe (chyba) 50 KM.
- Posty: 106
- Dołączył(a): 5 marca 2008, o 16:15
- Lokalizacja: wRock
DENAT napisał(a):(...) Pierwsza lepsza kontrola z prawkiem a2 na 600cm zakończy się sprawą sądową .
Nieprawda. A2 ogranicza prowadzenie motocykli o mocy do chyba 48KM. O pojemności nie ma nic mowy. Piszą tylko o rozkładzie mocy na masę motocykla.
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 01:32
- Lokalizacja: Turek
- Posty: 66
- Dołączył(a): 27 marca 2012, o 20:03
DagmaraT napisał(a):DENAT napisał(a):(...) Pierwsza lepsza kontrola z prawkiem a2 na 600cm zakończy się sprawą sądową .
Nieprawda. A2 ogranicza prowadzenie motocykli o mocy do chyba 48KM. O pojemności nie ma nic mowy. Piszą tylko o rozkładzie mocy na masę motocykla.
DENAT ma rację..jak również kolega wyżej:).
Zacytuje tekst ze styczniowego nr MOTOCYKL'a dotyczącego kategorii A2 :
"By starać się o uprawnienia kat. A2 trzeba mieć skończone 18 lat. Kat ta umożliwia kierowanie motocyklami o mocy do 35kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2kW/kg.Taki motocykl nie może powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, czyli nie możesz jeździć zdławionym sprzętem o fabrycznej mocy powyżej 70kW (95KM). Uprawnia też do prowadzenia trójkołowego motocykla do mocy 15kW.
Także ciężko chyba będzie znaleźć sporta w klasie 600cm (jak już mowa o gixie) który będzie miał mniej niż 95KM.
- Posty: 116
- Dołączył(a): 1 grudnia 2010, o 23:27
Fakt nie mówiłaś konkretnie o sportach :) natomiast ja napisałem info dotyczące sporta bo rozmowa kręciła się w okół sportowego modelu gsxr'a no ale nie ważne:) Wniosek- typowych plastików z klasy 600cm nie będzie można zdławić (oczywiście legalnie zgodnie z przepisami heh) ale kilka mniejszych bajków się znajdzie w tej pojemności np. er6n , zr7 czy bandit..
Pozdro:)
Pozdro:)
- Posty: 116
- Dołączył(a): 1 grudnia 2010, o 23:27
swiezak90 napisał(a): Wniosek- typowych plastików z klasy 600cm nie będzie można zdławić (oczywiście legalnie zgodnie z przepisami heh) ale kilka mniejszych bajków się znajdzie w tej pojemności np. er6n , zr7 czy bandit..
Pozdro:)
Przeczytaj sobie to zdanie bardzo powoli i uważnie ;-)
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17 grudnia 2011, o 05:22
~~~
Zacytuje tekst ze styczniowego nr MOTOCYKL'a dotyczącego kategorii A2 :
"By starać się o uprawnienia kat. A2 trzeba mieć skończone 18 lat. Kat ta umożliwia kierowanie motocyklami o mocy do 35kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2kW/kg.Taki motocykl nie może powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, czyli nie możesz jeździć zdławionym sprzętem o fabrycznej mocy powyżej 70kW (95KM). Uprawnia też do prowadzenia trójkołowego motocykla do mocy 15kW."
Odniosłem się do tego. 80KM < 95KM, co dotyczy dławienia szpeja na kat. A2
"By starać się o uprawnienia kat. A2 trzeba mieć skończone 18 lat. Kat ta umożliwia kierowanie motocyklami o mocy do 35kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2kW/kg.Taki motocykl nie może powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, czyli nie możesz jeździć zdławionym sprzętem o fabrycznej mocy powyżej 70kW (95KM). Uprawnia też do prowadzenia trójkołowego motocykla do mocy 15kW."
Odniosłem się do tego. 80KM < 95KM, co dotyczy dławienia szpeja na kat. A2
- Posty: 97
- Dołączył(a): 17 listopada 2012, o 15:02
DagmaraT napisał(a):swiezak90 napisał(a):ale kilka mniejszych bajków się znajdzie w tej pojemności np. er6n , zr7 czy bandit..
Pozdro:)
Przecież choćby zr ma ok. 80 KM to gdzie Ci to się zalicza do ustawy?
No według mnie się zalicza...Kat A2 możesz jeździć motocyklem nie przekraczającym 95KM fabrycznie ale zdławionym do tych 48KM czyli tych 35kW. Fabryczna moc motocykla nie może być większa niż dwukrotność mocy ograniczonej w kat A2 czyli 35kW (35kW x 2 = 70kW = 95KM) Do 95KM możesz blokować dławić itp i jeździsz na A2.
Tak to rozumiem :)
- Posty: 116
- Dołączył(a): 1 grudnia 2010, o 23:27
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość